Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-01-02, 23:02
  #193
Medlem
Vad pratar ni om?
Alla människor är födda med samma möjlighet!
Att nyttja sin jord och del av världen!
Vissa valde att skapa demokrati, andra valde ngt annat.

Är det dem som löste samhället på bästa sätt att ta hand om de andra nu?
Kanske dags att stå upp för sitt land, sin frihet och demokratiska val istället för att kräva att alla andra länder skall hjälpa till!
Citera
2022-01-02, 23:03
  #194
Medlem
GodModes avatar
//Sverigedemokraternas sympatisörer instämmer i högre grad att coronaviruset skapades av forskare i ett laboratorium, att spridningen av viruset var avsiktligt iscensatt och att insatserna mot viruset är överdrivna och drivs av andra intressen än hälsoskäl samt att vaccinet innehåller hemliga beståndsdelar.//


I rest my case.

Det första stycke eventuellt men resten?
Citera
2022-01-02, 23:03
  #195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är den bilden olika "science communicators" ger.

T.ex ordföranden för FN:s klimatmöten 1972 samt 1992, Maurice Strong (flydde från Costa Rica när regeringen undrade varför han sålt marken de donerat till Earth Council, avgick senare efter en svårföklarad check från Saddam Husseins hantlangare, utställd till honom själv, han var i oljebranchen )
https://pbs.twimg.com/media/E8S8_O5W...g&name=900x900

“everybody will disappear in a cloud of blue steam in 20 years”
Den då mycket poluläre Paul Ehrlich, PhD Stanford, rankat 2:a-3:a i världen bland universitet
https://pbs.twimg.com/media/EE65ghxXsAUQQJE.jpg
New York Times 1969

Den här skylten har man bytt ut nu:
https://lirp.cdn-website.com/31ffbac...+sign-640w.jpg

Greta betraktas av medierna som en representant för den enade vetenskapen. Hon är flerfaldig Nobelpriskandidat. Missa inte de första minuterna av denna video
https://redice.tv/red-ice-tv/top-10-...erg-is-a-fraud
Greta ger oss 11 år innan katastrofen blivit oundviklig, senare har hon varit nere på 8 år

Självklart är inte detta äkta vetenskap. IPCC själva är inte så extrema.

Du skrev vetenskap men du citerar en ordförande från ett klimatmöte från 1972 har han släppt vetenskaplig forskning?

Paul Ehrlich hänvisade heller inte till forskning utan uttalade sig i en interjuv samt syftade på överbefolkning inte klimat.

Wow en skylt, verkligen. Du hänvisar verkligen till avancerad forskning och vetenskap. Röstar du på sd?

Greta.. snälla jag efterfrågade vetenskap inte språkrör.

Så du kom med ett påstående men kan inte backa det...
Citera
2022-01-02, 23:04
  #196
Medlem
31G350125s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Ja, nu talar jag om att SD uttrycker sig som NSDAP på 30-talet om nedsättande om "raser”.

Det var vad skrev. Så hosta upp med lite fakta. Om hur SD ”uttrycker” sig som NSDAP.

Kom igen, påstår man nåt måste man bevisa det. Det fick jag lära mig på universitetet i alla fall.

Konstig att S pratade också nedsättande om raser. Inte prata om Centerpartiet.

Som en nationell uppgift framstår den svenska folkstammens bevarande mot inblandning av mindervärdiga utländska raselement samt motverkandet av invandring till Sverige av icke önskvärda främlingar.
Folkmaterialets bevarande och stärkande är en livsfråga för vår nationella utveckling.
Ett energiskt arbete måste bedrivas för folkhälsans höjande och vårt folk skyddas mot degenererande inflytelser.


Texten ovan kommer ifrån Annie Lööf parti. Visslingen skulle nog många Svenskar idag varit överlyckliga om den här politiken hade blivit verklighet.
Citera
2022-01-02, 23:05
  #197
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jo, jag tackar jag. Jag har försökt komma honom på livet och få honom att stå för vem han är. Men han är fullständigt immun mot argument och kunskap.

Han är en Morgan Johansson.

Jag uppskattar dock ditt inlägg, tack för upplysningen.

Men jag är alldeles för intresserad av hans psykologiska profil. Vem är denna tjockpannade obildade person? Han hör hemma i ett tv-spel som en NPC, eller i sovjet. Sånt är fascinerande.

Man undrar ju om det en och samma person med massa olika profiler. TS resonerar exakt och svarar inte heller på frågor som tex manska….. och argaa…..

Men TS hoppas på att de som står och tvivlar i sitt partibytarval ska bli skrämd och inte gå till SD.
Citera
2022-01-02, 23:05
  #198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodMode
//Sverigedemokraternas sympatisörer instämmer i högre grad att coronaviruset skapades av forskare i ett laboratorium, att spridningen av viruset var avsiktligt iscensatt och att insatserna mot viruset är överdrivna och drivs av andra intressen än hälsoskäl samt att vaccinet innehåller hemliga beståndsdelar.//


I rest my case.

Det första stycke eventuellt men resten?

?
Först avfärdas det av USA, sen tar de tillbaka det ???
Vad vill du säga?
Får inte folk undra, fundera, ha åsikter?
Nope.."DU" har svaret!

Vad är det?
Citera
2022-01-02, 23:07
  #199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whamy
Rasistiskt, antisemitism och hat bland SD-röstare är det enda jag sett genom åren.

Värre judehat än SSU Malmö?

Definiera rasism?

Anser du som sosse att det är rasistisk att ha olika tillgång till välfärdssektorn om man är svensk medborgare kontra TUT?

Vars i SD’ s partiprogram ser du denna enligt dig ständigt närvarande råa nazismen?
Citera
2022-01-02, 23:09
  #200
Medlem
Glorkass avatar
Visst, det är ingen nyhet att det hos SD finns ett utbrett förakt för och en misstro mot de etablerade partierna och de etablerade medierna. Detta tar sig ibland osmickrande uttryck i konspirationsteorier.

Men ska vi vara ärliga så har SD också fått rätt på en lång rad punkter där det etablerade samhället haft fel och rentav ljugit:

Går vi ca tio år bakåt i tiden så hävdades med bestämdhet att:

- tiggeriet är inte organiserat.

- de apatiska flyktingbarnen fejkar inte.

- invandringen är lönsam, en ren jackpot.

- det är bäst att hjälpa folk i Sverige. Inte på plats.

- Sverige är tryggare än nånsin och brottsligheten bara sjunker.

- invandrargrupper är inte alls diskriminerande i jämställdhet- och hbt-frågor, bara fördomar.

Idag vet vi att vissa av dessa påståenden var falska, rentav lögn i vissa fall. Även de etablerade partierna erkänner det - eller åtminstone har bytt åsikt. Till och med S!

Då är det inte så konstigt att många av SD-väljarna helt har tappat förtroendet och tänker att det säkert finns andra fall där media och etablissemang ljuger/har fel:
Klimathotet, vaccin, covid, mm.
Alltså: även de fall där media talar sanning.

Förtroendet har tagit skada och det hade varit betydligt bättre om etablissemanget talat klarspråk och sanning från början.
Som i Danmark.

De genomgick aldrig den här förljugna rosenskimrande fasen som vi gjorde.
Citera
2022-01-02, 23:09
  #201
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whamy
Rasistiskt, antisemitism och hat bland SD-röstare är det enda jag sett genom åren.
Okej.

Med det där är inte i närheten av NSDAP, nazistpartiet i 30-talets tyskland. Så håll jämförelserna lite mer verklighetsnära.

Bara då kan man diskutera fakta och slippa hålla på med rykten.
Citera
2022-01-02, 23:11
  #202
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.andersson85
Du skrev vetenskap men du citerar en ordförande från ett klimatmöte från 1972 har han släppt vetenskaplig forskning?

Paul Ehrlich hänvisade heller inte till forskning utan uttalade sig i en interjuv samt syftade på överbefolkning inte klimat.

Wow en skylt, verkligen. Du hänvisar verkligen till avancerad forskning och vetenskap. Röstar du på sd?

Greta.. snälla jag efterfrågade vetenskap inte språkrör.

Så du kom med ett påstående men kan inte backa det...
Det jag citerade är vad som presenteras som den enade vetenskapen. Greta citeras utan att ifrågasättas. Hon är flerfaldig Nobelpriskandidat.

Chefen för FN:s klimatmöten uppfattas som uttalande sig för vetenskapen.

Det media presenterar som enad vetenskap är lögn.

Men i botten finns alltså rimligare bedömningar av t.ex IPCC
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-01-02 kl. 23:13.
Citera
2022-01-02, 23:11
  #203
Medlem
GanjaFarfars avatar
Eftersom medier gång på gång har ljugit om massinvandringen och Sverigedemokraterna så finner jag det väldigt logiskt att personer som röstar SD i högre grad misstror medierna även i andra frågor.
Om man kommer på någon med att ljuga gång på gång så tappar man ju förtroendet för denne.
Citera
2022-01-02, 23:11
  #204
Medlem
GodModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribba-in
?
Först avfärdas det av USA, sen tar de tillbaka det ???
Vad vill du säga?
Får inte folk undra, fundera, ha åsikter?
Nope.."DU" har svaret!

Vad är det?

Detta är ju just det du gör. Undrar, funderar och har en åsikt. Sedan har du svarat på en enkät. Materialet har sedan sammanställts och DU läste svaret. Det är som att se sig i en spegel.
👌
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback