2022-01-02, 21:27
Medlem
Ser att SAP dragit igång valåret på sedvanligt vis!
Citera
2022-01-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Ett gäng nervösa kvinnor har tvingat vetenskapen att säga så. Det är uppenbart för precis vem som helst att raser existerar.

Det är vad undersökningen oavsiktligt egentligen handlar om, huruvida olika grupper vågar tro på sina egna sinnen. Hur gör du om du står genomblöt i spöregn och någon vid ett podium säger att det är strålande solsken? Är du kvinna så är sannolikheten lite högre att du misstror det du uppenbarligen ser, hör och känner, är du man är det lite lägre. Är du kvinna och röstar på Centerpedofilerna eller sossesvinen så är sannolikheten ännu lite högre.
Det var män på den tiden som kom fram till det innan både du och jag var födda.. Och det är bara att läsa vad SD:are skriver för nedsättande om sina medmänniskor. Så det du bladdrar om är något annat.
Citera
2022-01-02, 21:28
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Ser att SAP dragit igång valåret på sedvanligt vis!
Det är brunsmetning som gäller. Något annat har inte (s) att komma med.
Citera
2022-01-02, 21:29
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whamy
Det var män på den tiden som kom fram till det innan både du och jag var födda.. Och det är bara att läsa vad SD:are skriver för nedsättande om sina medmänniskor. Så det du bladdrar om är något annat.
Vänsterpartiet skriver nedsättande om människor, t.ex rika, vita, män. Medans SDare skriver nedsättande om folk som begår brott eller inte jobbar.
Citera
2022-01-02, 21:30
Bannlyst
Citat:
Det handlar om något annat. SD:are tillskriver ras och graderar olika raser utifrån värden. Den som sett något annat är blind.

Något annat? Det handlar alltså om viktiga genetiska skillnader som kräver att vi ger högre/lägre dos eller helt enkelt helt andra mediciner, förstår du då att det rör sig om GENETISKA SKILLNADER PÅ GRUPPNIVÅ som givetvis också uttrycker sig i styrka, intelligens, impulsivitet, signalsubstanser (och dess nivåer), hormonnivåer etc?
Citera
2022-01-02, 21:31
Medlem
Cuckslayers avatar
VoF tror inte på vetenskap eftersom de tror på genusvetenskap, som inte är vetenskap.

Det är dock väldigt positivt om det faktiskt är så att SDare tror på rasbiologi
Citera
2022-01-02, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TempoRoid
Något annat? Det handlar alltså om viktiga genetiska skillnader som kräver att vi ger högre/lägre dos eller helt enkelt helt andra mediciner, förstår du då att det rör sig om GENETISKA SKILLNADER PÅ GRUPPNIVÅ som givetvis också uttrycker sig i styrka, intelligens, impulsivitet, signalsubstanser (och dess nivåer), hormonnivåer etc?
Ja, nu talar jag om att SD uttrycker sig som NSDAP på 30-talet om nedsättande om "raser". Alltså rasister. Fattar du skillnaden? Jag tror inte gemene SD:are förstår medicinskt kliniska begrepp du pratar om. Dom är mer för att bräka ur sig "negerjävlar" och liknande
Senast redigerad av whamy 2022-01-02 kl. 21:36.
Citera
2022-01-02, 21:35
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Det mest anmärkningsvärda i mina ögon är att 50 procent av respondenterna tror att man kan återhämta ”bortträngda minnen” i psykoterapi.
Det är fullständigt obegripligt med tanken på dessa idéer fanns på 80-talet.

Redan på 90-talet smulades de sönder. I England, i USA.

Flera enskilda rättsfall samt ”forskningsansatsen” som sådan blev fullständigt nergjorda. Vissa hålor med kvasivetenskap hängde kvar kring sina idoler. ”Mannen som slutade ljuga” ger tydlig inblick i en icke-vetenskaplig sekt vars medlemmar verkligen borde stått upp för klokskap och objektivitet. Men alla var bundna till Margit Norell https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Margit_Norell
Sekten hade varit anonym såvida de inte innehöll alla som kom att skapa skandalen kring Thomas Quick.

Att tro på bortträngda minnen är nästan förståligt (folk tror ju på tomtar och troll nästan idag) men det visar hur vidskepliga vi människor är.

Det gäller att hålla koll på varje ny tanke: är den vetenskaplig eller vidskepelse?

Svår uppgift, inte ens akademierna verkar kunna se skillnad.
Citera
2022-01-02, 21:38
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Går rasism och vetenskapsförnekelse hand i hand?

Så du undrar om logik och sunt förnuft går hand i hand? Svaret på den frågan är ja.
Citera
2022-01-02, 21:39
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Det är fullständigt obegripligt med tanken på dessa idéer fanns på 80-talet.

Redan på 90-talet smulades de sönder. I England, i USA.

Flera enskilda rättsfall samt ”forskningsansatsen” som sådan blev fullständigt nergjorda. Vissa hålor med kvasivetenskap hängde kvar kring sina idoler. ”Mannen som slutade ljuga” ger tydlig inblick i en icke-vetenskaplig sekt vars medlemmar verkligen borde stått upp för klokskap och objektivitet. Men alla var bundna till Margit Norell https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Margit_Norell
Sekten hade varit anonym såvida de inte innehöll alla som kom att skapa skandalen kring Thomas Quick.

Att tro på bortträngda minnen är nästan förståligt (folk tror ju på tomtar och troll nästan idag) men det visar hur vidskepliga vi människor är.

Det gäller att hålla koll på varje ny tanke: är den vetenskaplig eller vidskepelse?

Svår uppgift, inte ens akademierna verkar kunna se skillnad.
Den var så etablerad och mång-omtalad på 1980/90-talet att vi äldre nog inte kan släppa den lögnen. Fast vi vet att den är motbevisad. Bra att sådana fakta kommer fram, Sverige kan bara drivas baserat på fakta och det är alltså olyckligt när media sprider falska nyheter. De kan finnas kvar i samhället 20 år senare.
Citera
2022-01-02, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ja, nu talar jag om att SD uttrycker sig som NSDAP på 30-talet om nedsättande om "raser". Alltså rasister. Fattar du skillnaden? Jag tror inte gemene SD:are förstår medicinskt kliniska begrepp du pratar om. Dom är mer för att bräka ur sig "negerjävlar" och liknande

Haha, ja så kanske det är, jag vet inte. Min man och de flesta han känner röstar SD i alla fall. Affärsmän, väldigt hög lön, vi bor i Stockholm och de flesta i kretsen är rätt välutbildade.
Citera
2022-01-02, 21:43
Medlem
.WhyAreYouGeh.s avatar
Valåret har börjat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in