Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Jag avstår från att vidare kommentera dina teorier om smittspridningen eftersom covid inte är topic för tråden. Vad gäller mina intentioner med tråden, så var de inte att fiska efter centerröster. Jag har inga illusioner om att dagens postmodernistiska centerväljare skulle stödja bildandet av en borgerlig regering. I den mån L kan värva nya röster inför nästa val tror jag snarare att de kommer från andra partier.
Vadå teorier? Det är ju fakta. Vi behöver inte diskutera covid i den här tråden särskilt djupt, däremot säger jag bara att det klingar ordentligt illa att som liberal kräva vaccinpass vilket i sig är en inskränkning i människors friheter, speciellt när åtgärden inte fungerar som smittskyddsåtgärd vilket var dess tänkta mål. Det vore hederligt om du åtminstone kan besvara hur du fortsatt kan vilja rättfärdiga användandet av vaccinpass sett till omständigheterna. Jag hade kunnat acceptera konceptet med att som liberal kräva vaccinpass om det verkligen gav en ordentlig effekt i att minska smittspridningen samtidigt som sjukdomen hade haft hög mortalitet. Covid är inte digerdöden.
L kommer endast kunna förlita sig på att få väljare från Centerpartiet om man vill överleva spärren. Men inte ens det är troligt eftersom centerväljare inte vill att SD får inflytande. Moderater vill inte rösta på ett parti som bara kommer utgöra en bromskloss i bildandet av en M-KD-SD regering. Kristdemokrater har ingen anledning att stödrösta på ett parti när man själva är beroende av sina röster för att klara spärren. SD:are kommer som sagt heller aldrig på Liberalerna. Inse, er framtid är körd. Ni kommer inte klara spärren. Engagera dig i ett riktigt liberalt parti om du känner att du vill göra nytta.