2021-12-29, 17:01
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
När jag skummar igenom Gretas Facebook så slås jag av hur många obehagliga typer hon drar till sig.
Den ena mer extrem än den andre.
En verkar vilja införa nån form av diktatur och på så sätt tvinga folk att leva som dom gjorde på stenåldern.
En annan hävdar att "vi" har lösningen på "klimatkrisen" och världshungern.

Alarmismen drar fram det värsta ur folk.
Jag skulle vilja kalla det för fanatism. Och den finns överallt, även hos Gretahatare och klimatförnekare, som önskar henne död och mobbar henne på väldigt grova sätt m,m. Och de som medvetet vill fortsätta att spy ut växthusgaser trots att det kommer leda till oåterkalliga effekter på naturen och samhällen.
2021-12-30, 11:33
Medlem
JONTEmedpennans avatar
Undrar om Greta själv vet att hon är söt, för det är hon verkligen. Troligen därför hon lyckades bli klimatinfluencer.
2021-12-30, 11:58
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JONTEmedpennan
Undrar om Greta själv vet att hon är söt, för det är hon verkligen. Troligen därför hon lyckades bli klimatinfluencer.
Men det är ju ett baaaaarn!
2021-12-30, 12:03
Medlem
JONTEmedpennans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Förstår din ironi men hon är inte ett barn mig veterligen. Barn kan f.ö. vara söta.
Nej men det är något väldigt feminint över henne som jag inte kan sätta fingret på. Hon är inte direkt vacker men feminin och söt är hon.
2021-12-30, 12:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JONTEmedpennan
Förstår din ironi men hon är inte ett barn mig veterligen. Barn kan f.ö. vara söta.
Nej men det är något väldigt feminint över henne som jag inte kan sätta fingret på. Hon är inte direkt vacker men feminin och söt är hon.
Ja, lite på samma sätt som en kattunge med tre ben är söt.
2021-12-30, 12:30
Medlem
LeChapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Barnet borde vara kvar i skolan ju...
2021-12-30, 14:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
En undernärd 16-åring får åka precis vad hon vill. Det ska du fullständigt ski*a i . Ja hon lever som hon lär och hennes hundar släpper inte ut metan. Det är kor som gör det, eftersom dom äter gräs. Dessutom fiser inte kor ut metan. Dom andas ut det. Och hon skolstrejkade på fredagar. Då skulle hon plugga hemma, men hon satt utanför riksdagen.
Alla däggdjur som processar växter och kött släpper ut metan, sov du under biologilektionerna?
Eller gick du i samma klass som Greta.
2021-12-30, 14:27
Medlem
För två dagar sedan passerade Greta ytterligare en gräns i sin extremism, och detta har gått relativt obemärkt förbi, men det är något som borde uppmärksammas betydligt mer. Den 28:e december 2021 är dagen då Greta öppet tog terrorism och terrorister i försvar. Detta är givetvis inget förvånande alls för någon med en objektiv syn på Greta, då hon hela tiden radikaliseras ytterligare, och befinner sig i våldsbejakande miljöer.

Den 28:e december retweetade hon det här tweetet:

https://twitter.com/SDonziger/status...15261445300225

Citat:
For an act of peaceful civil disobedience to block an oil pipeline, a judge designated Jessica Reznicek a "terrorist" and gave her a draconian 8-year prison term.

Courts must not be used by the fossil fuel industry to silence the heroes who defend our Earth.
@FreeJessRez

Vem är då denna Jessica Reznicek som blivit klassad som en terrorist av den amerikanska staten? Var det hon gjorde fredligt? Var det civil olydnad och är hon en hjälte?

Hon blev dömd för det här:
https://en.wikipedia.org/wiki/Jessic...e_of_the_pipes

Citat:
Between March and May 2017, Reznicek used oxyacetylene cutting torches and gasoline-soaked rags to damage or destroy other sections of the pipeline around Iowa and South Dakota. She had previously seen constructions workers using the torches to weld the pipes together, purchased her own tools, and taught herself to use them so she could undo their work. Reznicek and Montoya also began lighting more fires on construction sites saying that "property destruction, or as I prefer to call it, property improvement, is the only solution I foresee". They stopped once they discovered that oil was flowing through the pipes.

Enligt alla definitioner är Jessica Reznicek en terrorist, och denna figur och hennes metoder står Greta bakom. Det finns inget fredligt eller civil olydnad i det hon gjorde, utan det är med all rätt klassat som terrorist-verksamhet.

Hur länge dröjer det innan vi har den första terroristen som utför ett massmord i Greta och klimatsektens namn? Inte speciellt länge är min gissning, då de hela tiden radikaliseras och tror man på fullt allvar att hela planeten går under om inget görs är givetvis alla metoder rimliga, även mord.

"Vad är några mord i jämförelse med att rädda hela planeten och mänskligheten?" är en slutsats många av Gretas radikaliserade extremister till lärjungar kommer dra, och Greta står redan bakom terrorism i form av sabotage och det är enligt mig bara en tidsfråga innan hon också står bakom regelrätt användning av våld mot andra människor.
2021-12-30, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
För två dagar sedan passerade Greta ytterligare en gräns i sin extremism, och detta har gått relativt obemärkt förbi, men det är något som borde uppmärksammas betydligt mer. Den 28:e december 2021 är dagen då Greta öppet tog terrorism och terrorister i försvar. Detta är givetvis inget förvånande alls för någon med en objektiv syn på Greta, då hon hela tiden radikaliseras ytterligare, och befinner sig i våldsbejakande miljöer.

Den 28:e december retweetade hon det här tweetet:

https://twitter.com/SDonziger/status...15261445300225

Vem är då denna Jessica Reznicek som blivit klassad som en terrorist av den amerikanska staten? Var det hon gjorde fredligt? Var det civil olydnad och är hon en hjälte?

Hon blev dömd för det här:
https://en.wikipedia.org/wiki/Jessic...e_of_the_pipes

Enligt alla definitioner är Jessica Reznicek en terrorist, och denna figur och hennes metoder står Greta bakom. Det finns inget fredligt eller civil olydnad i det hon gjorde, utan det är med all rätt klassat som terrorist-verksamhet.

Hur länge dröjer det innan vi har den första terroristen som utför ett massmord i Greta och klimatsektens namn? Inte speciellt länge är min gissning, då de hela tiden radikaliseras och tror man på fullt allvar att hela planeten går under om inget görs är givetvis alla metoder rimliga, även mord.

"Vad är några mord i jämförelse med att rädda hela planeten och mänskligheten?" är en slutsats många av Gretas radikaliserade extremister till lärjungar kommer dra, och Greta står redan bakom terrorism i form av sabotage och det är enligt mig bara en tidsfråga innan hon också står bakom regelrätt användning av våld mot andra människor.
Precis som alla andra extremister anser Team Greta™ att ändamålet helgar medlen. Se på AFA som hävdar att det räknas som självförsvar att hugga en kniv i ryggen på en politisk meningsmotståndare. Och vi vet att Team Greta™ stöder AFA.
2021-12-30, 22:49
Moderator
oilslicks avatar
Greta och hennes gäng har ju hävdat att dom minsann har svaren och lösningarna på "klimatkrisen", men när jag läser The Guardian så får jag intrycket av att hon knappt vet vilken planet hon befinner sig på.

https://www.theguardian.com/environm...s-fight-leader

Citat:
Asked what she wants politicians like Biden to do, Thunberg said: “First of all, we have to understand what is the emergency.

“We are trying to find a solution to a crisis that we don’t understand … it’s all about the narrative. It’s all about, what are we actually trying to solve? Is it this emergency, or is it this emergency?”

Hon som är så smart och insatt till den grad att några förvirrade själar föreslog att hon skulle få Nobels fredspris, borde lägga fram sitt förslag på lösningar.
Hon gnäller på alla andra för att dom inte gör någonting, medans hon själv står i ett hörn och surar.

Det bästa för henne vore att som sina föregångare lämna rampljuset innan hon tappar det helt.
2021-12-30, 22:58
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Alla däggdjur som processar växter och kött släpper ut metan, sov du under biologilektionerna?
Eller gick du i samma klass som Greta.
Sveriges Lantbruksuniversitet:
Störst andel av metanutsläppen kommer från idisslarna (nötkreatur och får) vid deras fodersmältning.

Gretas hundar idisslar inte och eftersom hon inte äter nöt- eller fårkött så blir hennes klimatpåverkan minimal.
2021-12-30, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Sveriges Lantbruksuniversitet:
Störst andel av metanutsläppen kommer från idisslarna (nötkreatur och får) vid deras fodersmältning.

Gretas hundar idisslar inte och eftersom hon inte äter nöt- eller fårkött så blir hennes klimatpåverkan minimal.
Du borde kontakta dem som har hand om reningsverket i min stad. De skickar nämligen rötslammet till en anläggning några mil bort där det utvinns metan! Du som verkar vara så påläst kan väl berätta för dem hur dumt de beter sig. Ärligt talat; har du ens fullständig grundskola? Du får ju Greta™ att framstå som välutbildad i jämförelse. (Om du inte vet vad rötslam är, så kan du fråga en vuxen.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in