Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-26, 16:57
  #61
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Och var har du bevis på att man döljer dom med flit på kartor?

De syns uppenbarligen på satellitbilder så då borde det ju inte vara svårt att hitta tillräckligt många och stora byggnader för att kunna inrymma 2-3 miljoner uigurer.

Det var ju så dom hittades. Och med tanke på hur stora många av dom är, så går det in bra många.
Citera
2021-12-29, 18:58
  #62
Avstängd
wwrs avatar
200 poliser stänger en tidning som förespråkat demokrati.
Citat:
Hong Kong media outlet Stand News to close after police raid
Reports say editors, board members and pop singer were held in early morning sweep as 200 officers raid office
https://www.theguardian.com/world/20...let-stand-news
Citera
2021-12-29, 19:32
  #63
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
200 poliser stänger en tidning som förespråkat demokrati.

https://www.theguardian.com/world/20...let-stand-news

Tidningen är inte anklagad för att ”förespråka demokrati”.
Citera
2021-12-29, 19:46
  #64
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Tidningen är inte anklagad för att ”förespråka demokrati”.
Ni verkar bara trolla i denna tråd och försvara Kinas övergrepp. En tidning för demokratirörelsen har stängts av polisen.
Det har uppskattats att 60% av Hong Kong-borna stöder demokratirörelsen. Politik är mycket aktuellt i HK nu, 2019 var gatorna fyllda med demonstranter, men bara 30% röstade i valet senast. Flera bedömare tror att dessa 60% har bojkottat valet. Det är mycket alarmerande.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-12-29 kl. 19:56.
Citera
2021-12-29, 19:58
  #65
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ni verkar bara trolla i denna tråd och försvara Kinas övergrepp. En tidning för demokratirörelsen har stängts av polisen.

Har varken försvarat något eller ens sagt emot det du skrev. Om eller hur de skulle förespråka demokrati vet jag inte. Jag ger enbart ren fakta som vem som helst kan läsa i länken du skickade.

Anklagelserna mot tidningen som gjorde att den stängdes ner finns i länken du själv postade. Ingen av dom handlade om att tidningen skulle förespråka demokrati. Vem som helst kan läsa själv i artikeln.
Citera
2021-12-29, 20:04
  #66
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Har varken försvarat något eller ens sagt emot det du skrev. Om eller hur de skulle förespråka demokrati vet jag inte. Jag ger enbart ren fakta som vem som helst kan läsa i länken du skickade.

Anklagelserna mot tidningen som gjorde att den stängdes ner finns i länken du själv postade. Ingen av dom handlade om att tidningen skulle förespråka demokrati. Vem som helst kan läsa själv i artikeln.
Det som sker i HK nu är oroande. Politiker och media ligger lågt med kritiken av Kina. Det är vad jag avsåg att ta upp i första hand med tråden, just nu i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ni verkar bara trolla i denna tråd och försvara Kinas övergrepp. En tidning för demokratirörelsen har stängts av polisen.
Det har uppskattats att 60% av Hong Kong-borna stöder demokratirörelsen. Politik är mycket aktuellt i HK nu, 2019 var gatorna fyllda med demonstranter, men bara 30% röstade i valet senast. Flera bedömare tror att dessa 60% har bojkottat valet. Det är mycket alarmerande.
Citera
2021-12-29, 20:15
  #67
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det som sker i HK nu är oroande. Politiker och media ligger lågt med kritiken av Kina. Det är vad jag avsåg att ta upp i första hand med tråden, just nu i alla fall.

Skojar du??? Västmedier attackerar Kina hela tiden. Jämt och ständigt, så hårt de bara kan.
Citera
2021-12-29, 20:20
  #68
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Skojar du??? Västmedier attackerar Kina hela tiden. Jämt och ständigt, så hårt de bara kan.

Du misstolkar och avleder hela tiden. Jag har inte tid att svara på det just nu. ("Krig med Taiwan" eller "invasion via belt and road" går bra skriva om.) Men just nu verkar Kina sätta in hårda åtgärder mot demokratirörelsen i Hong Kong. Det skrivs inte mycket om. (Sannolikt eftersom t.ex pandemilagar i Europa gör att friheten i Europa minskar hela tiden.)
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ni verkar bara trolla i denna tråd och försvara Kinas övergrepp. En tidning för demokratirörelsen har stängts av polisen.
Det har uppskattats att 60% av Hong Kong-borna stöder demokratirörelsen. Politik är mycket aktuellt i HK nu, 2019 var gatorna fyllda med demonstranter, men bara 30% röstade i valet senast. Flera bedömare tror att dessa 60% har bojkottat valet. Det är mycket alarmerande.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-12-29 kl. 20:34.
Citera
2021-12-29, 21:40
  #69
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men just nu verkar Kina sätta in hårda åtgärder mot demokratirörelsen i Hong Kong. Det skrivs inte mycket om.

Håller med dig 100% om att det har skrivits alldeles för lite om HK och att man skulle kunna lyfta fram situationen där mycket bättre.

Medierna här har medvetet undanhållit viktig fakta. Fakta som att demonstrationerna i Hong Kong inte har utförts av en sammanhållen grupp, att det finns flera olika grupper som tycker olika och att motdemonstranterna har varit lika många som ”demokratirörelsen”.

Man skriver inte om att många Hongkong-bor inte alls vill ha demonstrationerna för att dom sabbar för deras butiker och restauranger så att de går omkull.

Man skriver inte om att demokratirörelsen hugger ihjäl vanligt folk, sätter eld på människor levande och att de kastar molotovcocktails. Man skriver inte om hur polisen fann 4000 molotovcocktails i en ”vapenfabrik” inne i ett universitet. (Kina/HK säger 8000).

Jodå, lite av det värsta kan man hitta i Västmedier, men folk vill såklart helst inte läsa om annat än skit om Kina.

https://www.todayonline.com/world/ho...ight-injustice

https://www.vice.com/amp/en/article/...versity-campus

Men om man engagerar sig lite så borde det gå upp för de flesta att det inte handlar om fredliga demonstranter.
__________________
Senast redigerad av MasterBait 2021-12-29 kl. 21:42.
Citera
2021-12-29, 21:47
  #70
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Håller med dig 100% om att det har skrivits alldeles för lite om HK och att man skulle kunna lyfta fram situationen där mycket bättre.

Medierna här har medvetet undanhållit viktig fakta. Fakta som att demonstrationerna i Hong Kong inte har utförts av en sammanhållen grupp, att det finns flera olika grupper som tycker olika och att motdemonstranterna har varit lika många som ”demokratirörelsen”.

Man skriver inte om att många Hongkong-bor inte alls vill ha demonstrationerna för att dom sabbar för deras butiker och restauranger så att de går omkull.

Man skriver inte om att demokratirörelsen hugger ihjäl vanligt folk, sätter eld på människor levande och att de kastar molotovcocktails. Man skriver inte om hur polisen fann 4000 molotovcocktails i en ”vapenfabrik” inne i ett universitet. (Kina/HK säger 8000).

Jodå, lite av det värsta kan man hitta i Västmedier, men folk vill såklart helst inte läsa om annat än skit om Kina.

https://www.todayonline.com/world/ho...ight-injustice

https://www.vice.com/amp/en/article/...versity-campus

Men om man engagerar sig lite så borde det gå upp för de flesta att det inte handlar om fredliga demonstranter.
60% verkar ha bojkottat valen i Hong Kong och Flashback skriver om att (kanske) en del demonstranter begår misstag. (Uppgifterna om mord tar jag med en nypa salt men de måste utredas.)

Flashback går dikaturens (demokraturens) ärenden. (Sannolikt eftersom vi europeer är på väg in i en situation som kommer att likna Kinas.)

Det är vad jag hinner skriva om detta just nu på kvällen.
Citera
2021-12-29, 21:57
  #71
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
60% verkar ha bojkottat valen i Hong Kong och Flashback skriver om att (kanske) en del demonstranter begår misstag. (Uppgifterna om mord tar jag med en nypa salt men de måste utredas.)

Endast drygt 30% röstade. Då Hongkong hade valen var alla lediga och de hade helt gratis public transport så att alla skulle kunna ta sig gratis till vallokalerna. De uppmuntrade folk att rösta, men jag tror det är få HK-bor som tror att deras röst skulle göra skillnad.

Det finns information om de som dött under demonstrationerna och om allt annat. Man får leta lite.
Citera
2021-12-29, 21:57
  #72
Avstängd
wwrs avatar
Jag ser inte så många knivar och Molotivcocktails här. Detta är nog från 2019. Ändå röstade bara 30% nu. När så många bojkottar ett val är något fel.

https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/iSRk...62580237.7.jpg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback