2021-12-22, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Så du kan inte ge belägg för att Bibeln är en sagobok.
Du erkänner det.
Din anklagelse mot Bibeln var tom (obefogad och crazy).
Jag visste det redan, men nu har vi fått det ur dig här till allmän beskådan.
Ska du förhärda dig ytterligare i dina anklagelser mot Bibeln som du inte kan belägga? I så fall: värst för dig själv, men har du dessutom smutsat ner inför andra genom att sprida anklagelserna inför dem är din synd ännu större.

Om du icke förmår att ge utombibliska argument för att så inte är fallet, så är bibeln att betrakta som en sagobok. Hyser du samma tilltro till koranen som till bibeln? Om inte: Varför?

Ska vi gissa på ett idiotsvar att du kommer att gnälla på att jag inte stavat bibelb med stor bokstav? Det skulle inte förvåna mig, med tanke på din stupiditet
Citera
2021-12-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Kan man tolka det som att gud är satan?

Om man läser bibeln rakt av och innantill, så...........ja var och en kan ju dra slutsatser.

Den dåliga förklaringen brukar vara att Gud lät Satan att egga David att räkna folket. Jag skulle gissa att vi kommer att se denna pinsamma förklaring i denna tråd.
Citera
2021-12-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Klassiskt exempel på att påstå något och sedan kräva att den andre ska bevisa att det inte är så.

Jepp. Detta är varför gudstroende måste prestera ett gudsbevis. Jag kan påstå att det går en gammal Nokia mobiltelefon i omloppsbana runt en planet som cirkulerar en stjärna i Andromedagalaxen. Du kan inte motbevisa detta. Men, betyder det att detta är sannolikt?
Citera
2021-12-22, 22:03
Medlem
Citat:
De som anser sig vara närmre gud än du, såsom präster och liknande. Idag håller de som tur är på att tappa makten, värre var det förr.

Det låter väl trevligare? Saknaden av vissa nära och kära skulle göra ett eventuellt himmelrike till rena helvetet.

På den första punkten instämmer jag. Finns inget i Bibeln som säger att någon ska sko sig på någon annan eller se sig som heligare än någon annan.

På den andra punkten tror jag inte att du menar allvar för då är Hitler, Stalin, Pol Pot och gänget där nu med alla pedofiler och mördare. Fast det är kanske såna du helst umgås med.
Om du är rädd för att sakna någon i himlen så får du väl ta och berätta om den för dina nära och kära, men du ska väl skylla på Gud för att du inte gör det.
Citera
2021-12-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Är helvetet inte ett hot för att få människor att lyda? Om inte; vad fan är det då?

Jag tycker inte det är ett hot.
Se det som två vägar, den ena leder till säkerhet och den andra leder till lidande.
Du ignorerar varningsskyltar, du ignorerar folk som försöker varna dig och du säger att du hellre lider i evighet än går in i säkerheten.
Så går du vägen till evigt lidande. Dåre!
Citera
2021-12-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forsamlingsmedlem
På den första punkten instämmer jag. Finns inget i Bibeln som säger att någon ska sko sig på någon annan eller se sig som heligare än någon annan.

På den andra punkten tror jag inte att du menar allvar för då är Hitler, Stalin, Pol Pot och gänget där nu med alla pedofiler och mördare. Fast det är kanske såna du helst umgås med.
Om du är rädd för att sakna någon i himlen så får du väl ta och berätta om den för dina nära och kära, men du ska väl skylla på Gud för att du inte gör det.

Umgås du med pedofiler på jorden? Trisst. Mycket sånt inom kyrkan i och för sig.
Citera
2021-12-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Vad är det goda med att pina "syndare" i evigheters evighet?

Det är vad du förtjänar enligt Bibeln.
En räddning finns, men den vill du visst inte ha med att göra.
Citera
2021-12-22, 22:10
Medlem
Citat:
Umgås du med pedofiler på jorden? Trisst. Mycket sånt inom kyrkan i och för sig.

Väx upp. Ta ditt ansvar i stället för att vara bitter på Gud.
Citera
2021-12-22, 22:10
Medlem
Citat:
Väx upp. Ta ditt ansvar i stället för att vara bitter på Gud.

Det finns ingen gud så det är lugnt.
Festligt när en människa med låtsaskompis ber andra att växa upp.
Senast redigerad av ProPapa 2021-12-22 kl. 22:34.
Citera
2021-12-22, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Det är tämligen förvirrande då att så många säger att man måste söka innan man får bevis och sedan säga att man inte sökte med goda avsikter eller att man felade på något annat sätt när man inte fann något.
Uppriktigt tack för din bön, jag uppskattar din välvilja. Vi får se om något händer.

Gud välsigne dig!
Citera
2021-12-22, 23:06
Medlem
Gibbledygooks avatar
Ja. Amen!
Citera
2021-12-22, 23:30
Medlem
Citat:
Jag tycker inte det är ett hot.
Se det som två vägar, den ena leder till säkerhet och den andra leder till lidande.
Du ignorerar varningsskyltar, du ignorerar folk som försöker varna dig och du säger att du hellre lider i evighet än går in i säkerheten.
Så går du vägen till evigt lidande. Dåre!

Du hotar mig med evigt lidande, och kallar mig dessutom för dåre. Detta gör du utan att kunna bevisa att vare sig gud eller helvetet existerar, Du är verkligen en vänlig typ. Tack för att du skrämmer bort tänkande människor från religion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in