2021-12-21, 22:26
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbags
Gud och Jesus Kristus är överens. Men inte med DIG och Satans synagoga och övriga ogudaktiga. Din liberaltolkning genomsyrar allt du skriver och citerar, såsom I ett försök att ställa tron tillhörig de ogudaktigas värld.

Du missar hela poängen som Gud framför. Du är så långt ifrån sanningen som endast liberal tolkare förmår.

När du nu skall leka med Guds Ord som om de vore allmän tillhörighet där Satan och de ogudaktiga skall älskas som dig själv så framstår det solklart vad du missat och vem du är. Du är den som inte älskar Gud över allt annat, men likväl vill framstå som utdelare av Guds nåd till alla.

Gud är sedan Bibelns begynnelse entydigt klar med att särskilja på folk. Gud är den som väljer de sina och drager dem till sig. Och utanför dessa som Gud inte väljer att attrahera till sig finns just du och liknande följen som gör om intet de största av buden genom att liberaltolka sönder andemeningen med bland annat Guds bud.

“När han såg att många fariseer och saddukeer kom för att bli döpta sade han till dem: »Huggormsyngel, vem har sagt er att ni kan slippa undan den kommande vreden?”

Finns det någon (förutom mig) som du inte skulle älska som dig själv?
Läs Bibeln istället för att sprida ditt hat.

Jag refererar till Bibeln, men du har i dina hatiska vanföreställningar inte ens övervägt vad Bibelns budskap till dig är.
Citera
2021-12-21, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Mitt eget förstånd är allt jag har och det finns ingen anledning att tro på några gudar vad jag sett. Kanske du kan förklara hur du vet att det finns någon gud?

Gud uppenbarade sig för mig på övernaturlig väg flera ggr långt innan jag blev troende "på riktigt", bl.a. så räddade Han mig mirakulöst från en säker undergång. Jag bad ibland till Gud och fick väldigt starka bönesvar. Ska be att Gud uppenbarar sig för dig 🙏
Citera
2021-12-22, 02:01
Medlem
Folketstempels avatar
Är det uteslutet för er troende att nya uppenbarelser kan ske som är en fortsättning på Bibeln?
Påven utser nya helgon, frikyrkorna har sina lokala Kristi Brudar.

Med svenska kyrkan och protestanterna?
Om jag berättar för den lokala prästen att jag sett en brinnande buske talade till mig, ringer han då psyket eller får jag en status som profet av ärkebiskopen?
De kan inte säga att jag ljuger utan att förkasta Moseboken?
Citera
2021-12-22, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaDraggen
Ungefär som när en gängkriminell pressar folk på pengar.
Han ämnar att lämna alla ifred, men alla vill inte undvika att bli misshandlade.

Var är liknelsen??
Citera
2021-12-22, 09:03
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forsamlingsmedlem
Återigen, jag kan inte hjälpa att du blir provocerad av Guds ord.
Jag blir inte provocerad av något jag inte kan skilja från saga däremot kan jag säga till om jag tycker det verkar konstigt eller omoraliskt. Jag tycker det är lite roligt med någon som predikar sina egna åsikter och hänvisar alla invändningar till Gud eller Bibeln. Jag undrar hur en avundsjuk och stolt gud hade reagerat på den sortens beteende.
Citat:
Helvetet får gärna predikas, de som inte tål höra får väl hålla för öronen eller gå till Svenska Kyrkan, eller någon annan liberal kyrka där Gud bara är snäll hela tiden.
Det reflekterar inte på Bibeln. Det reflekterar på dig. Gehenna är bara en plats i Jerusalem.
Citera
2021-12-22, 09:09
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maggansjo
Gud uppenbarade sig för mig på övernaturlig väg flera ggr långt innan jag blev troende "på riktigt", bl.a. så räddade Han mig mirakulöst från en säker undergång. Jag bad ibland till Gud och fick väldigt starka bönesvar. Ska be att Gud uppenbarar sig för dig 🙏
Det är tämligen förvirrande då att så många säger att man måste söka innan man får bevis och sedan säga att man inte sökte med goda avsikter eller att man felade på något annat sätt när man inte fann något.
Uppriktigt tack för din bön, jag uppskattar din välvilja. Vi får se om något händer.
Citera
2021-12-22, 09:22
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Och vad är beviset för Gud?

Klart jag söker. Jag ställer ju frågan. Nu kommer väl vissa att säga att jag söker på fel sätt och att det är mig det är fel på som inte finner.
Bara för att man inte tror på Gud så betyder det inte att man fastnar för Satan. Satan är del av den kristna myten som en ateist inte tror på. Det är kristna som tror på Satan.
Om man kräver bevis tror man på Satan menar du? Inte speciellt logiskt.

Min fråga var egentligen inte om att bevisa Gud. Det var "hur vet DU" och det har du ännu inte svarat på. Jag tror inte det handlar om intresse. Det handlar om att du inte kan.

Det tycker jag med.

Det tror jag inte den kan.
Hur tror DU att en orm kan tala till människan?

Bilden kanske klarnar för dig?

“När han såg att många fariseer och saddukeer kom för att bli döpta sade han till dem: »Huggormsyngel, vem har sagt er att ni kan slippa undan den kommande vreden?”
Citera
2021-12-22, 09:42
Medlem
dragkejdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Är det uteslutet för er troende att nya uppenbarelser kan ske som är en fortsättning på Bibeln?
Påven utser nya helgon, frikyrkorna har sina lokala Kristi Brudar.

Med svenska kyrkan och protestanterna?
Om jag berättar för den lokala prästen att jag sett en brinnande buske talade till mig, ringer han då psyket eller får jag en status som profet av ärkebiskopen?

Man tittar om det stämmer överens med Bibeln.

Citat:
De kan inte säga att jag ljuger utan att förkasta Moseboken?

Varför kan man inte det?
Citera
2021-12-22, 09:55
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Bilden kanske klarnar för dig?

Varför är det så svårt för sådana som du att svara på direkta frågor? Har du inga svar alls?
Citera
2021-12-22, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forsamlingsmedlem
Var är liknelsen??

Svagbegåvade predikar att man måste underkasta sig ett fantasifoster för att slippa brinna i helvetet. Med hot och rädsla skor de sig på medmänniskor.
Senast redigerad av ProPapa 2021-12-22 kl. 10:08.
Citera
2021-12-22, 10:34
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Varför är det så svårt för sådana som du att svara på direkta frågor? Har du inga svar alls?
Du har ju inga frågor! Du letar bara erkännande för din syn på 'saken.

Du tror inte jag kan, det är din tro. Jag skall inte störa din tro. Behåll den.
Citera
2021-12-22, 10:44
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du har ju inga frågor! Du letar bara erkännande för din syn på 'saken.

Du tror inte jag kan, det är din tro. Jag skall inte störa din tro. Behåll den.
Jag räknar fyra frågor i inlägget jag hänvisade till. Jag tror du bara undviker besvärliga frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in