Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-21, 04:34
  #2845
Medlem
Kommer att toppa på 6:38 idag zon 3 o 4.

Januariräkningarna för rörliga avtal blir nåt att bita i !
Citera
2021-12-21, 04:53
  #2846
Medlem
sneebeens avatar
Det bästa vore om all ström bryts till de som röstat på MP så att de fattar konsekvenserna av sitt miljötaliban vurmande.

Att lägga ner fungerande kärnkraft innan det finns fungerande/stabila alternativ är bara hål i huvet.

Hade jag ägt en tappstation där Idioten Bolund håller till hade jag nekat han att tanka varje gång han kom, bara sagt att det är en fossilfri tappstation köp en trampcykel gubbe.

Att 4% idioter i detta land gör att 96% andra får ett helvete är helt otroligt.
__________________
Senast redigerad av sneebeen 2021-12-21 kl. 05:06.
Citera
2021-12-21, 05:17
  #2847
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Det bästa vore om all ström bryts till de som röstat på MP så att de fattar konsekvenserna av sitt miljötaliban vurmande.

Att lägga ner fungerande kärnkraft innan det finns fungerande/stabila alternativ är bara hål i huvet.

Hade jag ägt en tappstation där Idioten Bolund håller till hade jag nekat han att tanka varje gång han kom, bara sagt att det är en fossilfri tappstation köp en trampcykel gubbe.

Att 4% idioter i detta land gör att 96% andra får ett helvete är helt otroligt.
Men MP är borta ur regeringen och inget händer ändå. S (Strandhäll) har nyligen sagt att det inte blir någon kärnkraft). Ett så litet parti kan inte styra Sveriges och Europas energisvält. MP är bara syndabocken politikerna ställer upp. Sedan skyddar politikerna MP genom att plocka bort dem ur regeringen när de sätter in attacken med energisvält mot landet.

Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Kommer att toppa på 6:38 idag zon 3 o 4.

Januariräkningarna för rörliga avtal blir nåt att bita i !
Det finns alltså inget statligt tak som går in och skyddar konsumenterna, utan detta är vad konsumenter får betala, beroende på typ av avtal?

Har inte britterna ett tak på 21 pence?
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-12-21 kl. 05:30.
Citera
2021-12-21, 05:35
  #2848
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men MP är borta ur regeringen och inget händer ändå. Ett så litet parti kan inte styra Sveriges och Europas energisvält. MP är bara syndabocken politikerna ställer upp. Sedan skyddar politikerna MP genom att plocka bort dem ur regeringen när de sätter in attacken med energisvält mot landet.


Det finns alltså inget statligt tak som går in och skyddar konsumenterna, utan detta är vad konsumenter får betala, beroende på typ av avtal?

Jag tror britterna har ett tak på 21 pence?

Finns väl 2 kärnkraftverk att starta upp om viljan finns men det tar väl tid inte gjort på en handvändning.

Sen idioten Ygeman som skyller på Ryssland när vi själva lagt ner 6 KKV kan han inte titta i backspegeln och lägga ihop 1 & 1 stackarn.

Är väl Bolund som suttit över 7 år som energiminister och bromsat lagringen av kärnavfall, till slut hade fler kärnkraftverk fått stängas på grund av hans ovilja att komma med en slutförvaringsplats.
6 av 12 kärnkraftverk har väl stängts utan att det finns tillräcklig ersättning, senaste var väl hösten 2020.men det är väl bättre/miljövänligare att bränna 140 Ton olja i timmen.
Citera
2021-12-21, 05:44
  #2849
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Finns väl 2 kärnkraftverk att starta upp om viljan finns men det tar väl tid inte gjort på en handvändning.

Sen idioten Ygeman som skyller på Ryssland när vi själva lagt ner 6 KKV kan han inte titta i backspegeln och lägga ihop 1 & 1 stackarn.

Är väl Bolund som suttit över 7 år som energiminister och bromsat lagringen av kärnavfall, till slut hade fler kärnkraftverk fått stängas på grund av hans ovilja att komma med en slutförvaringsplats.
6 av 12 kärnkraftverk har väl stängts utan att det finns tillräcklig ersättning, senaste var väl hösten 2020.men det är väl bättre/miljövänligare att bränna 140 Ton olja i timmen.
Men en person (Bolund) från ett så litet parti (MP) kan inte styra energipolitiken. De finns bara där för att ta smällen åt S. (Nu under krisen låter politikerna MP ducka utanför regeringen.) Minister Strandhäll (S) sade nyligen att kärnkraft inte är acceptabel eftersom avfallet inte går att förvara på ett bra sätt (anser S).

M gör ju heller ingenting nu utan mumlar om kärnkraftsforskning med osäkra resultat om 20 år.

De stora partierna är också påverkade av EU och försöker hålla Sverige svagt.

Bolund = The fall guy
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-12-21 kl. 05:58.
Citera
2021-12-21, 06:02
  #2850
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men en person från ett så litet parti kan inte styra energipolitiken. De finns bara där för att ta smällen åt S. (Nu under krisen låter man dem ducka utanför regeringen.) Minister Strandhäll (S) sade nyligen att kärnkraft inte är acceptabel eftersom avfallet inte går att förvara på ett bra sätt (anser S).

M gör ju heller ingenting nu utan mumlar om kärnkraftsforskning med osäkra resultat om 20 år.

De stora partierna är också påverkade av EU och försöker hålla Sverige svagt.

Vad är skillnaden på dessa 2 idioter som innehaft samma jobb en från 4% parti den andra från ett 25% parti. jobbet som energiminister bör rimligtvis vara den samma ?

Att sätta en som strandhäll på en så viktig post är ju bara ett stort skämt hon ägnar mer tid åt alla sina 50 olika Twitter Instagram Facebook konton än åt vad hon egentligen skall utföra för jobb.

Att EU motverkar tror jag inte då Finland i närtid startat ett nytt KKV, samt att det i övriga länder forskas i effektivare säkrare KKV, vi hade väl en representant som skulle få med Sverige i gruppen om kärnkrafts utveckling men började istället tala om för EU hur de skulle bekämpa gängkriminalitet, muppen Löven snart en alkis på en parkbänk nära dig.
Citera
2021-12-21, 06:03
  #2851
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Det bästa vore om all ström bryts till de som röstat på MP så att de fattar konsekvenserna av sitt miljötaliban vurmande.
Att lägga ner fungerande kärnkraft innan det finns fungerande/stabila alternativ är bara hål i huvet.
Hade jag ägt en tappstation där Idioten Bolund håller till hade jag nekat han att tanka varje gång han kom, bara sagt att det är en fossilfri tappstation köp en trampcykel gubbe.
Att 4% idioter i detta land gör att 96% andra får ett helvete är helt otroligt.
Vi ska INTE glömma att Sossarna gladeligen tillåtit detta för att sitta kvar vid makten, samt att övriga partier inte klagat särskilt högljutt över det som under lång tid varit som och fortfarande är uppenbart idiotiskt.

En jämförelse med Bolshevikerna som tog maten från bönderna/befolkningen och lät dem svälta ihjäl är helt rätt när exakt den sortens ideologi, politik och ignorans för allt är vad som får råda.

Sosseriets cynism och hat mot folket visar sig härmed från sin sämsta sida.
Partiet och makten framför allt, resten skiter vi i!
__________________
Senast redigerad av RobbanUC 2021-12-21 kl. 06:05.
Citera
2021-12-21, 06:10
  #2852
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Vad är skillnaden på dessa 2 idioter som innehaft samma jobb en från 4% parti den andra från ett 25% parti. jobbet som energiminister bör rimligtvis vara den samma ?

Att sätta en som strandhäll på en så viktig post är ju bara ett stort skämt hon ägnar mer tid åt alla sina 50 olika Twitter Instagram Facebook konton än åt vad hon egentligen skall utföra för jobb.

Att EU motverkar tror jag inte då Finland i närtid startat ett nytt KKV, samt att det i övriga länder forskas i effektivare säkrare KKV, vi hade väl en representant som skulle få med Sverige i gruppen om kärnkrafts utveckling men började istället tala om för EU hur de skulle bekämpa gängkriminalitet, muppen Löven snart en alkis på en parkbänk nära dig.
Ingen skillnad. Strandhäll (S) och Bolund (MP) står båda för att låta svälta Sverige på energi genom att inte bygga ut kärnkraft.

Men regeringen S låter det obetydliga partiet MP ta smällen för att S fått order från EU att hålla Sverige svagt genom energikris. Politikerna samarbetar enligt order från EU.

Hela Europa har energikris nu.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-12-21 kl. 06:15.
Citera
2021-12-21, 06:45
  #2853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ingen skillnad. Strandhäll (S) och Bolund (MP) står båda för att låta svälta Sverige på energi genom att inte bygga ut kärnkraft.

Men regeringen S låter det obetydliga partiet MP ta smällen för att S fått order från EU att hålla Sverige svagt genom energikris. Politikerna samarbetar enligt order från EU.

Hela Europa har energikris nu.
Härmed kan jag meddela alla kära medborgare att Olkiluoto 3 har startats imorse kl.03.22 i Finland och energikrisen är över..
Citera
2021-12-21, 06:48
  #2854
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ingen skillnad. Strandhäll (S) och Bolund (MP) står båda för att låta svälta Sverige på energi genom att inte bygga ut kärnkraft.

Men regeringen S låter det obetydliga partiet MP ta smällen för att S fått order från EU att hålla Sverige svagt genom energikris. Politikerna samarbetar enligt order från EU.

Hela Europa har energikris nu.

Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Härmed kan jag meddela alla kära medborgare att Olkiluoto 3 har startats imorse kl.03.22 i Finland och energikrisen är över..
Jag tror du skojar. Hela Europa har energikris. Det finns ingen förbättring i sikte. Det finska kraftverket är bara en marginell företeelse även om den går i rätt riktning. Svensk energi rinner t.ex till Tyskland i stor omfattning. Och vi behöver också bygga kärnkraftverk, men regeringen och de andra partierna vägrar eftersom de fått order av EU attt hålla Sverige (och andra europeiska länder) svagt.

Vi får se vad som händer med den finska energiimporten. Kanske EU väljer att isolera sig ännu mer genom att minska den ryska importen. Det vore förväntat med tanke på hur EU agerar med gasen. I vilket fall kommer Sverige bara att påverkas marginellt.

Självklart skall vi hjälpa våra finska bröder tills de får fart i spisen. Men det är onödigt att göra det med händerna bakbundna. Vi måste få använda kärnkraft till det.

__________________
Senast redigerad av wwr 2021-12-21 kl. 07:22.
Citera
2021-12-21, 07:22
  #2855
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Det bästa vore om all ström bryts till de som röstat på MP så att de fattar konsekvenserna av sitt miljötaliban vurmande.

Att lägga ner fungerande kärnkraft innan det finns fungerande/stabila alternativ är bara hål i huvet.

Hade jag ägt en tappstation där Idioten Bolund håller till hade jag nekat han att tanka varje gång han kom, bara sagt att det är en fossilfri tappstation köp en trampcykel gubbe.

Att 4% idioter i detta land gör att 96% andra får ett helvete är helt otroligt.

Ansvaret ligger till stora delar på S och M. Hade de kommit överens hade de små sekteriska stolle-partierna som MP och C inte haft detta utrymme som de tyvärr har fått i svensk politik.
Citera
2021-12-21, 07:24
  #2856
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tror du skojar. Hela Europa har energikris. Det finns ingen förbättring i sikte. Det finska kraftverket är bara en marginell företeelse även om den går i rätt riktning. Svensk energi rinner t.ex till Tyskland i stor omfattning. Och vi behöver också bygga kärnkraftverk, men regeringen och de andra partierna vägrar eftersom de fått order av EU attt hålla Sverige (och andra europeiska länder) svagt.

Vi får se vad som händer med den finska energiimporten. Kanske EU väljer att isolera sig ännu mer genom att minska den ryska importen. Det vore förväntat med tanke på hur EU agerar med gasen. I vilket fall kommer Sverige bara att påverkas marginellt.

Självklart skall vi hjälpa våra finska bröder tills de får fart i spisen. Men vi kan inte ha händerna bakgundna. Vi måste få använda kärnkraft till det.

Nja, jag tror det mesta av vår nettoexport rinner just till Finland. Men även om Finland kommer importera mindre av oss tror jag inte att våra elpriser lär sjunka så mycket för det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback