2021-12-15, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Grejen är väl att denna Jonas är före detta Miljöpartist om jag inte läst fel?

Sent skall syndaren vakna, heter det väl. Fint gjort av AFS tycker jag.
Citera
2021-12-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
https://www.friatider.se/blinde-jonas-46-atalas-invandringskritik-efter-att-hans-son-fornedringsranats

LAG & RÄTT. Efter att hans son utsatts för en grov misshandel av ett invandrargäng skrev Jonas Sernholt – som är blind – av sig på Facebook. Bland annat skrev han att förövarna var "drägg" som borde utvisas. Nu står Jonas själv står åtalad för åsiktsbrottet hets mot folkgrupp – efter att ha anmälts av den ene förövarens familj, rapporterar Exakt24.

Det här gör ont att läsa speciellt när man kollar på den inavlade som ler gott mot kameran när polisen gripit honom.

Parasit som njuter när kameran tar bild på honom.
Det är fan ta mig nåt genetiskt fel på dessa människor, antingen är föräldrarna kusiner eller så är det nåt annat men nåt fel i huvudet har dom sedan barnsben. Vidriga jävla parasit.

Efteråt hotade gänget att döda 15-åringen om han gick till polisen.

– Kommer det här fram kommer vi döda dig, din mamma, pappa, syster, alla i din släkt. Du vet inte vad vi är kapabla till, fick han höra.

– Från och med nu är du vår bitch. Säger vi att du ska sno en motorcykel, ge oss pengar eller sälja droger har du inget att säga emot, vi kommer döda din familj då, fortsatte gänget, enligt domen.

Jag blir för förbannad att det kokar inom mig.
Jävla satans barn inget annat än satans barn är vad dom är!
Vidriga jävla helvetes apejävlar.

Nu om man googlar lite och läser vidare så ser man ju att åklagaren gör gällande atthan skrivit mer än så:

Citat:
Åklagaren påstår bland annat att Jonas Serneholt skrivit att det "endast är invandrarungdomar av mellanöstern/nordafrikansk bakgrund som begår brott" samt att "man ska spärra in" kriminella invandrare och skicka hem dem.

...och då är han ju lite mer ute på hal is, isht när ett sånt påstående inte ens är sant.
Citera
2021-12-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Grejen är väl att denna Jonas är före detta Miljöpartist om jag inte läst fel?
Det är knappast därför SD inte hjälper honom. Eller något annat av alla offer.
Som sagt, SD om några har råd att hjälpa vanliga utsatta svenskar, men är mer mån om att sko sig själv.
Citera
2021-12-15, 19:06
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Nu om man googlar lite och läser vidare så ser man ju att åklagaren gör gällande atthan skrivit mer än så:

...och då är han ju lite mer ute på hal is, isht när ett sånt påstående inte ens är sant.
Inte sant?
Det är sant.
Att där finns svenskar som begår brott är även det sant men invandrare är överrepresenterade!
Annie Lööf kallar ju SD för nazister det är hon som är en nazist mot oss svenskar!

Lätt med säpo beskydd medan folket skriker efter rätt ledare.
Som jag alltid sagt säger jag igen, alla dom är landsförrädare.
Citera
2021-12-15, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Inte sant?
Det är sant.
Att där finns svenskar som begår brott är även det sant men invandrare är överrepresenterade!
Annie Lööf kallar ju SD för nazister det är hon som är en nazist mot oss svenskar!

Lätt med säpo beskydd medan folket skriker efter rätt ledare.
Som jag alltid sagt säger jag igen, alla dom är landsförrädare.

Alltså han påstods ha skrivit "endast är invandrarungdomar av mellanöstern/nordafrikansk bakgrund som begår brott", notera fetningen som jag har gjort ifall du missade den. Påståendet blir falskt om det så bara finns en endaste person som (1) inte är invandrare, (2) inte är ungdom eller (3) inte har mellanöstern/nordafrikansk bakgrund som begått brott. Jag gissar att det är ganska lätt att hitta något sådant motexempel vilket alltså är allt som behövs för att visa att påståendet är falskt.
Citera
2021-12-15, 20:15
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:

Tyvärr. Det är sant. https://bra.se/om-bra/nytt-fran-bra/arkiv/press/2021-12-15-ungdomsranen-har-okat-i-hela-landet.html

Att turk-åklagaren och även du nu försöker förneka att majoriteten av alla ungdområn genomförs av invandrade ungdoms-migranter är problematiskt.

Vad är ditt syfte? Jobbar du på Sveavägen 68 och vill fylla på med valboskap? Eller tycker du att: ”Vi skall öppna våra hjärtan och plånböcker, böja oss framåt och sära på skinkorna!”?

Eller vad har du för syfte?
Citera
2021-12-15, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattefbk
det är så satans sjukt så man kan spy..

Ett uppror måste till. Nån som sätter ned foten ordentligt. Visar att vi svenskar inte tolererar skitsnack från blattar. Vi bestämmer. De lyder annars åker de ut.
Citera
2021-12-15, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Tyvärr. Det är sant. https://bra.se/om-bra/nytt-fran-bra/arkiv/press/2021-12-15-ungdomsranen-har-okat-i-hela-landet.html

Att turk-åklagaren och även du nu försöker förneka att majoriteten av alla ungdområn genomförs av invandrade ungdoms-migranter är problematiskt.

Vad är ditt syfte? Jobbar du på Sveavägen 68 och vill fylla på med valboskap? Eller tycker du att: ”Vi skall öppna våra hjärtan och plånböcker, böja oss framåt och sära på skinkorna!”?

Eller vad har du för syfte?

Jag ser att logik inte är din starka sida. Yttrandet som han enligt uppgift skall gjort (""endast är invandrarungdomar av mellanöstern/nordafrikansk bakgrund som begår brott") innebär att det inte finns en endaste infödd svensk som begått något brott, inte en endaste invandrare från något annat område än MENA som begått brott och inte en endaste senior som begått något brott. Det torde vara en barnlek att hitta något motexempel som motbevisar påståendet.

Men syftet var ju att påvisa att artikeln som länkades till var grovt missvisande eftersom man i sin gärningsbeskrivning uteslöt så viktiga delar.
Citera
2021-12-15, 22:02
Medlem
Han bör frias helt och hållet då åtminstone ett av rekvisiten för hets mot folkgrupp inte är uppfyllt. I lagens ögon utgör "invandrarungdomar" ingen folkgrupp, ej heller invandrarungdomar från mellanöstern/nordafrika.

Uttalandet är för generellt och kan därför inte anses vara hets mot folkgrupp.

Domen mot Jonas väntas i veckan, skall bli intressant att läsa den.
Citera
2021-12-15, 22:12
Medlem
Citat:
Jag ser att logik inte är din starka sida. Yttrandet som han enligt uppgift skall gjort (""endast är invandrarungdomar av mellanöstern/nordafrikansk bakgrund som begår brott") innebär att det inte finns en endaste infödd svensk som begått något brott, inte en endaste invandrare från något annat område än MENA som begått brott och inte en endaste senior som begått något brott. Det torde vara en barnlek att hitta något motexempel som motbevisar påståendet.

Men syftet var ju att påvisa att artikeln som länkades till var grovt missvisande eftersom man i sin gärningsbeskrivning uteslöt så viktiga delar.

Så när folk säger att jorden är rund så är det falskt då, eftersom att cirklar - om man verkligen zoomar in, faktiskt egentligen inte är helt runda, cirklar är snarare som polygoner med 10^100 sidor.

Du bevisar ju inget annat än att du har autism.
Senast redigerad av fr0g 2021-12-15 kl. 22:16.
Citera
2021-12-15, 22:19
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Kan du beskriva exakt vad det är du antar skulle vara ett "skitbeteende" av den blinde mannens barn, som motiverat att ett antal välartade, intelligenta och skötsamma invandrarungdomar plötsligt förnedringsrånar någon?

Jag har ingen aning om vilket skitbeteende, eller ens om något, som eventuellt föranlett misshandeln. Det är däremot fullt av andra skribenter här som drar en massa slutsatser, och dömmer de inblandade, utan att ha en aning om bakgrunden. Skräpartikeln det länkades till har även den en agenda, och varken skriver eller frågar om bakgrund.

Du vet varför, och du har samma agenda. Och gör dig dum.
Citera
2021-12-15, 23:05
Medlem
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Jag har ingen aning om vilket skitbeteende, eller ens om något, som eventuellt föranlett misshandeln. Det är däremot fullt av andra skribenter här som drar en massa slutsatser, och dömmer de inblandade, utan att ha en aning om bakgrunden. Skräpartikeln det länkades till har även den en agenda, och varken skriver eller frågar om bakgrund.

Du vet varför, och du har samma agenda. Och gör dig dum.
Araber misshandlade en ensam kille och åkte fast sedan log mot kameran när polisen tog en bild, fadern kallade dom drägg och att dom borde utvisas och åkte på ett åtal.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in