2021-12-09, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Vad jag förstår efter att ha läst runt lite så blir vissa haschsorter dekarboxylerade vid tillverkningen då upphettning sker men det beror på vilken process som används så vissa sorter blir inte dekarboxylerade vid tillverkningen.

Har stött på båda delarna och med vissa sorter hände ingenting och då smulade jag ner det fint i en ungstålig glasburk där jag täckte för öppningen med två lager aluminiumfolie och in med det i ugnen i 30 min på cirka 110 grader och därefter slog det hur bra som helst vid intag i kombo med något med hög fetthalt.

Men vissa sorter jag kommit över har varit väldigt potenta från start och har inte behövt göra någonting med dessa.

Behövde du mer eller mindre när du käkade det än rökte det?
Citera
2021-12-09, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulingtaisvart
Behövde du mer eller mindre när du käkade det än rökte det?

Mindre! Nu var det ett tag sedan jag gjorde detta så kommer inte exakt ihåg mängden men kanske hälften av vad jag skulle rökt.
Citera
2021-12-09, 13:53
Medlem
Citat:
Mindre! Nu var det ett tag sedan jag gjorde detta så kommer inte exakt ihåg mängden men kanske hälften av vad jag skulle rökt.

Har införskaffat kokosolja då det tydligen ska vara det ultimata fetter och igår gjorde jag på 0.5g som jag först la in i folie i ugnen på jag inte har någon ungs säker burk på 110 grader i 35 min.
Sedan gjorde jag ett vattenbad och smälte ihop kokosoljan och haschet i ca 15min
Hällde över det i en kopp och blandade i lite kaffe med havredryck och drack upp skiten men kände knappt utav det, fick bara gigantiska pupiller.
Rökte 0.3 för någon timme sedan och kände av det 10x mer än vad jag gjorde av det jag drack igår
Så vad gjorde jag för fel?
Ska jag kanske göra tvärtom, alltså först blanda ihop det sedan stoppa det i ugnen?
Har så lite kvar och långt bort innan jag kommer kunna röka eller liknande då jag tänkt lägga av helt då detta är slut så alla tips på hur man får ut som mycket som möjligt av sitt bruna guld får gärna tipsa!
Citera
2021-12-09, 14:23
Medlem
Citat:
Har införskaffat kokosolja då det tydligen ska vara det ultimata fetter och igår gjorde jag på 0.5g som jag först la in i folie i ugnen på jag inte har någon ungs säker burk på 110 grader i 35 min.
Sedan gjorde jag ett vattenbad och smälte ihop kokosoljan och haschet i ca 15min
Hällde över det i en kopp och blandade i lite kaffe med havredryck och drack upp skiten men kände knappt utav det, fick bara gigantiska pupiller.
Rökte 0.3 för någon timme sedan och kände av det 10x mer än vad jag gjorde av det jag drack igår
Så vad gjorde jag för fel?
Ska jag kanske göra tvärtom, alltså först blanda ihop det sedan stoppa det i ugnen?
Har så lite kvar och långt bort innan jag kommer kunna röka eller liknande då jag tänkt lägga av helt då detta är slut så alla tips på hur man får ut som mycket som möjligt av sitt bruna guld får gärna tipsa!

Hade du finfördelat haschet? Var det luft i foliepaketet eller låg foliet tätt mot haschet?
Vet inte om det spelar någon roll men då jag gjort det så har jag haft det rejält finfördelat och lagt det i botten på en glasburk utan lock på, bara två lager folie, (finns jättebilliga sådana på Ica som är ugnssäkra eller matlådor av glas för typ 20 kr). Efter det varit i ugnen har jag hällt ner haschet i en skiva smält margarin och låtit det stå i några minuter på ganska låg värme. Sen kör jag i chokladmjölk och dricker det.

Finns säkert bättre metoder men detta har funkat för mig. Men sen blir ju ruset något annorlunda när man käkat det i och med att det kommer smygande under så lång tid.

Men vill du vara på säkra sidan och bara har lite kvar så kanske det ändå är bättre att röka det då du vet att det funkar?
Citera
2021-12-09, 18:53
Medlem
Citat:
Hade du finfördelat haschet? Var det luft i foliepaketet eller låg foliet tätt mot haschet?
Vet inte om det spelar någon roll men då jag gjort det så har jag haft det rejält finfördelat och lagt det i botten på en glasburk utan lock på, bara två lager folie, (finns jättebilliga sådana på Ica som är ugnssäkra eller matlådor av glas för typ 20 kr). Efter det varit i ugnen har jag hällt ner haschet i en skiva smält margarin och låtit det stå i några minuter på ganska låg värme. Sen kör jag i chokladmjölk och dricker det.

Finns säkert bättre metoder men detta har funkat för mig. Men sen blir ju ruset något annorlunda när man käkat det i och med att det kommer smygande under så lång tid.

Men vill du vara på säkra sidan och bara har lite kvar så kanske det ändå är bättre att röka det då du vet att det funkar?

Det var så finfördelat som det gick och när jag öppnade upp den fick jag skrapa loss skiten med en sked för att sedan använda den skeden för att blanda ner det i kokosolja.
Har nu gått efter ett annat recept får vi se hur det funkar, precis druckit upp det och inte ätit något sedan 09.00 så nästan 10h utan mat innan.
Något jag kan göra nu för att få det att slå snabbare?
Tex äta/dricka något osv
Citera
2021-12-09, 20:49
Medlem
Citat:
Det var så finfördelat som det gick och när jag öppnade upp den fick jag skrapa loss skiten med en sked för att sedan använda den skeden för att blanda ner det i kokosolja.
Har nu gått efter ett annat recept får vi se hur det funkar, precis druckit upp det och inte ätit något sedan 09.00 så nästan 10h utan mat innan.
Något jag kan göra nu för att få det att slå snabbare?
Tex äta/dricka något osv

Gått strax över 2h nu och känner knappt något förutom lite avslappnad thats it 😭
Citera
2021-12-09, 21:34
Medlem
Citat:
Gått strax över 2h nu och känner knappt något förutom lite avslappnad thats it 😭
Och gigantiska pupiller då
Citera
2021-12-10, 09:37
Medlem
lyxelitistens avatar
Citat:
Hur pass bra blir den då?
Sedan har jag även läst något om att frys skiten innan man blandar ihop det med spriten och även spriten ska ligga i frysen någon timme innan man blandar ihop det

Jag vet inte för jag rökte så mycket hasch och gräs när jag gjorde det. Men det boostar nog en del och man får en ökad entourage-effekt av det. Även om det inte ger ett rus så är det nyttigt att dricka cannabis som lösts upp i sprit. Det tar bort inflammationer i kroppen.
Citera
2021-12-10, 11:33
Medlem
Citat:

Låter ju onekligen väldigt märkligt. Har du testat edibles förut och fått effekt? Enda jag kan komma på annars är att försöka få tag på någon edible som någon annan gjort som ska funka, t ex från nätet eller Christiania eller liknande och se om det funkar för dig.
Citera
2021-12-10, 15:42
Medlem
Kan även vara så att jag saknar enzymen som behövs för att det ska fungera, även immun mot tram oxy och tjack känns som kaffe förutom att man inte kan sova på ännu längre tid än kaffe
Citera
2021-12-10, 15:43
Medlem
[quote=Menlonson|78269199]Låter ju onekligen väldigt märkligt. Har du testat edibles förut och fått effekt? Enda jag kan komma på annars är att försöka få tag på någon edible som någon annan gjort som ska funka, t ex från nätet eller Christiania eller liknande och se om det funkar för dig.[/Quizet]

Nä tyvärr aldrig haft chansen tidigare ☹️
Kan även vara så att jag saknar enzymen som behövs för att det ska fungera, även immun mot tram oxy och tjack känns som kaffe förutom att man inte kan sova på ännu längre tid än kaffe
Citera
2021-12-10, 16:05
Medlem
[quote=gulingtaisvart|78272098]
Citat:
Låter ju onekligen väldigt märkligt. Har du testat edibles förut och fått effekt? Enda jag kan komma på annars är att försöka få tag på någon edible som någon annan gjort som ska funka, t ex från nätet eller Christiania eller liknande och se om det funkar för dig.[/Quizet]

Nä tyvärr aldrig haft chansen tidigare ☹️

Ok. Hur intog du de andra substanserna? När jag testade opioider första gångerna fick inte jag heller någon märkvärdig effekt. Ungefär som att kroppen och receptorerna var tvungna att lära sig hantera substansen för därefter kunde jag få bra effekt.

Men lite lustigt att det funkar att röka för dig.
Testat att dricka alkohol innan? Det kan ju öka thc halten i blodet då alkoholen vidgar blodkärlen.

Edit: Råkade tydligen rikta svaret till mig själv men är ju menat till Gulingtaisvart.
Senast redigerad av Menlonson 2021-12-10 kl. 16:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in