Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-08, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Civilministern, Ida Karkiainen, gör Hitlerhälsning och fastnar på bild.

https://nyheteridag.se/har-heilar-ci...it-makt-musik/

Bör hon avgå?

Måste vara jävligt enkelt att vara PK-politiker idag.

Man gör vad fan man vill, gör bort sig hur mycket som helst och missköter allt, och de som kritiserar en kallar man bara rasister och så har man sina pantade väljare i ryggen som fortsätter backa en.

Sverige är kört
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Hon säger att det var hennes dåvarande sambo som var the bad guy, vilken ålder har hon flyttat hemifrån egentligen? Jag har väldigt svårt att se en 15-16 åring göra det, min gissning är att hon var ca 18 år.
Vad gäller ungdomssynder kan jag hålla med dig, man är inte smart i den åldern.

Men diskussionen är ju om det även gäller alla som inte är sossar, speciellt Sverigedemokrater (jag tror hon har samma kille idag). Om detta gäller sossar måste det gälla alla, S drevar mot andra för samma sak men ursäktar det när det är de själva.
Citera
Medlem
Civilministern heilade framför en kamera, och ursäktar sig genom att säga att det var en "ironisk hitlerhälsning".

Nazister gasade och brände upp kroppar i ugnar, detta gjorde dom i stor skala. Vad är det ironiska med hennes lilla jippo? Som politiker är hon bränd, jag menar titta bara vad dom gjorde med Håkan Juholt för en liten skitlägenhet som han hyrde på skattebetalarnas bekostnad.

Ida du är rökt, Bye Bye White-trash nazi brud
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Sluta sura och släng fram nåt mer bevis för hennes påstådda nazism än den där tramsiga bilden.

Det finns väl ingenting som gör att man automatiskt blir nazist enligt dig, eller hur? Åtminstone inte om man är sosse.
Citera
2021-12-08, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ungdomssynder är synder som man ska försöka förlåta. Sen kan det vara så att hon har gjort mer. Då får man väl ändra sig.

Vilka ungdomssynder har sossarna attackerat?

Gör dig inte dummare än vad du är. Du kan ju tänka in dig in i scenariot att det istället hade varit en högt uppsatt Moderat, SD eller KD politiker som det gällde.

Vad hade Ygeman, Morgan och Strandhäll hade twittrat då?

Jag kan hålla med i sak att den här typen av uppgifter inte borde få sådan uppmärksamhet men sosse-maffian har ju själva skapat det klimatet så det är faan patetiskt när vissa nu folk säger att man inte borde göra någon stor sak av det.

Det visar bara att man har en väldigt trasig moralisk kompass.
Citera
2021-12-08, 08:59
Medlem
Hobbybondes avatar
Jag ligger själv långt vänster ut på den politiska skalan men jag tycker det är lite beklämmande med media som försöker använda en sådan gammal bild för att dra igång ett drev. Tror de flesta har gjort en jäkla massa i sin ungdom som man inte står bakom som vuxen.

Jag rörde mig själv i högerextrema kretsar i övre tonåren, men idag som vuxen är denna ideologi så långt från min politiska ståndpunkt man kan komma.
Citera
2021-12-08, 09:01
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag ligger själv långt vänster ut på den politiska skalan men jag tycker det är lite beklämmande med media som försöker använda en sådan gammal bild för att dra igång ett drev. Tror de flesta har gjort en jäkla massa i sin ungdom som man inte står bakom som vuxen.

Har du någon gång skrivit samma sak när en SD-politiker har attackerats för gamla händelser?
Citat?
Citera
2021-12-08, 09:02
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Hon säger att det var hennes dåvarande sambo som var the bad guy, vilken ålder har hon flyttat hemifrån egentligen?
Jag har väldigt svårt att se en 15-16 åring göra det, min gissning är att hon var ca 18 år.
Vad gäller ungdomssynder kan jag hålla med dig, man är inte smart i den åldern.

Min fetning ovan.

Svar: Hon var 18 år när hon flyttade från sina föräldrar enligt de i tråden som kollat upp saken.
Citera
2021-12-08, 09:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det finns väl ingenting som gör att man automatiskt blir nazist enligt dig, eller hur? Åtminstone inte om man är sosse.

Om man välter gravstenar på en judisk kyrkogård iklädd SS-uniform är man automatiskt nazist enligt mig. Även om man är sosse.
Citera
2021-12-08, 09:04
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om man välter gravstenar på en judisk kyrkogård iklädd SS-uniform är man automatiskt nazist enligt mig. Även om man är sosse.

Är du säker, man kanske bara är full och inte har kontroll över sina rörelser?
Det är ju så du resonerar när man heilar tillsammans med nazister och spelar vit maktmusik.
Citera
2021-12-08, 09:05
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Min fetning ovan.

Svar: Hon var 18 år när hon flyttade från sina föräldrar enligt de i tråden som kollat upp saken.

Kommer SVT ta upp detta faktum tro?
Citera
2021-12-08, 09:06
Medlem
Månsans avatar
En liten kommentar av civilministern i en intervju -- en liten försägning -- skvallrar om att det troligtvis finns mer nazi-skumrask i bagaget. På den direkta frågan om det kan dyka upp fler tillfällen där hon gjort Hitlerhälsning i satirsyfte svarar ministern JA.

En person som varit trygg med att inte heila vanemässigt hade naturligtvis svarat NEJ på den frågan utan att tveka .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in