• 2
  • 3
2021-12-06, 15:22
Medlem
Är det inte så att "first" alltid används om den som inte är presidenten själv?
Citera
2021-12-06, 15:34
Medlem
wwrs avatar
Nu njuter Deep State och massmedia i fulla drag. Diskussionerna runt valet kommer att gälla: Går det verkligen att ha en gay som president? Klimatproblemet och alla oljefält som Biden öppnar lika friskt som Trump gjorde, är bortglömda (samt alla andra problem).
Senast redigerad av wwr 2021-12-06 kl. 15:42.
Citera
2021-12-20, 02:33
Medlem
Under primärvalet 2020 hoppades jag på Pete Buttigieg, men det blev Biden. USA är tydligen inte redo för en president som föredrar människor av samma kön. Landet är trots allt ganska konservativt och religiöst.
Citera
2021-12-20, 06:14
Medlem
Melmiums avatar
Även om Pete Buttigieg är grym hoppas jag på Kamala Harris, USA behöver en kvinna som president!
Citera
2021-12-20, 10:19
Medlem
zergrushs avatar
Kan inte säga att jag tror på Buttigieg som frontfigur för partiet? Han är lite för centerorienterat middle-of-the-road, när partiet ordentligt behöver flytta landet från de misslyckade högerpolicys som bara berikat Wall Street och skatteflyktingar de senaste ~40 åren. Han verkar dessutom inte riktigt ha den karisma som en kampanjande ledarfigur behöver?

Vad man dock inte ska ta ifrån honom är att han är en kompetent politiker; jag tycker han gör sig alldeles utmärkt i en administrativ roll som han gör nu som infrastrukturminister. Jag har också blivit positivt överraskad av en del mediauttalanden han gjort det senaste året, där han visat prov på både bett och viss humor.
https://www.indy100.com/news/pete-bu...graham-8921841
Citat:
Pete Buttigieg shreds Tucker Carlson and Laura Ingraham on their own network

Men han verkar inte riktigt jobba på att profilera sig som en presidentkandidat nu inom det närmsta?
Så snöflingorna i tråden som gråter över "en B-B-BÖG som president!?!?! " kan nog sova lugnt, även i fortsättningen...
Citera
2021-12-20, 14:29
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Kan inte säga att jag tror på Buttigieg som frontfigur för partiet? Han är lite för centerorienterat middle-of-the-road, när partiet ordentligt behöver flytta landet från de misslyckade högerpolicys som bara berikat Wall Street och skatteflyktingar de senaste ~40 åren. Han verkar dessutom inte riktigt ha den karisma som en kampanjande ledarfigur behöver?

Vad man dock inte ska ta ifrån honom är att han är en kompetent politiker; jag tycker han gör sig alldeles utmärkt i en administrativ roll som han gör nu som infrastrukturminister. Jag har också blivit positivt överraskad av en del mediauttalanden han gjort det senaste året, där han visat prov på både bett och viss humor.
https://www.indy100.com/news/pete-bu...graham-8921841

Men han verkar inte riktigt jobba på att profilera sig som en presidentkandidat nu inom det närmsta?
Så snöflingorna i tråden som gråter över "en B-B-BÖG som president!?!?! " kan nog sova lugnt, även i fortsättningen...
Jag skulle tro majoriteten anser att om han bara löser klimatproblemet kan han böga allt vad han orkar hemma på kvällarna.
Senast redigerad av wwr 2021-12-20 kl. 14:35.
Citera
2021-12-20, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Är det inte så att "first" alltid används om den som inte är presidenten själv?

Pete var 32nd Mayor of South Bend

Och Chasten First Gentleman of South Bend.

Citat:
Chasten James Glezman Buttigieg (/ˈbuːtədʒədʒ/ BOOT-ə-jəj; born June 23, 1989) is an American teacher, writer, LGBTQ rights advocate, and husband of Pete Buttigieg, the current U.S. secretary of transportation. He was an advisor, spokesperson, and social media campaigner during his husband's 2020 presidential campaign. In September 2020, Buttigieg released his debut memoir, I Have Something to Tell You.
https://en.wikipedia.org/wiki/Chasten_Buttigieg

Det står att de har två barn, men hur det har gått till vet jag inte.
Citera
2021-12-20, 17:40
Medlem
DRAVKCABs avatar
Han är tunn. En woke citatmaskin utan substans.
Här är en om rasistiska vägar i NY.

https://www.youtube.com/watch?v=AS5QogDFlDw

Sanningen är denna;

"Bridge story comes from Robert Caro's book on Robert Moses called "The Power Broker" and is untrue. The bridges were built before WW2, no question Moses didn't want poor people on Long Island, but buses did use the Parkway, and in the 1930s, it was poor white people he didn't want out there. Pete's scholarship is highly questionable".
Citera
2022-04-26, 10:22
Medlem
lundaelevs avatar
Jag tror han kan ställa upp 2024 igen utan tvekan och få en bra andel av de demokratiska rösterna!

Om jag får gissa skulle jag tro att han ställer upp i Iowa och får en 18% av rösterna totalt men blir väldigt populär i Des Moines(huvudstaden). Han åker sen vidare till New Hampshire och känner vind i seglet. I NH får han ungefär 20% igen och folk verkar tro att han kan vinna. När han sen rör sig vidare till Nevada och får möta lite ”icke-vita männsikor” så får an en chock och får ”bara 15%” i Nevada. Sen kommer dödsstöten… Southampton Carolina. Han får inte stöd från de svarta och landar på en stabil 10%. Han hoppar efter det av eftersom man omöjligt kan vinna den demokratiska primärvalet utan de svartas röster.

Han är för vänster och dessutom i Ohio, Florida och Michigan skulle stora delar av staten aldrig rösta på en homosexuell som president.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback