Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-01, 13:46
  #1
Medlem
Zeusys avatar
https://live.aftonbladet.se/supernyt...oner.fuj_EqeRS

Citat:
Anledningen är att Swedac, en myndigheten som kontrollerar kvalitet och säkerhet, har beslutat om att dra in Dekras tillstånd med “omedelbar verkan”.

Vad är det som hänt?
Citera
2021-12-01, 13:52
  #2
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Vad är det som hänt?
Gissningsvist har det upptäckts oegentligheter med kontrollerna, att bilar skulle fått andra bedömningar på annat håll.
Citera
2021-12-01, 14:04
  #3
Medlem
welcometorealitys avatar
De var ju en stornyhet, då blir det mer kö till Opus och Carspect.
Citera
2021-12-01, 14:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
De var ju en stornyhet, då blir det mer kö till Opus och Carspect.

Mer kö? Här får man en tid nästa dag.
Citera
2021-12-01, 14:36
  #5
Medlem
zoombos avatar
I'll be damned...det var min favoritstation, tyckte dom var bäst att ha att göra med.
Citera
2021-12-01, 14:37
  #6
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
I'll be damned...det var min favoritstation, tyckte dom var bäst att ha att göra med.
Javisst, bilen lixom bara slank igenom!
Citera
2021-12-01, 14:41
  #7
Medlem
Säkert nån luffare som erbjuder godkända besiktningar mot avgift som åkt dit.. Sett många sådana erbjudanden sista året.
Citera
2021-12-01, 14:41
  #8
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Javisst, bilen lixom bara slank igenom!

Njä, fick nedslag på den sista men det var faktiskt med all rätt, bromsskivorna bak var rejält rostiga - men bara på insidan! Båda sidor dessutom!
Upptäckte in ens detta när jag bytte belägg i somras och framsidan såg OK ut. Sen kan man undra hur det kunde bli så, oken fungerade fint och på glidpinnarna gled det lätt och det var fin bromsverkan på båda sidor. En Honda 2008.
Citera
2021-12-01, 14:49
  #9
Medlem
Firewaias avatar
Förmodligen för det bästa, alltid fått igenom mina bilar där med tydliga brott mot lagen så som grovt tonade bakljus och enorma fälg-spikar, de skiter verkligen i allt där. Jag ser att det är i Jönköping de skall överklaga beslutet, det är också där jag alltid fått igenom mina bilar som fått 2or på andra ställen.
Citera
2021-12-01, 14:55
  #10
Medlem
Oj, det var det värsta. Trodde att de tillhörde de mer seriösa med tanke på deras historia i Tyskland. Har dock aldrig varit på deras besiktning så jag kan ifs inte uttala mig säkert. Det kan ju dock ligga i det administrativa och behöver inte ha med besiktningen i sig. Tyskar är ju kända för sin noggrannhet men det svenska bolaget har kanske inte en tysk chef!
Citera
2021-12-01, 15:09
  #11
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Bilbesiktningen har ju blivit en fars efter avregleringen. Från gamla gubbar som jobbat hela livet som bilmekaniker och till slut jobb hos staten, till att det är inkvoterade tjejer som inte ens läst fordonsprogrammet samt Muhammed som i hemlandet jobbat som hovslagare.

Sist så körde en tjej min 4 x 4 bil in i bromsbänken. Tur att hon slutade omedelbart att bromsa när hennes visare började leva eget liv. Hon kom åkandes till mig och frågade hur hon skulle då kunna utföra bromsprov...
Citera
2021-12-01, 15:09
  #12
Medlem
tram123s avatar
tråkigt, fick en 2a på en skitgrej senast på besikta,ombesiktningen skulle kosta ca 300kr på något som skulle ta 30 sekunder att kolla.
Gick till Dekra istället där han tog 130 kr för det var en liten skit sak som bara tog nån minut så han kunde inte med att ta fullpris sa han.
Tänkte att i framtiden kommer jag bara gå till Dekra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback