Citat:
Tack så mycket för det här inlägget!
Min första tanke är om Fratello var tilltänkt att agera som torped för DP? Vilket år kom han till Sverige? (Med det brottsregistret som utländsk medborgare, vad gör han kvar i landet?)
Mikael Warsame aka Makavelli verkar befinna sig i Danmark för tillfället. Har setts på en del bilder tillsammans med LTF som sprids på sociala medier. Bilderna verkar vara nytagna och LTF ser för övrigt ut att vara en mycket stor gäng. Även Makkans lillebror Az har synts till på en av bilderna.
Vad ska man säga om Okashe som gång på gång lyckas komma undan rättvisan. Men han är väl fortfarande misstänkt för mordet den 30 augusti?
Min första tanke är om Fratello var tilltänkt att agera som torped för DP? Vilket år kom han till Sverige? (Med det brottsregistret som utländsk medborgare, vad gör han kvar i landet?)
Mikael Warsame aka Makavelli verkar befinna sig i Danmark för tillfället. Har setts på en del bilder tillsammans med LTF som sprids på sociala medier. Bilderna verkar vara nytagna och LTF ser för övrigt ut att vara en mycket stor gäng. Även Makkans lillebror Az har synts till på en av bilderna.
Vad ska man säga om Okashe som gång på gång lyckas komma undan rättvisan. Men han är väl fortfarande misstänkt för mordet den 30 augusti?
Jag vet inte när han kom till Sverige, bara att han är född i Asmara. Tidigare hade han ett samordningsnummer och lagfördes första gången den 25 oktober 2011 för ett brott (olaga hot) begånget den 1 september 2011, alltså när han nyss fyllt 15 år.
Han är helt klart kapabel till våld då han sedan tidigare är dömd för att ha skjutit en person i benet ( (FB) Ny skottlossning i Kramfors - en man skjuten 12/5-15) samt för att ha knivhuggit en person bakifrån. Det skulle vara intressant att se hur hans kopplingar till Dödspatrullen ser ut i dagsläget.
Angående Mohamed Abdulkadir Okashe är det bara en tidsfråga innan han döms för någonting liknande som hans lillebror Saaid. Han är fortfarande misstänkt för inblandning i skottlossningen med FLG, men att han släpptes så tidigt kan tyda på att åklagaren inte kommer väcka åtal mot honom i det fallet. Förhoppningsvis får vi svar inom 1-3 månader.