• 3
  • 4
2021-11-27, 22:42
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
En framtida elit-ras av simpla psykopater, mediokra jasägare, hjärndöda byråkrater och värdelösa stolpskott! Vi bävar

De är ju bara betjänter och fnask åt de verkligt rika, enpromillen el mindre som äger halva jorden.
Citera
2021-11-28, 02:55
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
De egenskaper du nämner delar givetvis även motståndare till multikulturalism. Vilket är förståeligt med tanke på propaganda riktad mot barn, det antidemokratiska dikterandet uppfrån och ner osv.
Politiken påbörjades f ö redan på 70-talet.

Frågeställningen för tråden handlar däremot om skillnaden mellan det officiella språket och det inofficiella beträffande multikulturalism. Det gäller som vi sett oavsett om regeringen är borgerlig eller socialdemokratisk.
Jag förstod att det var det du ville diskutera och jag håller med dig om att SOU 2012:74 är ett internt arbetsdokument. Dock tycker jag det är viktigt att påpeka att när svenska PK-människor refererar till FN eller EU så är det ofta taget ur sin kontext. Har sett flera gånger på Flashback att när personer från andra EU-länder klagar på att Sverige är för PK så dyker det upp någon flashbackare som inte brukar vara PK och pratar om Swexit. Sådana personer har inte förstått hur PK Sverige faktiskt är i jämförelse med resten av världen (förutom tyskar med naziskuld) och utövar en missriktad patriotism.
Citera
2021-11-28, 21:51
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
De är ju bara betjänter och fnask åt de verkligt rika, enpromillen el mindre som äger halva jorden.

Visst är det så. Jag kommenterade bara den grupp du omnämnde, som tänker sig tillhöra en elit utan att faktiskt göra det...
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback