Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-25, 07:51
  #13
Medlem
Vad ska tomtemor tycka? Eller har de kanhända ett öppet förhållande?
Citera
2021-11-25, 08:28
  #14
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreakTheChains
Man normaliserar avarter på bekostnad av traditioner vilket i sin tur urvattnar den lilla kultur som finns kvar. Norge verkar vara lika psykiskt sjukt som Sverige. Inget av det här betyder att man hatar homosexuella eller bisexuella.

Varför är homosexuella så otroligt viktiga så att ett helt lands traditioner ska urvattnas för att de ska få känna sig sedda? Ska vi inte ha en blind tomte nästa år? Och året därpå en punkare? För att senare inte ha en människa alls utan en fantasi-älg?

Vem som helst begriper ju att om du vattnar ur något så pass mycket så försvinner traditionen helt till slut.

Ni som är homosexuella, varför anser ni att ni är så pass viktiga för ett lands fortsatta överlevnad när det inte ens ligger i er natur att fortplanta er? Ni får barn genom adoption. Två bögar får inte barn tillsammans te.x! Är det inte mer logiskt att man och kvinna lyfts fram och att traditioner behålls för en kulturs fortsatta överlevnad? Ska alla i Sverige bli bögar plötsligt, vad finns då kvar av Sverige om 50 år? Och begriper ni att man kan ha dessa åsikter UTAN att det översätts till att man hatar bögar osv?

Återigen, inget av det här är att hata homosexuella utan bara ett klart konstaterande att en avart är en avart precis som dvärgporr och maniska enhörningar som blir påsatta av apor bakifrån. Det är inte normalt utan bara en avart och bör behandlas och tänkas kring som en avart, inte lyftas upp till att bli samhällets viktigaste fråga.

Det verkar ju inte finnas något viktigare än att regnbågsfärga vartenda jävel i Norden.

Det är en reklamfilm, inget att yvas över. Din tomte som kommer på julafton lär inte kyssa upp dig (eller den som är man i familjen). Reklamfilmen kommer inte påverka din vardag eller traditioner på jul i framtiden heller. Andas och kliv ur ditt panic-room
Citera
2021-11-25, 08:44
  #15
Avstängd
wwrs avatar
Jag skulle inte tro att gay vill bli representerade i TV av två gubbar som pussas. Reklammakarna väljer ut en situation för att försöka trigga folk. Det är lika dumt som om Jägareförbundet skulle ha en reklamfilm där de sköt och slaktade harar och rådjur.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-11-25 kl. 09:03.
Citera
2021-11-25, 09:46
  #16
Medlem
kyrkstockens avatar
Kulturmarxism går ut på att byta ut vår kultur???? Astrid Lindgren, Moberg, tomten..... Inget skall vi få behålla.
Citera
2021-11-25, 10:08
  #17
Medlem
revodnebs avatar
Dom får väl ge ut låten "Jag såg mamma kyssa tomten jag" i nyversion. Vem ska sjunga, Gardell, Levengood?
Citera
2021-11-25, 12:02
  #18
Medlem
spermaoffrets avatar
Bögen överaskar röven... Å får jag lov, får jag lov...
Citera
2021-11-25, 15:32
  #19
Medlem
Men hur kan han då vara far till alla barnen? 🤔
Citera
2021-11-25, 15:57
  #20
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Den enda som skapar hat mot gay här är du, som gör en jämställdhetstråd om ett TV-program.
Det här var den forumdel jag hittade för LGBT. Om det inte var den bästa placeringen kan det diskuteras.

Men hela fokuseringen på homosexuellas särart är absolut fel. Min begränsade erfarenhet av homosexuella är att de är som folk är mest förutom att de bögar hemma. Jag tror de flesta i samhället anser det.

Att då lyfta fram homosexuella med översexualiserade Pride-parader, svensk militär marscherande under regnbågsflagga eller som nu gubbar som pussas är fel.

Om någon mot förmodan fortfarande t.ex känner sig tveksam att anställa bögar så blir det inte bättre av att se denna idiotfilm. En "gammaldags" chef kanske tänker "tänk om jag anställer två bögar, då kanske de kommer till jobbet i läderkalsonger och börjar pussas framför kunderna"
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-11-25 kl. 16:01.
Citera
2021-11-25, 16:04
  #21
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men hela fokusering på homosexuellas särart är absolut fel.
Det har drällt in en del folk i väst som inte vet hur västsamhället var för 30-40 år sedan, och som via reklamfilmer som denna kan få lite hum om det.
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Min begränsade erfarenhet av homosexuella är att de är som folk är mest förutom att de bögar hemma. Jag tror de flesta i samhället anser det.
Homos lever lika öppet som heteros i Sverige numera.
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Om någon mot förmodan fortfarande t.ex känner sig tveksam att anställa bögar så blir det inte bättre av att se denna idiotfilm.
Om någon mot förmodan fortfarande känner sig tveksam att anställa bögar bara för att de är bögar, så finns ett fint juridiskt system emot diskriminering som kan läxa upp dem vid behov.
Citera
2021-11-25, 16:09
  #22
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det har drällt in en del folk i väst som inte vet hur västsamhället var för 30-40 år sedan, och som via reklamfilmer som denna kan få lite hum om det.

Homos lever lika öppet som heteros i Sverige numera.

Om någon mot förmodan fortfarande känner sig tveksam att anställa bögar bara för att de är bögar, så finns ett fint juridiskt system emot diskriminering som kan läxa upp dem vid behov.
Jag menar att du undviker att svara på det jag säger.
De som vill lära sig om västsamhället skall alltså se på homotomtar!

Pridekampanjen fungerar precis som feminism och massinvandring. Den vill slå isär samhället i grupper så att politikerna inte behöver stå till svars inför ett enat folk.
Citera
2021-11-25, 16:16
  #23
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag menar att du undviker att svara på det jag säger.
De som vill lära sig om västsamhället skall alltså se på homotomtar!
Seems to be the only way for them.
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Pridekampanjen fungerar precis som feminism och massinvandring. Den vill slå isär samhället i grupper så att politikerna inte behöver stå till svars inför ett enat folk.
Nu har du ätit för mycket folie igen.
Citera
2021-11-25, 16:24
  #24
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Seems to be the only way for them.

Nu har du ätit för mycket folie igen.
Jag vet inte om det ens behövs göras filmer där homosexualitet lyfts fram. Jag kan inget om filmproduktion. Men jag anser att man i så fall borde göra tvärtom, dvs att betona att homosexuella är lika heterosexuella.

Visa hur ett arbetslag jobbar och fråga efteråt vem eller vilka av deltagarna som är homosexuella. - Det går ju inte att se.

Prideagendan ökar avståndet mellan homo och hetero. Det skulle vara intressant att veta vad homosexuella själva anser. Och då menar jag inte elitbögarna i media.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback