Citat:
Ursprungligen postat av
GamlaDraggen
Du har med andra inga belägg att presentera, för att Bibeln skulle vara "helig" eller någon guds ord. Då vet vi det.
Nej, ni vet inte det då. Ni vet ingenting relevant.
Guds ord är sitt eget belägg. Vad trodde du?
P.g.a. er ondska, falskhet och hårdhet, som Gud ännu inte inskridit emot slutgiltigt, barmhärtig och tålmodig som han är, kan ni alltid förneka eller åtminstone förvränga alla indikationer Guds Son ger om sitt ords karaktär. Ni trodde Guds Son inte ens när han uppväckte Lasarus (Joh 11) utan menade istället att nu räcker det inte att röja honom ur vägen utan måste också Lasarus dödas (12:9-10). Vilken konklusion!
Så onda, falska och hårda är ni. Så är det när man har djävulen till far.
Men en och annan blir omvänd från Satans makt till Gud* - himlen är ännu inte fullsatt.
Hur blir det med dig, GamlaDraggen?
Apg 26:15-18:
*Jag sade: Vem är du, Herre? Och Herren svarade: Jag är Jesus, den som du förföljer. Men stig upp och stå på fötterna! Ty jag har visat mig för dig för att utse dig till tjänare och vittne, både till vad du har sett och till det jag kommer att visa dig, när jag räddar dig undan ditt eget folk och undan hedningarna. Till dem sänder jag dig, för att du skall öppna deras ögon, så att de vänder sig från mörker till ljus, från Satans makt till Gud. Så skall ni genom tron på mig få syndernas förlåtelse och arvslott bland dem som är helgade.