2021-11-24, 21:06
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Hur tycker du vi ska hantera SDs kopplingar till NyNazister, Vitmakt idag, 2021?

Dina fantasier kanske kan behandlas med el-chocker, har du provat det?
Ska vi glömma och förlåta att S+C samarbetade med Hitler?
Citera
2021-11-24, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Nu står hon i Aktuellt och skryter över oppositionens budget. Jag fattar inget. Verkar ju helt koko?

Nu ser jag det inte själv men jag tror att hon kan acceptera att regera på den budgeten helt enkelt
Citera
2021-11-24, 21:10
Avslutad
Kan någon summera vad fan som hände idag?

Varför fick inte S igenom sina budgetar? Jag trodde för givet att C och V brann för solidaritet men va fan hände?
Citera
2021-11-24, 21:10
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Nu ser jag det inte själv men jag tror att hon kan acceptera att regera på den budgeten helt enkelt

Varför avböjde hon då att bli statsminister, är hon labil och inte vet vad hon tycker?
Citera
2021-11-24, 21:11
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
En enpartiregering är inte automatiskt svagare än en minoritetsregering med ministrar från två partier.

Inte nödvändigtvis men rent generellt så finns det mer oro och det är lättare för ett parti som inte ingår i en regering att vända sig emot den sittande. Sen är allmänhetdelen ett potentiellt problem då ett land ska styras av ett parti som har 25% ish stöd sv befolkningen. Var det inte oroligt innan finns det en förhöjd risk (Eller chans om man så vill) för att det tydligt demonstreras ett missnöje.

Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Varför avböjde hon då att bli statsminister, är hon labil och inte vet vad hon tycker?
Just pga det hon sa, att läget har förändrats då en part fallit ur och det då kan vara läge att rösta igen och låta alla avlägga sin röst på nytt. Då kan ingen säga att detta skedde på lösa grunder eller att det är något felaktigt. Nu lär utfallet bli detsamma som innan såvida inte något dramatisk händer.

Man kan förstås tycka att hela denna nya vända är helt onödigt och endast ett slöseri men bättre att göra det "by the book" så att säga.
Senast redigerad av Neroxx 2021-11-24 kl. 21:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidhellacopter
Det verkar numera väldigt känslostyrt och impulsivt med politik. Jag är säker på att det beror på att det numera är kvinnor som dominerar politiken.

Lol ja kacklet har börjat, bara 2 män är partiledare.
Andersson blev historisk som blev sveriges första kvinnliga statsminister och blev även historisk genom att avgå 7 timmar senare 😂så typiskt kvinnligt!

Och sedan ska dem regera med M, K, Sverigedemokraternas budget, lol 😂👍🙏
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Kan någon summera vad fan som hände idag?

Varför fick inte S igenom sina budgetar? Jag trodde för givet att C och V brann för solidaritet men va fan hände?

C valde att stödja SDs budget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb

För att att MP drog sig ur regeringen.
Citera
2021-11-24, 21:12
Medlem
Larasofts avatar
Citat:

Det uttryckte hon redan under presskonferensen där hon meddelade att hon begärt sig entledigad.
Senast redigerad av Larasoft 2021-11-24 kl. 21:14.
Citera
2021-11-24, 21:12
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Så har man gjort i andra länder som haft konstanta problem med att regeringar fallit. Det hände också i Sverige för 100 år sedan (Hjalmar Hammarskjöld, Oscar von Sydow).

Jag kan inte se att det finns någon seriös sådan kandidat. Myndighetschefer typ Dan Eliasson är alldeles för politiskt engagerade för att kunna tas på allvar som oberoende kandidater.
Ja, de politiserade myndighetscheferna kan inte komma i fråga.
Och jag har för dålig koll för att våga nämna namn.
Citera
2021-11-24, 21:13
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
För att att MP drog sig ur regeringen.

Men det hindrar henne inte från att genomdriva högerns budget om hon gillar den.
Citera
2021-11-24, 21:13
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Hade "alternativmedia" haft så fel om något med invandring eller för all del något med lagstiftning/konstitution, så hade MSM och alla PK-horor varit på som hökar.

De har tappat ansiktet här.
Visst har de.
Det börjar bli engelsk nivå på svenska nyhetsmedia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in