2021-11-23, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Är det bara Sverige som är så kulturellt
efterblivna att vi har black weekend, black week o s v? Eftersom vi inte firar Thanksgiving, varför har vi Black Friday ö h t?

Svaret är väll så enkelt att handeln ser det som ett sätt att öka profiten
Citera
2021-11-23, 19:25
Medlem
Smegmas avatar
Det mest komiska är att konsumenten blir blåsta. Och dom fattar det inte. Lagervaror ock skadat gods som ställs fram överallt nu i vartenda butik. Jag vet hur det funkar.

SÄNKT 3000 KRONOR. TIDIGARE 4199 - NU 1199. KÖP! (annars slänger vi den...).
Citera
2021-11-23, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adobe
Varför börjas black friday redan på vissa sidor? men det har inte kommit igång fullt ut än eller?

Funderar på ny telefon, ska man köpa nu eller vänta till 26 november, riskeras det bli slut i lager?
Xiaomi eller OnePlus är jag mestadels intresserad utav, nuvarande har jag en Xiaomi mi 9 som jag tänkt ha som en andra telefon och ändra min 'main telefon' till något bättre. OnePlus Nord 2 för 4.5k cirka och OnePlus 9 för 5.7k ser jag bland annat. Funderar på max spendera ~6k men gärna där runt 5k bör bli bra.
Osäker mellan dessa två om jag skulle välja. Använder egentligen inte till något speciellt, lite spel bl.a gps baserade spel som tar en del batteri. Nuvarande telefon har jag problem med USB porten men bra den kan laddas trådlöst iaf.

Jag köpte OnePlusNord 2 för flera månader sedan för 4500 något. Elgiganten hade någon kampanj, det var typ samma dag som de släpptes.

Svin nöjd med telefonen. Mycket bra kamera osv.

Känns minst lika bra som mina s20+ jag haft tidigare och massa andra topp telefoner.

Köp säger jag. Kommer aldrig igen köpa en lur för 10-15 lax igen.
Citera
2021-11-23, 19:44
Medlem
bajssprutans avatar
Elgiganten med flera rear ut elscooters. Xiaomi 2 pro (30km range trimmad) 4400kr.
De små för ungar 2500. Akta er för mygelförsäkringar när ni köper kinajunk dock.
Allt är iklickat som default när ni beställer inklusive fem miljoner spammails från företaget i all evighet. Ha en sopmail.
Citera
2021-11-23, 19:46
Medlem
Stäng butikerna och låt folk handla via e handel istället pga pandemin.
Citera
2021-11-23, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodMode
Beställde två sådana.

Google Audio.

Hel okey pris. 449 kr. Tror det inte kan bli billigare än så.

https://www.proshop.se/Smarta-Hem/Go...kaAgbwEALw_wcB

Detta verkar inte finnas kvar?
Citera
2021-11-23, 19:51
Medlem
Letade länge efter ett bra komplement till mitt kylskåp, är i behov av mer frysutrymme.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5272063

Prishistorik på prisjakt från april 2020 visar på en äkta prisreducering.
Citera
2021-11-23, 19:56
Om någon hittar hyfsade högtalare till grymt pris får de gärna säga till. Inget hifi-tjofräs utan något man kan ha till TV bara, kör bara med TV vanliga högtalare just nu.
Citera
2021-11-23, 20:03
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Svaret är väll så enkelt att handeln ser det som ett sätt att öka profiten
Jo, så långt förstår jag också. Man får väl hoppas kulturmarxisterna sätter stopp för det antingen att man inte ska fira thanksgiving eller för att det är kulturell appropriering.
Citera
2021-11-23, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GodMode
Beställde två sådana.

Google Audio.

Hel okey pris. 449 kr. Tror det inte kan bli billigare än så.

https://www.proshop.se/Smarta-Hem/Go...kaAgbwEALw_wcB

nu är de uppe i 790kr.

Funkar google nest audio utan basstationen?
Jag har 4 google home assistants och de följer sällan med mig när jag byter rum (verkar bara gå när jag streamar med spotify)
Citera
2021-11-23, 20:34
Medlem
insexnyckelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
Om nån ser en vettig kontorsdator (stationär) så säg gärna till! Har sett några halvbra deals redan. Tänkt köpa skärm, runt 23" med samt alla tillbehör.

...och verktygsmaskiner...

Kika in på Sweclockers fyndtråd om ni leter efter elektronik. De brukar vara uppmärksamma på goa deals.

https://www.sweclockers.com/forum/tr...et-forst?p=487
Citera
2021-11-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Det mest komiska är att konsumenten blir blåsta. Och dom fattar det inte. Lagervaror ock skadat gods som ställs fram överallt nu i vartenda butik. Jag vet hur det funkar.

SÄNKT 3000 KRONOR. TIDIGARE 4199 - NU 1199. KÖP! (annars slänger vi den...).
Jag köpte en jacka som aldrig någonsin reas ut utan det är samma fasta pris överallt på en väldigt klassisk modell. Överraskande var det rea nu. Så det är inte bara bullshit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in