2021-11-22, 15:41
Medlem
solstrålars avatar
Jag ser i Stockholm fler och fler splitter nya Mercedes SUVAR med AMG eller lyxutrustning köra omkring. Eller sprillans nya S-klass. Jag brukar alltid ha som vana att kika genom rutan vem som är bakom ratten, och skulle säga i 1/10 fall är det en gubbe, och i 9/10 fall är det en invandrarkille 20-30 års åldern.

Vad jag inte förstår är, hur har de råd med dessa bilar? Jag som knegare försöker spara ihop til min första bil för 100 tusen, men dessa bilar kostar ju miljoner och det är oftast bara en ensam kille som kör runt i dom? Är alla dessa knarkbilar, och om så är fallet, hur kommer det sig att svensk polis inte stoppar dom och kollar hur en 25 åring troligen utan utbildning egentligen hade råd med en 2 miljoners Mercedes?
Citera
2021-11-22, 15:43
Medlem
HontraPointss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Jag ser i Stockholm fler och fler splitter nya Mercedes SUVAR med AMG eller lyxutrustning köra omkring. Eller sprillans nya S-klass. Jag brukar alltid ha som vana att kika genom rutan vem som är bakom ratten, och skulle säga i 1/10 fall är det en gubbe, och i 9/10 fall är det en invandrarkille 20-30 års åldern.

Vad jag inte förstår är, hur har de råd med dessa bilar? Jag som knegare försöker spara ihop til min första bil för 100 tusen, men dessa bilar kostar ju miljoner och det är oftast bara en ensam kille som kör runt i dom? Är alla dessa knarkbilar, och om så är fallet, hur kommer det sig att svensk polis inte stoppar dom och kollar hur en 25 åring troligen utan utbildning egentligen hade råd med en 2 miljoners Mercedes?

Vissa är kriminella, vissa har rika föräldrar och vissa lägger ihop till en bil som står på en person men som används av många.
Citera
2021-11-22, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar

90% av de som kom med flyktingvågen var rejält rika i sina hemländer, och är det fortfarande, men nu har dom även de svenska bidragen att tillgå.
Citera
2021-11-22, 15:46
Medlem
Har dom deet - är bilarna betalda - såg några invandrarslynglar lämna tillbaka en
fåårig Camaro för att de inte kunde betala löpande abis
Citera
2021-11-22, 15:49
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Finns invandrare som likt svenskar är högutbildade eller framgångsrika egenföretagare.
Citera
2021-11-22, 15:49
Medlem
styckets avatar
Man sparar sin lön ett tag och lånar
Citera
2021-11-22, 15:50
Medlem
revodnebs avatar
Tror många av dem är på leasing, du kan ju lätt kolla upp det med transportstyrelsens app.
Citera
2021-11-22, 15:52
Medlem
De flesta leasar nog bilarna, sedan så är ju bilar, kläder och klockor alla statussymboler. Och det är det enda dessa individer tänker på och bekostar.
Citera
2021-11-22, 15:53
Medlem
Kione211s avatar
Vissa invandrare köper bil tillsammans. En fin bil att visa upp sig i. Som man delar på.
Andra är framgångsrik.
Jag jobbade på lager och jobba man där hade man 10 procent rabatt på Volvo o BMW, rabatt på blanko lån. Många där köpte lyxbilar jag köpte hus.
Citera
2021-11-22, 15:54
Medlem
rtyuios avatar
SOCIALA BETALA !

Sedan har de business vid sidan om med svartjobb, knark etc.
Citera
2021-11-22, 15:56
Medlem
Känner en som är lite småkriminell han kör en ny lyxbil varje sommar ena är Ferrari ena lambo den andra amg g63 merca, men du ska veta att de lånar bilar från bilfirmor som de känner väl under perioder som nån skrev ovan de äger oftast inte bilarna de är antingen på lån eller lånas från bilfirma. Ingen big deal det kan du också göra om du känner nån som driver bilfirma
Citera
2021-11-22, 16:08
Medlem
RudyardKiplings avatar
Att de skulle köpa bil tillsammans är bara en myt för att dölja att det handlar om svarta pengar. Att leasa en bil för 1,5 miljoner kan man också glömma. Vad är månadskostnaden? 20.000,.-/månad? Att de är utbildade och jobbar - jo tjena. Det är inte många som är välutbildade och sedan lägger 1,5 miljoner på en bil. Oavsett vad så är det inte en stor grupp.

Det var en privatperson som retade sig på detta fenomenet i sin stad för över 10 år sedan. Han tog registreringsnummer och kontrollerade de första 100 lyxbilarna i miljonklassen och över han såg och kollade i taxeringskalendern. Av de 100 var kanske 5-10 stycken svenskar. Bland utlänningarna vill jag minnas att alla saknade inkomst. Som han själv sa, det där gjorde han på ett par timmar och han begrep inte hur polisen och skatteverket kunde låta det passera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in