Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-21, 14:31
  #7645
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Du bekräftar precis det jag skrev. Dvs att ni i sekten misstänkliggör det som är offentligt och tillgängligt medan ni var okay med att Trump valde att hemlighålla sina kontroller.

Jag kan bara tänka mig vad ni skrivit och sagt om resultatet av Bidens medicinska kontroll hemligstämplades som Trumps.
Det där är bara ett försök att avleda från denna bluff genom diskussioner om Trump. Om Trumps resultat fejkades eller hemligstämplades har inte med detta att göra.

Bidens undersökning är en charad. Han är inte kompetent att fungera som president.

__________________
Senast redigerad av wwr 2021-11-21 kl. 14:46.
Citera
2021-11-21, 15:01
  #7646
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det där är bara ett försök att avleda från denna bluff genom diskussioner om Trump. Om Trumps resultat fejkades eller hemligstämplades har inte med detta att göra.

Bidens undersökning är en charad. Han är inte kompetent att fungera som president.


Hmmmm, vem skall jag tro på när det gäller Bidens hälsotillstånd, en random tomte och sektmedlemmarna på Flashback, eller Vita Husets läkare?

Dessutom en person som villigt citerar Trumps kognitiva test och tar detta som en intäkt på att Trump var tillräknelig. Här kommer innehållet i din länk ”paketerad” på ett litet annat sätt .

https://m.youtube.com/watch?v=LhZyHIZpzoM
Citera
2021-11-21, 15:29
  #7647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Hmmmm, vem skall jag tro på när det gäller Bidens hälsotillstånd, en random tomte och sektmedlemmarna på Flashback, eller Vita Husets läkare?
https://m.youtube.com/watch?v=LhZyHIZpzoM
Jag föreslår att du litar på dina egna ögon, inte vad media matar dig med. Se några oklippta videos med Bidens framträdande och bilda din egen uppfattning. Fråga dig också varför hans medarbetare ständigt måste hindra honom från att tala med journalister ifall han skulle vara så klar i skallen som CNN påstår att han är..
Citera
2021-11-21, 15:34
  #7648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Till skillnad från den oranga fettsäcken (vad ville han dölja?) så både vågar och vill Biden offentliggöra sina medicinska kontroller.

Han klarade denna utan anmärkningar och är enligt Vita Husets läkare, Kevin O’Connor; ”President Biden remains a healthy, vigorous, 78-year old male, who is fit to successfully execute the duties of the Presidency, to include those as Chief Executive, Head of State and Commander in Chief”

https://www.whitehouse.gov/wp-conten...ember-2021.pdf

Fast detta är säkert enligt sektmedlemmarna i MAGA sekten en del av Konspirationen runt Biden.

Det offentliga och tillgängliga är fel, falskt och lögnaktigt av en hemlig Kabal, medan det som hemligstämplas och inte tål offentlighetens ljus är rätt och riktigt och något man skall hylla.

Edit: Ändrat citatet till den officiella engelska texten från kontrollen.

Man "missade" tydligen att göra någon kognitiv test på Biden som skulle screena för demens:

Citat:
Joe Biden, Unlike Trump, Didn't Take Cognitive Test in Annual Exam, Sanjay Gupta Says
---
President Joe Biden is considered perfectly fit for duty after a physical exam Friday, according to a report from the president's doctor, Kevin O'Connor.

Additionally, the president, unlike his immediate predecessor, did not undergo a test of his cognitive abilities, CNN Chief Medical Correspondent Sanjay Gupta said.

During an interview with CNN's Anderson Cooper on Anderson Cooper 360, Gupta was asked if Biden had taken any type of exam to measure his mental state.

"There's been a lot of focus on his cognitive abilities, questions raised by opponents and others, and in 2018 the former president [Donald Trump] had a test that measured mental acuity, was that part of today's test?" Cooper asked Gupta.

"It doesn't seem like it," Gupta replied. "I read pretty carefully through the doctor's report and they mention neurological exam, but that was more in terms of testing motor strength and sensation and things like that."

"As far as we know, for President Biden, we didn't see any kind of test like that performed," Gupta added.
---
The test Cooper was referring to is known as the Montreal Cognitive Assessment, and was taken by Trump when he was 72 years old amid concerns over his cognitive abilities. Gupta described the assessment as a screening test for dementia.
https://www.newsweek.com/joe-biden-u...a-says-1651558

Bra att man kollat tjocktarmen med mera på Biden med tanke på rykten om okontrollerade gasutsläpp mm, men det låter minst lika angeläget att utreda demens hos en 79-årig person som emellanåt har uppenbara problem med att uttrycka sig och sviktande minne.
Citera
2021-11-21, 15:35
  #7649
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Jag föreslår att du litar på dina egna ögon, inte vad media matar dig med. Se några oklippta videos med Bidens framträdande och bilda din egen uppfattning. Fråga dig också varför hans medarbetare ständigt måste hindra honom från att tala med journalister ifall han skulle vara så klar i skallen som CNN påstår att han är..
Precis. Och inte bara CNN och SvD. Inte heller läkarundersökningen går att lita på!
Citera
2021-11-21, 15:37
  #7650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Hmmmm, vem skall jag tro på när det gäller Bidens hälsotillstånd, en random tomte och sektmedlemmarna på Flashback, eller Vita Husets läkare?

Dessutom en person som villigt citerar Trumps kognitiva test och tar detta som en intäkt på att Trump var tillräknelig. Här kommer innehållet i din länk ”paketerad” på ett litet annat sätt .

https://m.youtube.com/watch?v=LhZyHIZpzoM
Biden genom gick en kolonoskopi. Att han klarade den undersökningen är och "fit for duty" innebär att han inte lider av vcancer eller någon allvarlig tarmsjukdom eller liknande. Det är heller ingen i tråden som förfäktat tanke på att Biden skulle vara cancersjuk, så detta resultat är enbart ett slag i luften som inte säger ett skit egentligen. Däremot är han fortfarande inte testad för Alzheimers.
Citera
2021-11-21, 15:41
  #7651
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Man "missade" tydligen att göra någon kognitiv test på Biden som skulle screena för demens:


https://www.newsweek.com/joe-biden-u...a-says-1651558

Bra att man kollat tjocktarmen med mera på Biden med tanke på rykten om okontrollerade gasutsläpp mm, men det låter minst lika angeläget att utreda demens hos en 79-årig person som emellanåt har uppenbara problem med att uttrycka sig och sviktande minne.
Citat:
Additionally, the president, unlike his immediate predecessor, did not undergo a test of his cognitive abilities, CNN Chief Medical Correspondent Sanjay Gupta said.
Nej då, inte bluffar man om presidentens mentala tillstånd inte, aldrig! 🤣🤣🤣
Citera
2021-11-21, 15:59
  #7652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Jag föreslår att du litar på dina egna ögon, inte vad media matar dig med. Se några oklippta videos med Bidens framträdande och bilda din egen uppfattning. Fråga dig också varför hans medarbetare ständigt måste hindra honom från att tala med journalister ifall han skulle vara så klar i skallen som CNN påstår att han är..

Avstår som alltid ifrån att bilda mig en uppfattning genom media, varken Alt Right Media, vilket många i denna tråd slaviskt litar på, eller för den saken MSM. Går i stället rätt till Källan, dvs Vita Huset läkaren Kevin O’Connor, och det offentliggjorda resultatet från hans undersökning, vilken jag länkar till i tidigare inlägg. Läser med stort intresse att denne läkare konstaterar att Biden anses vara ”lämplig att utföra Presidentskapets plikter”.

Att det inte görs ett kognitivt test, till skillnad från på Trump, tolkar jag naturligtvis på det sätt det bör. På Trump var det nödvändigt utföra detta test, för att utröna om han var lämplig för ämbetet eller ej (vilket vi egentligen inte vet, då resultatet aldrig offentliggjordes, annat än av Trump själv i den löjeväckande intervjun), medan man uppenbarligen inte anser sig behöva utföra denna undersökning på Biden. För mig säger detta allt.
Citera
2021-11-21, 16:09
  #7653
Medlem
Mer ifrågasättanden av den inkompletta hälsoundersökningen av Biden:

Citat:
Physical finds Biden 'fit' for the job, but report does not say he had a cognitive exam
---
Speaking to Fox News after examining the results of the exam, Dr. Marc Siegel, a Clinical Professor of Medicine and a practicing internist at NYU Langone Medical Center, said he has some concerns about information lacking from the report that would provide a clearer understanding of the gait issue Biden faces.

"I don't like that they ascribe his gait issues to a broken foot. First of all, why did he fall," Siegel inquired, adding that the report also "prescribes the gait problem to spondylosis."

"That's an incomplete characterization," Siegel continued, stressing the importance of understanding why Biden is facing certain health issues. "What I want to know is, where's the MRIs and where's the EMGs?

"They did a thorough neurological exam, but they also need to do a nerve conduction EMG, and they need to do an MRI of the brain and the spinal cord to try and explain where this gait problem comes from," Siegel said.

O'Connor's report did not include a cognitive exam of the president, as several of his critics have said should be done. Siegel suggested that other tests to evaluate Biden's health could "rule out" things that could potentially be associated with cognitive decline.
---
"If we're looking into neurological causes for the gait change, I don't think the way they characterize that in the physical is sufficient," Siegel said. "I want more information. I want to know what the MRIs show, and I want to know what the nerve conduction EMG shows to rule out things that are more extensive, that by the way, can be associated with cognitive changes like mental status, like dementia."

"This is not a fully characterized neurological assessment of somebody with a gait problem, and I want to know why," Siegel added, noting that normal pressure hydrocephalus, a condition relating to fluid on the brain, is a "possibility" for certain medical issues. "That can be associated with cognitive loss."
---
Since before he announced his candidacy for president, and especially since taking office, Biden's overall health and cognitive state have been a concern for many Americans. From persistent coughs and stumbles to his mangling of words and awkward mannerisms, Biden has faced questions.
https://www.foxnews.com/politics/bid...althy-vigorous
Citera
2021-11-21, 16:39
  #7654
Medlem
Nikki Haley för ett par veckor sedan:

Citat:
David Brody
@DBrodyReports
NEW!
@NikkiHaley tells me Joe Biden's mental state, "makes everyone nervous." She calls for mental health screening of all older politicians. "Let's face it: we've got a lot of people in leadership positions that are old. And that's not being disrespectful. That's a fact."
https://twitter.com/DBrodyReports/st...cognitive-test
Citera
2021-11-21, 18:08
  #7655
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Avstår som alltid ifrån att bilda mig en uppfattning genom media, varken Alt Right Media, vilket många i denna tråd slaviskt litar på, eller för den saken MSM. Går i stället rätt till Källan, dvs Vita Huset läkaren Kevin O’Connor, och det offentliggjorda resultatet från hans undersökning, vilken jag länkar till i tidigare inlägg. Läser med stort intresse att denne läkare konstaterar att Biden anses vara ”lämplig att utföra Presidentskapets plikter”.

Att det inte görs ett kognitivt test, till skillnad från på Trump, tolkar jag naturligtvis på det sätt det bör. På Trump var det nödvändigt utföra detta test, för att utröna om han var lämplig för ämbetet eller ej (vilket vi egentligen inte vet, då resultatet aldrig offentliggjordes, annat än av Trump själv i den löjeväckande intervjun), medan man uppenbarligen inte anser sig behöva utföra denna undersökning på Biden. För mig säger detta allt.
Det är jättebra att du inte litar blint på en enda källa, men glöm för all del inte att det finns andra källor än Vita husets läkare. Det bästa är alltid att ta del av råmaterialet, i detta fall vad Biden faktiskt säger och gör. Du inser säkert att ifall det visade sig att Biden inte är riktigt klar i huvudet så skulle inte Bidenregimen vilja att något sådan offentliggjordes. Vita husets läkare skulle i ett sådant fall befinna sig i en svår intressekonflikt. Detta begriper du säkert? Du behöver inte heller gå till alternative right för att hitta fakta. Det räcker med att du tittar på oklippt material där Biden står och svamlar, t ex är CNNs town hall med Don Lemon är mycket talande. Varför har denne, enligt dig så klartänkte gamling, så oerhört svårt att hitta ord och komma ihåg namn på personer och städer?

Biden är i en ålder när många människor blir mentalt nedsatta och när mer än halva USAs befolkning enligt opinionsundersökningar tror att Bidens mentala kapacitet inte räcker för att utföra hans ämbete, tycker du inte att han, för att lugna de oroliga väljarna/skattebetalarna, av vilka många är demokrater, kunde ta en timme av sin dyrbara tid och göra ett kognitivt test och en gång för alla få slut på spekulationerna om att han skulle vara senil?

Du är ju helt säker på att skulle klara ett sådant test med glans, så han har väl enligt dig absolut ingenting att förlora på att göra det? Eller är sådana förslag lika oanständiga som att fråga en svart man om han är beroende av kokain (för att använda Bidens egna liknelse när han blev tillfrågad om saken)?
Citera
2021-11-21, 18:12
  #7656
Medlem
tcfmogs avatar
Helt klart lite konstigt att det inte gjorts några kognitiva tester på honom. Enda skälet jag kan se till att det inte gjorts är att han inte vill.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback