Citat:
Ursprungligen postat av
DonKilluminati
Ska bli sjukt spännande att se vad juryn kommer fram till, jag tror och hoppas att han blir dömd, men USA är ett skevt land med väldigt konstiga vapenlagar, att det överhuvudtaget ska vara okej för ett barn att beväpna sig med ett automatvapen, söka upp kaos och därefter hävda självförsvar, men deras lagar är deras lagar!
Tycker det här fallet ger en inblick i hur sämst deras rättssystem och lagar är, du har en 75 årig pensionär som sitter och gormar i rätten, försöker du hitta någon slags nykter analys från några av de stora nyhetssajterna är det så uppenbart partiskt där FOX porträtterar Rittenhouse som en hjälte, medan CNN å andra sidan pratar om BLM demonstranterna som modiga frihetskämpar, det är ett väldigt skevt land.
Jag menar att moraliskt sett så är Kyle skyldig, men med lagstiftningen man har så kan man inte se det som en provokation i sig att han var där beväpnad, och då måste han frias. Det är ju inget tvivel om att han blev attackerad och försvarade sig, och det går inte riktigt att avgöra om han faktiskt uppfattade det som att han var i livsfara eller med risk för allvarlig kroppsskada, men det är inte orimligt. Jag tror inte att en sådan fara fanns, och jag tror att om den fanns så hade den inte gjort det om han inte varit beväpnad, men i och med att lagen tillåter honom att gå beväpnad där så spelar det ingen roll.
Jag tror han frias och eventuellt blir det demonstrationer, vi får väl se. Jag tror det kan finnas en del förståelse för att det är så lagen ser ut dock.