2021-11-14, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Var Valdau så konstig att hon avsåg ligga med Jesus? Man blir kåt av hennes snack, gäller även hustrun😄

Ja, hon ÄR konstig.

I serien heter hon väl Eva? Bibliskt och bra!
Citera
2021-11-15, 02:05
Medlem
danevitos avatar
Att serien kommer ut nu i samband när Fossmo ska släppas ut efter 26 år minst sagt intressant timing. Man kan nästan tro att det är public service bidrag till allmänheten att göra det "fria" livet för honom så jobbigt och svårt som möjligt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...fran-anstalten
Citera
2021-11-15, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Barnflickan var lättlurad precis som de andra, de vill så gärna tro och då tror de på allt som tutar i dem. Samma med Jim Jones och hans Folkets tempel , där folk begick massjälvmord.
Som vanligt är kvinnor bara offer. Aldrig ansvariga för sina egna handlingar.

Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Ganska sexigt när han pullade henne i badkaret och bilen. Me like.
I vilket avsnitt är det? Kör med spoiler om du ska berätta handlingen i förväg. TV4 har bara visat första avsnittet.

Citat:
Ursprungligen postat av danevito
Att serien kommer ut nu i samband när Fossmo ska släppas ut efter 26 år minst sagt intressant timing. Man kan nästan tro att det är public service bidrag till allmänheten att göra det "fria" livet för honom så jobbigt och svårt som möjligt.

SVT, men visst även TV4 ingår ju där numera, är ju uttalade ateister och bedriver ju därav sin proklamation mot kyrkan.

Har bara sett avsnitt 1, är serien inte lite väl känslostyrd? Men det är kanske vad sådana sekter bygger sin verksamhet på?!
Citera
2021-11-15, 09:22
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:

Fossmo har inte suttit i 26 år. Det var väl 2004 som mordet begicks?
Citera
2021-11-15, 17:11
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Som vanligt är kvinnor bara offer. Aldrig ansvariga för sina egna handlingar.

Jag ser henne inte som offer, men hon var godtrogen och det gick som det gick. En sund människa skulle väl förstå att det knappast var Jesus som talade igenom Helge.
Citera
2021-11-15, 18:35
Medlem
Citat:

Han har inte suttit i 26 år. Mordet var 2004.
Citera
2021-11-15, 20:51
Medlem
danevitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Han har inte suttit i 26 år. Mordet var 2004.

första mordet på hans första fru var 1999
Citera
2021-11-15, 21:48
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Har sett 3 avsnitt av denna serie.
Vet inte eirkigt vad jag skall säga egentligen om detta.
Det verkar vara lite väl överdrivet.
Vart har du sett avsnitten?

På TV4 har de bara första ute att streama. Det verkar vara likadant på C-More.
Senast redigerad av L3nn4rt 2021-11-15 kl. 21:51.
Citera
2021-11-15, 22:31
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Vart har du sett avsnitten?
På TV4 har de bara första ute att streama. Det verkar vara likadant på C-More.

C-More släpper ett nytt avsnitt varje måndag.
Nu är det dags att se avsnitt nr 4.
Citera
2021-11-16, 03:33
Medlem
Cineastens avatar
Sevärd serie med flera sevärda och intressanta rollprestationer. Bredefeldt som spelar Helge Fossmo är ju rätt porträttlik och Opheim i rollen som Åsa Walldau är ju riktigt otäck. Fy fan vilken vedervärdig människa.

Det som slår mig är hur jävla störda flera av de här lättlurade människorna är. Hur kan man vara så naiv att man lyssnar på och underordnar sig såna uppenbara psykfall som Helge Fossmo och Åsa Waldau?

För 20 år sen hade jag en vän som försökte locka in mig i en frikyrkorörelse. Jag var förmodligen utåt sett ett bra objekt (ensamvarg, osäker mm) vid en första anblick men som ständigt ifrågasättande och kritisk till min läggning så var det ett lönlöst försök. Min vän blev rätt upprörd när jag ifrågsatte församlingen och naiviteten hos de troende.

Vi är trots det vänner idag och respekterar varandras trosuppfattningar och egenheter med allt vad det innebär.
Senast redigerad av Cineasten 2021-11-16 kl. 03:44.
Citera
2021-11-16, 13:33
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Sevärd serie med flera sevärda och intressanta rollprestationer. Bredefeldt som spelar Helge Fossmo är ju rätt porträttlik och Opheim i rollen som Åsa Walldau är ju riktigt otäck. Fy fan vilken vedervärdig människa.

Det som slår mig är hur jävla störda flera av de här lättlurade människorna är. Hur kan man vara så naiv att man lyssnar på och underordnar sig såna uppenbara psykfall som Helge Fossmo och Åsa Waldau?

För 20 år sen hade jag en vän som försökte locka in mig i en frikyrkorörelse. Jag var förmodligen utåt sett ett bra objekt (ensamvarg, osäker mm) vid en första anblick men som ständigt ifrågasättande och kritisk till min läggning så var det ett lönlöst försök. Min vän blev rätt upprörd när jag ifrågsatte församlingen och naiviteten hos de troende.

Vi är trots det vänner idag och respekterar varandras trosuppfattningar och egenheter med allt vad det innebär.

Ska ge den här serien en chans. Tror den kan bli ganska sevärd. Åsa Walldau är en riktigt sjuk människa. Så det ska bli kul att se hur hon porträtteras.
Citera
2021-11-16, 20:11
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
C-More släpper ett nytt avsnitt varje måndag.
Nu är det dags att se avsnitt nr 4.
Har tyvärr inte C More. Men jag hittade en gratis-sida där man kan streama alla 4 avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in