2021-11-12, 14:48
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisigt
Ni generaliserar något otroligt.. Detta är ingen tävling eller lagsport. Man kan hata Kyle, åldersrabatt och pedofiler samtidigt. (Även om det är svårt att förstå för vissa)
Inte för att vara otrevlig men jag skulle aldrig vilja bli påkommen med att ha samma åsikter som en nazist.(du har en nazist på din avatar och ett tyskt namn och verkar hata judar)
Vi som tycker annorlunda skäms liksom inte över det, synd bara att ca 80 år efter deras föregångare förlorade kriget så finns det fortfarande nazister som stjäl luft från vanliga människor, vilket slöseri!
Nu skrev jag visserligen att man inte kunde generalisera för mycket, men vissa tendenser kan man allt se vad det gäller vilka som vill se Rittenhouse bakom lås och bom eller ej. Angående mannen på bilden dog han 1918, alltså innan något "nazistparti" fanns, om han hatade judar vet jag inte men för egen del anser jag att Hadrianus borde slutfört jobbet nästan två tusen år sedan, det hade besparat världen mycket ont.
2021-11-12, 14:58
Medlem
Jag är lite förvirrad angående detta ämnet Antifa är det en slags rasistisk rörelse?
Är det Antifa som anfaller grabben? Varför är en av dom första som anfaller killen mörkhyad om Antifa en slags rasist rörelse.
2021-11-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Dessutom tenderar det att vara samma sorts människor som i vanliga fall inte anser att gränser bör finnas som ältar om he crossed state lines!!! Det går väl inte att generalisera allt för mycket, men för många handlar det helt enkelt om att Rittenhouse hör till det onda laget, medan de skjutna hör till det goda laget, eller vice versa. Det finns en hel del som tycker att det Rittenhouse gjorde var rätt inte minst för att han skickade två marxistiska judar - en pedofil och en kvinnomisshandlare - till helvetet och skadesköt en tredje. Jag skulle ljuga om jag påstod annat än att jag anser att Rittenhouse gjorde världen till en bättre plats den dagen.

Och dessutom så korsade han aldrig någon statsgräns, smugglade inte med något vapen och det är inte säkert att det var olagligt för honom att ha vapnet.
2021-11-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Kyle har inte försökt hindra någon plundring.
Kyle är en inhemsk terrorist som tyckte han var tuffast i kompisgänget med sin lånade bössa. En fjant kan man lugnt säga.

Sådana som han skall inte försvaras utan sättas bakom lås och bom med förhoppning att andra lär sig något.
Likaså skall alla andra nötter som deltar i upploppet. Oavsett vad de säger sig tillhöra för "fredlig" organisation.
Men som jag skrivit tidigare tror jag dessvärre inte han får något värre straff. Men självförsvar och alla dumheter som sägs ligga till grunden är mer än bullshit.

Konstiga tankeslut du verkar komma fram till. Det är ett klart fall av självförsvar, oavsett vad du tycker om personen ifråga. Fjant eller ej, helt irrelevant.
2021-11-12, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorkillen98
Jag är lite förvirrad angående detta ämnet Antifa är det en slags rasistisk rörelse?
Är det Antifa som anfaller grabben? Varför är en av dom första som anfaller killen mörkhyad om Antifa en slags rasist rörelse.

Du kanske soelar dum, men de är ”antifascister” med fascistiska metoder. Eller vi kanske ska kalla det för totalitäristiska, intoleranta vålsdverkarmetoder, då fascism enbart får tillskrivas politisk höger.
2021-11-12, 15:14
Medlem
Citat:

AFA är en ”antifascistisk aktion”, men i själva verket så är det en fasvistisk organisation då de använder facistiska metoder för att tysta de som inte tänker på samma sätt.
2021-11-12, 15:50
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kortburkskoma
Tror folk här i Sverige har så dålig koll att de tror att det här handlat om något slags raskrig. Så fort någon vit dödat någon antar man att de var svarta.

Däremot tror jag säkert många svarta kommer att bry sig och det kommer säkert bli en hel del kaos när han släpps fri. Det här hände ju under blm/antifaupploppen som blev efter att polisen sköt en svart man. De sitter ju i samma båt och är säkert jävligt sugna på lite mer upplopp.

Ja det är EXTREMT ovanligt att en vit amerikan dödar en svart amerikan. Det är MYCKET vanligare med svart amerikan som dödar en annan svart amerikan och lite vanligare att en svart amerikan dödar en vit amerikan.

Att svarta amerikaner är överrepresenterade bland de som skjuts av polisen (fortfarande i absoluta tal färre än av polis skjutna vita amerikaner) är inte alls konstigt, 10-15% av "ras"-gruppen svarta amerikaner begår 50-60% av grova våldsbrotten.
2021-11-12, 15:54
Medlem
-benito-s avatar
Jävlar vilken hjälte denna Kyle... Lite skillnad mot våra feminiserade, veka, unga män. Som blir förnedringrånade och våldtagna.
2021-11-12, 15:59
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Jävlar vilken hjälte denna Kyle... Lite skillnad mot våra feminiserade, veka, unga män. Som blir förnedringrånade och våldtagna.

Absolut, rättegången syfte, även om de inte lyckas fälla honom för något stort är att försöka avskräcka andra och smutskasta honom. Och det kommer de tyvärr att lyckas hyfsat med.
2021-11-12, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Vem fan är Kyle Rittenhouse och varför har han så otroligt stor betydelse här?
En sjuttonåring som tvingades använda dödligt våld mot en lynchmobb, succinct sagt

Citat:
Tja finns en massa rasister o homofober, våldtäktsmän kvinnomisshandlare bland dom...
Minst sagt, o i en mängd melanin nivåer därtill

Den rasistiska "nigga" skrikaren till Skinnskalle Rosenbaum var för den första som gick på och han är inte mörkhyad

Citat:
Fel att kalla dom fascister. I fascismen är nationalismen en central del. AFA är verkligen inte nationalister. Utan mer kommunister.
Den största delen av dom är mer våldskåta övre medelklassbarn som vill utöva utöva våld o vet att åklagare inte pressar åtal o släpper blmare och antifas så det är i stort riskfritt.

Men Jo, mer ideologiska folk finns också om än inte såmånga
Senast redigerad av LupesVulpus 2021-11-12 kl. 16:13.
2021-11-12, 16:12
Medlem
krachons avatar
Citat:

Exaxt. Han är är en nutida hjälte av sällan skådat slag.

https://heavy.com/news/kyle-rittenhouse-live-testimony-cries-video/amp/
2021-11-12, 16:33
Avslutad
Citat:

Lite skillnad ifall man bär på en AR15 mot en mobb av 10, jämfört med att vara obeväpnad i Sverige...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in