2021-11-11, 15:17
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Fattar inte hur folk kan vara på samma sida som kvinnomisshandlaren Kyle Rittenhouse, samma person som vräker sig över en tjej som har ryggen emot honom och matar knytnävesslag mot hennes bakhuvud när hon inte ens kan försvara sig. Jag tycker personerna du nämnde står för usla grejer, likväl som Kyle, skillnaden är dock att ni som kysser Kyles fötter är så jävla inkonsekventa i ert tyckande.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8687475/Footage-shows-Kenosha-gunman-Kyle-Rittenhouse-punching-girl-times-argument.html

Ja en riktig fegis… när hon har ryggen vänd också så han inte riskerar att få något slag tillbaka, av en tjej..
Tänk att kalla honom för hjälte och kyssa hans fötter som du säger, från andra sidan jorden dessutom, för att han skjutit några andra idiotier… Utöver det så är han en sån där som gillar militär-LARP som klär ut sig i tactical gear och bär vapen(Proud Boys) fast dom inte offrat någonting, man undrar ju vad riktiga militärgubbar tycker om dom
2021-11-11, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santoku
Alltid kul o se er white knights skydda en kvinna som hade slagit till hans syrra, för att sedan när Kyle försökte medla och lösa situationen slå till honom med.

Dvs, om det ens är han som är med i videon där. Eller om dom bara skulle vara lika?

När ni i andra andetaget försvarar Rosenbaum. En child molester som tyckte om att trycka in barnens anal.

Lysena är på, men det är inte många indianer hemma.

Haha, ja "skydda" sin syster som är den har en pöbel med sig och när Kyle är den som vevar slag mot tjejens bakhuvud och rygg när hon har ryggen vänd mot honom.

Jag försvarar ingen pedofil, jag tycker pedofiler är vidriga men du försvarar och förminskar det faktum att Kyle är en kvinnomisshandlare som vevar knytnävesslag mot en tjej som har ryggen vänd mot honom. Det tragiska är att Kyles kompis Dominic som även var den som försåg Kyle med det olagliga vapen även är med i videon. Vilket härligt gäng du suger av om och om igen. Att försvara en kvinnomisshandlare är vidrigt och att du gör det för att inte tappa ansiktet och för att försvara Kyle är ynkligt och tragiskt.
2021-11-11, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grisigt
Utöver det så är han en sån där som gillar militär-LARP som klär ut sig i tactical gear och bär vapen(Proud Boys) fast dom inte offrat någonting, man undrar ju vad riktiga militärgubbar tycker om dom

Att poliserna gav honom vatten och sa tack. Ger dig ju redan ett svar på den där.
2021-11-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Du är väl ute för att ha en konflikt/diskussion med dem som säger att Kyle Rittenhouse är en hjälte, men vad Kyle Rittenhouse har gjort tidigare spelar ingen som helst roll för det han står anklagad för och det är därför som inte åklagaren har fått ta upp dessa tidigare händelser som bevis, t.ex. när Rittenhouse har sagt att han önskade att han hade haft sitt vapen när han bevittnade folk som plundrade en butik.

Likaså har man inte har tagit upp Rosenbaum, Huber och Grosskreutz förflutna i domstolen.

Givetvis nämner jag det faktum att Kyle Rittenhouse är en kvinnomisshandlare och en ynkrygg. Kyle har uppenbarligen inget som helst förstånd i kroppen, bara veckor innan han beväpnar sig med ett olagligt buret vapen och skjuter ihjäl två människor så figurerar han i en video där han misshandlar en tjej som har sin rygg vänd mot honom och vidrigt nog är hans kompis Dominic Black också med i videon med misshandeln, att dessa två dårar köper ett vapen till Kyle som han inte får bära på och ska agera någon jävla milis är ju helt vansinnigt.
2021-11-11, 15:22
Medlem
Grisigts avatar
Bara för att man inte tycker att Kyle har gjort rätt, så är man automatiskt ett fan av dom som han skjutit? Det har ingenting med saken att göra.
Om man hade nämt i varje kommentar att man hatar pedofiler(vilket är självklart för normala människor och man behöver inte nämna det normalt sett) så hade det inte funnits några argument kvar antar jag. Det enda svaret man får är: ”Men en av dom var pedofil reeeee du måste ÄLSKA pedofiler om du inte håller med oss!!
Patetiskt argument…
2021-11-11, 15:28
Medlem
Efraths avatar
Kyle agerade rätt. Simple as. Bryr mig inte om bakgrunden på honom eller dom som dog, bryr mig bara om hur det hela skedde och det var ett glasklart exempel på självförsvar.

Prat om annat är ej relevant
2021-11-11, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efrath
Kyle agerade rätt. Simple as. Bryr mig inte om bakgrunden på honom eller dom som dog, bryr mig bara om hur det hela skedde och det var ett glasklart exempel på självförsvar.

Prat om annat är ej relevant

Kyle vet inte vad självförsvar innebär, han var där med ett olagligt buret vapen och bara veckor innan det misshandlade han en tjej som hade sin rygg vänd mot honom. Han är en dåre och rättshaverist och ingen som man ska hylla. Sluta suga av en kvinnomisshandlare, det är perverst.
2021-11-11, 15:31
Bannlyst
Citat:
Kyle vet inte vad självförsvar innebär.

Haha, jodå. Tro mig! Det vet han.
2021-11-11, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Ja, det kan du nämna men det har inte någon som helst bäring på rättegången eller på det kommande beslutet som juryn ska fatta i den här rättegången. Självförsvar är fortfarande självförsvar, även om personen hade varit en mördare, pedofil, kvinnomisshandlare, osv, osv.

Det enda som är viktiga är vad alla inblandade personerna gjorde den kvällen

Ja, exakt.

Ja, jag gjorde det till en början men personer i tråden menar att man försvarar pedofiler när man skriver att Kyle inte borde ha varit på platsen i fråga med ett vapen som han inte hade någon som helst laglig rätt att bära, samt att han befann sig på privat mark med vapnet i fråga hos en företagare som aldrig hade bett om Kyles hjälp.
2021-11-11, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Inte bara är hans vapenkontroll otrolig och hans konstanta omvärdering av hotsituationen berömvärd sett till hans låga ålder och avsaknad av fullgången polis- och/eller militärutbildning, men en sak som jag aldrig sett nämnas är sättet han förflyttar sig på mot polisen, och om det är ett strategiskt val av hans förflyttning.

Han springer nämligen aldrig efter skjutningarna, inte vid ett enda tillfälle, han närmast joggar eller mer "lufsar" i brist på bättre ord, det är ett distinkt sätt att förflytta sig på snabbare än med gång, men på ett sätt som visar juridiskt att man inte flyr, vilket tar ifrån alla andras rätt att försöka stoppa honom med våld, på det sätt dom försöker göra.

Civila har rätt att ta till våld för att stoppa en flyende brottsling, men flyr, då springer man(eller förflyttar sig på snabbast möjliga sätt), vilket tydligt visats på videos att Kyle är fullt kapabel att göra, men han lufsar efter skjutningarna, det upplever jag som demonstrativt för att visa att han inte flyr, utan förflyttar sig.

Om det är medvetet så ligger det honom än mer i fatet för hans korrekta hanterande av situationen och dom andras olagliga försök att stoppa honom. Civila har ingen rätt att försöka gripa en person som på ett icke-flyende sätt närmar sig polisen, således är Kyle's enda slutsats att dom försöker begå brott emot honom, sannolikt i form av våld som kan leda till hans död, varvid hans försvar mot samtliga som hoppar på honom är fullt berättigat.

Nu precis på slutet så tog åklagaren upp detta med sina cyniska försök att lägga ord i munnen på Kyle, med frågan om inte han skulle försökt stoppa någon brottsling med sitt vapen. Jag är lite förvånad att hans advokater inte tagit upp detta, eller om möjligtvis jag missat den utfrågningen, eller om det bra är en ren slump att han förflyttar sig mot polisen på ett icke-flyende sätt. Med tanke på hans övriga uppvisade disciplin så tror jag inte att det är det.
"Om det är medvetet så är det ännu mer i hans favör för hans korrekta hanterande av situationen och dom andras olagliga försök att stoppa honom" borde jag skrivit om någon av den sedan flera årtionden tillbaka avklarade 15åriga svenskutbildning funnits kvar i skallen.

Avslöjande felaktig användning av ett uttryck jag mig veterligen inte använt en enda gång förut i livet, så hur jag tänkte igår vet jag inte, mer än att jag var rejält less på den hånfulla Gary Oldman-kopians beteende i rätten.

Är det mer idag från rättegången? Hela gårdagens planer gick åt pipan när jag insåg att offret skulle sitta i vittnesbåset, och hade hoppats få lite gjort i eftermiddag och kväll istället.
2021-11-11, 15:42
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ja, jag gjorde det till en början men personer i tråden menar att man försvarar pedofiler när man skriver att Kyle inte borde ha varit på platsen i fråga med ett vapen som han inte hade någon som helst laglig rätt att bära, samt att han befann sig på privat mark med vapnet i fråga hos en företagare som aldrig hade bett om Kyles hjälp.

Okej, jag fattar. Jag håller med om att jag inte tycker att han borde ha varit där men detsamma gäller för dem som jagade och attackerade Rittenhouse, dem borde inte heller ha varit där.

Gällande om han hade laglig rätt att bära vapnet eller inte verkar vara högst oklart och det har inte heller tagits upp speciellt mycket i rättegången, skulle inte bli förvånad om domaren kommer med ett eget beslut om det innan han ber juryn att komma med ett beslut i dem övriga åtalspunkterna.

Rittenhouse kompis hade blivit tillfrågad om att hjälpa företagaren, och frågade då Rittenhouse om han ville haka på. Det stämmer inte att han skulle ha befunnit sig där på platsen utan tillåtelse, då han till och med blev skjutsad utav en av ägarna till en utav platserna dem befann sig på.

Det viktiga i det här brottsmålet är om det var självförsvar eller inte, det är rätt orelevant om man tycker att han skulle varit där eller inte, då samma frågeställning då bör ställas till upprorsmakarna.
2021-11-11, 15:46
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Det påstår jag inte. Dock är jag rätt säker på att det är väldigt många som skulle varit på motsatt sida om förhållandet varit det motsatta (att Proud Boys löpt amok i staden och en Antifa-anhängare skjutit tre av dem i förmodat nödvärn).

Det är väldigt många som väljer sida först och sätter sig in i fallet sen. Påstår inte att du är en av dem.

Du sätter fingret på den asynkrona maktbalansen mellan principhögern (som du kanske själv tillhör med tanke på din avatar och sätt att resonera), som försöker resonera kring principer, samt lojalitetsvänstern, som endast ser politik som en lagsport där det egna laget alltid stöds oavsett vad. Självförsvar blir mord om man inte gillar personen det handlar om. Problemet med detta är att principhögern må resonera rätt i mycket, men är chanslös mot lojalitetsvänstern då de har mycket större makt genom sin sammanhållning. Den enda framtiden för högern om de vill aspirera på makt är att bli en lojalitetshöger så som vänstern alltid varit. Tyvärr är det bara verkligheten. Se inte ner på folk för det, vad har dom för val? Ändstationen är gulags.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in