Citat:
Ursprungligen postat av
Aloe-Blacc
Ja, jag gjorde det till en början men personer i tråden menar att man försvarar pedofiler när man skriver att Kyle inte borde ha varit på platsen i fråga med ett vapen som han inte hade någon som helst laglig rätt att bära, samt att han befann sig på privat mark med vapnet i fråga hos en företagare som aldrig hade bett om Kyles hjälp.
Okej, jag fattar. Jag håller med om att jag inte tycker att han borde ha varit där men detsamma gäller för dem som jagade och attackerade Rittenhouse, dem borde inte heller ha varit där.
Gällande om han hade laglig rätt att bära vapnet eller inte verkar vara högst oklart och det har inte heller tagits upp speciellt mycket i rättegången, skulle inte bli förvånad om domaren kommer med ett eget beslut om det innan han ber juryn att komma med ett beslut i dem övriga åtalspunkterna.
Rittenhouse kompis hade blivit tillfrågad om att hjälpa företagaren, och frågade då Rittenhouse om han ville haka på. Det stämmer inte att han skulle ha befunnit sig där på platsen utan tillåtelse, då han till och med blev skjutsad utav en av ägarna till en utav platserna dem befann sig på.
Det viktiga i det här brottsmålet är om det var självförsvar eller inte, det är rätt orelevant om man tycker att han skulle varit där eller inte, då samma frågeställning då bör ställas till upprorsmakarna.