2021-11-10, 23:13
Medlem
obe*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rk73
Nja knappast många hobbyknarkare som bryr sig om den lilla risken att någon kommer och stormar hemmet över några gram av diverse smak, såklart är man dum om man tar den risken om man ofta har massa suspekta saker hemma och är orolig. Annars ska det nog mkt till att de orkar göra husis på folk som beställt tex lite röka och lär ha rökt upp det för länge sen när de kommer, alternativt förvarar det på lämpligare ställe än hemma och bara spelar dum när de anklagar en för att ha köpt godis på postorder.

Hehe vad vet jag egentligen men så ser jag och många andra runt mig på saken iallafall.

Handlar mer om din personliga integritet än något annat imo.
Spelar inte så stor roll om posten tar din skit och ringer farbror blå. Det kan ju inte bevisa att DU har beställt ändå. Men varför ens riskera det? Din låda flaggas och du kmr inte kunna beställa hem mer grejer.

Har varit kund på FS sedan 1.0. Skulle aldrig falla mig in att använda min legitima adress, oavsett. Du ser ju varför? Som med din polare tex. Säljare som inte gör sig av med adresser från köpare... Folk handlar ju inte bara små godis som "röka" heller. Men each to their own såklart.
Citera
2021-11-10, 23:52
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obe*
Din låda flaggas och du kmr inte kunna beställa hem mer grejer.
Just detta hände faktiskt mig. Fick besök av polis som frågade om jag köpt droger. Efter det försvann alla såna brev .

Det skumma är att det pågår fortfsrande efter 1,5 år. Fått laglig hälsokost beslagen o skickad på analys. Helt sjukt. Allt som inte är företagspost och innehåller nåt medicinliknande öppnas. Utan att jag ens delgivits misstanke.

Folk som bara läser sig till hur saker funkar påstår att sånt här inte sker. Men det gör det.
Vissa på nätet har försökt få det till att man hittar på. För polisen är ju minsann bara på jakt efter "grov brottslighet" .
Men Tydligen inte.
Senast redigerad av st33r 2021-11-10 kl. 23:58.
Citera
2021-11-11, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Just detta hände faktiskt mig. Fick besök av polis som frågade om jag köpt droger. Efter det försvann alla såna brev .

Det skumma är att det pågår fortfsrande efter 1,5 år. Fått laglig hälsokost beslagen o skickad på analys. Helt sjukt. Allt som inte är företagspost och innehåller nåt medicinliknande öppnas. Utan att jag ens delgivits misstanke.

Folk som bara läser sig till hur saker funkar påstår att sånt här inte sker. Men det gör det.
Vissa på nätet har försökt få det till att man hittar på. För polisen är ju minsann bara på jakt efter "grov brottslighet" .
Men Tydligen inte.

Bor du i en liten håla eller beställde du 10 paket i månaden i flera år? Förstår inte hur man lyckas få sin adress svartlistad.
Citera
2021-11-11, 00:47
Medlem
obe*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liquid1
Bor du i en liten håla eller beställde du 10 paket i månaden i flera år? Förstår inte hur man lyckas få sin adress svartlistad.

Ett paket innehållande droger med ditt namn på hittas. Innehållet kan vara en fantasi mängd.

Polisen: Nä men det var inte så mycket heroin och annat. Vi ringer personen och frågar om innehållet är deras.
Svaret är ju såklart Nej det är inte mitt. That's it. Eller hur?

Fortsätt beställ till samma adress som dom redan beslagtagit skit på.

???profit???

Edit: såg nu att snubben du svarade på hade fått besök innan något paket hade försvunnit i posten. Och han troligtvis fick flaggad adress efteråt? På vilka grunder? Låter skumt.
Senast redigerad av obe* 2021-11-11 kl. 00:54.
Citera
2021-11-11, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obe*
Handlar mer om din personliga integritet än något annat imo.
Spelar inte så stor roll om posten tar din skit och ringer farbror blå. Det kan ju inte bevisa att DU har beställt ändå. Men varför ens riskera det? Din låda flaggas och du kmr inte kunna beställa hem mer grejer.

Har varit kund på FS sedan 1.0. Skulle aldrig falla mig in att använda min legitima adress, oavsett. Du ser ju varför? Som med din polare tex. Säljare som inte gör sig av med adresser från köpare... Folk handlar ju inte bara små godis som "röka" heller. Men each to their own såklart.

Jag kanske har dåliga koll på lagar och regler, men hur menar du att posten skulle ta nåt och ringa polisen? Och med vilken rätt? Fattar att om thcolja läckt ut eller om de hör att ett paket tickar så de får bombnojja så lär de larma, men i vilka andra troliga scenarion skulle någon postanställd få för sig att ingripa?

Har själv jobbat på posten, dock 20år sedan så knappast relevant då deras uppgifter och arbetssätt säkert ändrats, visst fanns det folk som snodde brev/paket och då får såklart beställaren ingenting, oavsett knark, sedlar eller trosor i paketet, hehe.

Men fanns aldrig ens fantasier om att det skulle göras tex stickprov för att kolla innehåll i inrikes brev osv, som sagt kanske lagar har ändrats, man borde kanske plugga på info hur det funkar nuförtiden.
Citera
2021-11-11, 02:35
Medlem
obe*s avatar
Citat:
Jag kanske har dåliga koll på lagar och regler, men hur menar du att posten skulle ta nåt och ringa polisen? Och med vilken rätt? Fattar att om thcolja läckt ut eller om de hör att ett paket tickar så de får bombnojja så lär de larma, men i vilka andra troliga scenarion skulle någon postanställd få för sig att ingripa?

Har själv jobbat på posten, dock 20år sedan så knappast relevant då deras uppgifter och arbetssätt säkert ändrats, visst fanns det folk som snodde brev/paket och då får såklart beställaren ingenting, oavsett knark, sedlar eller trosor i paketet, hehe.

Men fanns aldrig ens fantasier om att det skulle göras tex stickprov för att kolla innehåll i inrikes brev osv, som sagt kanske lagar har ändrats, man borde kanske plugga på info hur det funkar nuförtiden.

Antar när brev och paket inte håller måttet inom "stealth" att skiten stinker gräs i hela terminalen då måste ju någon agera.
Polisen står ju inte på varenda jävla central och letar såklart det sker ju däremot att polisen gör sådana operationer också.
Hundarna finns hos tullen och såvida du inte har maximal otur och de gör en razzia på den aktuella postterminalen så är du safe i guess
Hur ofta detta skulle ske låter jag vara osagt.

Som lagstiftningen ser ut idag så får inte postpersonal öppna misstänkta försändelser. Finns ju en anledning till att postnord är sveriges största langare och att skicka inrikes är jävligt safe. Vi är relativt säkra bakom den där lagstiftningen. Men de kan ändå notera vid misstanke tex som du sa olja rinner ut ur brevet.. Eller att skiten stinker gräs och sen agera vidare till polis, eller??

Och som du säger själv, 20 år sedan då hade posten inte ens privatiseras så sättet man arbetade på är nog inte relevant. Jag tror att mängden narkotika som skickades inrikes på 2000-talet inte ens går att jämföra med hur mycket som skickas i dag. Det är vi nog alla överens om.
Senast redigerad av obe* 2021-11-11 kl. 02:40.
Citera
2021-11-11, 12:12
Medlem
Har archetype också escrow som man måste släppa när man fått varan?
Citera
2021-11-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuldz
Har archetype också escrow som man måste släppa när man fått varan?

Ja
Citera
2021-11-11, 13:13
Medlem
oVERGROWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hnjn
Fs 4.0 när?

FS4 = scam. Kör på Archetype.
Citera
2021-11-11, 13:42
Medlem
IuvenisSagittariuss avatar
Citat:
Exakt!
Naiv som jag är så trodde jag att säljare inte sparade kundregister, borde vara hur självklart som helst i branschen. Inte för att där kanske nödvändigtvis står exakt vad man handlat men ändå onödig info om polisen skulle få tag på uppgifterna och när de har för lite att göra får för sig att kolla upp misstänkta drogköpare.

Inte direkt år på kåken iofs om man nu bara har för eget bruk hemma men vissa har andra saker hemma som även då skulle uppdagas vid besök, fattar verkligen inte hur vissa kan ha så svårt att sköta sånt här lite snyggare

Som jag skrev tidigare idag blev jag helt chockad när polarn idag visade upp ett brev poststämplat i Malmö från en drogshop som beklagade sig över att deras försäljning på FS upphört och gjorde reklam för hur man nu kan handla av dom.

Hahaha man har ju nog redan med reklam från Lidl och annat men det här var verkligen sjukt och solklart bevis på att de sparat kunduppgifter, möjligtvis kryperat hos deras sida men ändå .. dom skulle jag iallafall aldrig mer göra affärer med.

Samma händ mig igår! Har aldrig handlat av den Vendorn ever...inte för att jag är rädd MEN kanske naiv men undrar om "kundlistor" cirkulerar bland säljarna?
Jag handlar enbart av en Säljare (ej via FS) som är grymt pålitlig och stealthen är utomordentlig <3
Ni som vet ni vet
Citera
2021-11-11, 14:13
Medlem
Bluebeast72s avatar
3/4 beställningar kom.

En biz site, klon till fs fick jag snabbt av en välkänd från gamla fs, samma site med annan säljare blåst.

2 clearnet siter, välkända o gamla på nätet snabb lev, bra stealth o fin service.

Den nya tyska håller jag på o pluggar pgp, nytt lärt mig xmr.

Lycka till o nej, delar ej länkar!
Citera
2021-11-11, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Drugify finns även på nya FS 4.0 som en av få gamla vendors.

Största luffarna 10% att du får nånting vid beställning av dom….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in