Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-08, 09:21
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Absolut är det så.
Därför jag skrev "vissa steroider".

Ok
Citera
2021-11-08, 11:17
  #26
Medlem
dengamleDs avatar
För att tävla i bodybuilding på proffsnivå krävs det förutom intag av ordentliga doser anabola steroider även att man ligger på HGH och insulin.
I princip alla AAS ställer till det för hjärtat, ökad blodvolym, fler röda blodkroppar, obalans i kolestrol mm, mm.
Givetvis dosberoende och beroende på typ av AAS men effekten finns där redan vid relativt låga doser och blir sedan bara allt mer påtaglig ju mer man får i sig.

Dieten innefattar ännu mer preparat, DNP (som är ett rent gift) är vanligt, T3 och clenbuterol närmast obligatoriskt. Båda två sliter hjärtat bokstavligen i bitar.
Tunga opiater är väldigt vanligt för att hantera smärta och hunger, kokain är vanligare än vad man kan tro också..
Bröstcancermediciner som letrozole och arimidex är ett måste för att kontrollera östrogen.
Läs på fass.se på biverkningar på letro. Nyttiga grejer

Dessutom bär man på mellan 40-60 kilos "övervikt" kontra en normalbyggd person.
En fotbollsspelare på 175 cm kanske väger 75-80 kilo.
En proffsbyggare som är lika lång väger säkert över 120 kanske 130 kilo off season.
Den övervikten sliter enormt på hjärtat även utan alla ovan nämnda preparat.

Allt sammantaget tror jag att vi kommer att se allt fler döda proffsbyggare framöver

Behöver den vanliga hobbybyggaren vara orolig då, han som kör en "Lite lagom" kur när han känner för det?
Som sagt är biverkningar och risker dosberoende men är man genetiskt predisponerad för hjärt-kärlsjukdomar kan man aldrig veta vart gränsen går för vad ditt eget hjärta tål.
Så tänk efter före.
Citera
2021-11-08, 12:06
  #27
Avstängd
bodyfasss avatar
Orsaken till alla dödsfall dom senaste tiden är covid vaccinen, det har aldrig i BB dött så många som det gör nu dom senaste 12 månader dvs sen vaccinen kom. Ett annat ex är footbol spelaren christian eriksen som fick hjärtinfarkt i em i juni 2021. Det dör massvis med atleter pga vaccin men det skrivs inte i median, man tystar ner sånt.
Citera
2021-11-08, 12:15
  #28
Medlem
Warhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Orsaken till alla dödsfall dom senaste tiden är covid vaccinen, det har aldrig i BB dött så många som det gör nu dom senaste 12 månader dvs sen vaccinen kom. Ett annat ex är footbol spelaren christian eriksen som fick hjärtinfarkt i em i juni 2021. Det dör massvis med atleter pga vaccin men det skrivs inte i median, man tystar ner sånt.

Förutom att alla som dött inte är vaccinerade. Och nej, orsaken till alla dödsfall är inte vaccin.
Citera
2021-11-08, 12:19
  #29
Avstängd
bodyfasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warheart
Förutom att alla som dött inte är vaccinerade. Och nej, orsaken till alla dödsfall är inte vaccin.

Hur vet du om Shaw rhoden,kali muscle som fick samma dag hjärtinfarkt, christian eriksen eller george petterson var inte vaccinerade? Christian eriksen fick covid vaccin bara några dagar innan em enligt många sen vet jag inte om det är sant. USA är strängare än andra länder när det kommer till vaccin är du inte vaccinerad så får du inte arbeta i millitären,sjukvården och många andra arbetsplatser.
Citera
2021-11-08, 12:19
  #30
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Orsaken till alla dödsfall dom senaste tiden är covid vaccinen, det har aldrig i BB dött så många som det gör nu dom senaste 12 månader dvs sen vaccinen kom. Ett annat ex är footbol spelaren christian eriksen som fick hjärtinfarkt i em i juni 2021. Det dör massvis med atleter pga vaccin men det skrivs inte i median, man tystar ner sånt.
😂 Pinsamt.

Känner väldigt, väldigt många som har vaccinerat sig och ingen har dött. Ett brett spektrum av individer, allt från gamlingar, läkare, knarkare och sportare.
Hur förklarar du det?
Citera
2021-11-08, 12:22
  #31
Avstängd
bodyfasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
😂 Pinsamt.

Känner väldigt, väldigt många som har vaccinerat sig och ingen har dött. Ett brett spektrum av individer, allt från gamlingar, läkare, knarkare och sportare.
Hur förklarar du det?

Låt mig gissa du är en av dom som vaccinerat dig? Jag har två bekanta BB som fick hjärtinfarkt i samband med vaccinet, unga killar i 30års åldern.
Citera
2021-11-08, 12:25
  #32
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Låt mig gissa du är en av dom som vaccinerat dig? Jag har två bekanta BB som fick hjärtinfarkt i samband med vaccinet, unga killar i 30års åldern.
Nej jag har inte vaccinerat mig, och det hör inte till ämnet heller.
Du tror på fullaste allvar att det är vaccinen och inte preppen de stackar? Gå och lägg dig 😂 Som jag skrev ovan, känner INGEN som har dött och jag kan garantera dig att jag känner fler, i det riktiga livet, än vad du gör online och utanför kombinerat.
Citera
2021-11-08, 12:26
  #33
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengamleD
För att tävla i bodybuilding på proffsnivå krävs det förutom intag av ordentliga doser anabola steroider även att man ligger på HGH och insulin.
I princip alla AAS ställer till det för hjärtat, ökad blodvolym, fler röda blodkroppar, obalans i kolestrol mm, mm.
Givetvis dosberoende och beroende på typ av AAS men effekten finns där redan vid relativt låga doser och blir sedan bara allt mer påtaglig ju mer man får i sig.

Dieten innefattar ännu mer preparat, DNP (som är ett rent gift) är vanligt, T3 och clenbuterol närmast obligatoriskt. Båda två sliter hjärtat bokstavligen i bitar.
Tunga opiater är väldigt vanligt för att hantera smärta och hunger, kokain är vanligare än vad man kan tro också..
Bröstcancermediciner som letrozole och arimidex är ett måste för att kontrollera östrogen.
Läs på fass.se på biverkningar på letro. Nyttiga grejer

Dessutom bär man på mellan 40-60 kilos "övervikt" kontra en normalbyggd person.
En fotbollsspelare på 175 cm kanske väger 75-80 kilo.
En proffsbyggare som är lika lång väger säkert över 120 kanske 130 kilo off season.
Den övervikten sliter enormt på hjärtat även utan alla ovan nämnda preparat.

Allt sammantaget tror jag att vi kommer att se allt fler döda proffsbyggare framöver

Behöver den vanliga hobbybyggaren vara orolig då, han som kör en "Lite lagom" kur när han känner för det?
Som sagt är biverkningar och risker dosberoende men är man genetiskt predisponerad för hjärt-kärlsjukdomar kan man aldrig veta vart gränsen går för vad ditt eget hjärta tål.
Så tänk efter före.
Kunnigt, bra och nyanserat inlägg. Tack.

Hoppas många läser detta.
Citera
2021-11-08, 12:29
  #34
Avstängd
frizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dengamleD
Allt sammantaget tror jag att vi kommer att se allt fler döda proffsbyggare framöver

Och wrestlare...
Citera
2021-11-08, 12:32
  #35
Avstängd
bodyfasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Nej jag har inte vaccinerat mig, och det hör inte till ämnet heller.
Du tror på fullaste allvar att det är vaccinen och inte preppen de stackar? Gå och lägg dig 😂 Som jag skrev ovan, känner INGEN som har dött och jag kan garantera dig att jag känner fler, i det riktiga livet, än vad du gör online och utanför kombinerat.

Din pajas mongo det logiska är att det är vaccinen som dödar alla dessa BB och det händer framförallt i usa där antalet vaccinerade är väldigt höga nu när dom i princip tvingar alla i usa att vaccinera sig annars blir dom av med jobbet.

Doping har alltid varit inom BB och doserna har blivit mer och mer senaste 10-15 åren men så många dödsfall har vi inte haft sedan vaccinen kom 2021.
__________________
Senast redigerad av bodyfass 2021-11-08 kl. 12:40.
Citera
2021-11-08, 14:26
  #36
Medlem
Jag är själv vaccinerad men med tanke på alla dödsfall senaste tiden tror jag det har något med vaccinet att göra. Tror inte vaccinet spelar särskilt bra ihop med aas m.m.

Verkar inte som det är inför tävling eller något som byggare stryker med heller utan snarare off-season, snarare innan tävling cocktailen av prepp är som störst.

Är själv sugen på att kliva på efter några års uppehåll men känns som man bör fortsätta rent tills man ser hur det artar sig med vaccinet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback