2021-11-05, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Kanske det men hon kanske skulle läsa ur en historiebok och nyhetstidningar istället för hänt extra & klick.

Hursomhelst.. stämmer det att Rask köpt en snordyr bil? Hittar inget om det på hans instagram.
Du kanske menar förlustaffären han blev blåst på? En krockad "amg" merca , det stod familjen dyrt, just nu rattar familjen en volvo v70 vad jag vet.
Citera
2021-11-06, 00:21
Medlem
Han startar en snuskanal men är känslig för nikotin. så han kan bara snusa en 0.8 smöfblöja i 3 minuter, sedan blir han yr eller mår dåligt. och självklart vet han inte att man slänger en portionspåse som en karamell i munnen och sätter den på plats med tungan. *FAIL*

han startar en hårdrocks kanal utan att veta något om andra band än mötley crue och kiss. han VILL inte ha tips om band heller. för då har inte han hittat dom först, och då blir dom automatiskt dåliga.

han startar en nyhetskanal, men vad är nyheterna? han är så gammal och vet bäst, han hängde ju på lunarstorm. inga nyheter eller visioner från den kanalen vart det.

för några veckor sedan satt han i en tiggarlive och sa att han bara satt där för att sälja ormoljor till folk. några dagar senare skulle alla lives upphöra. sen här om dagen dök han upp i kalsongerna och sa att han minsan startat en ny live kanal. samtidigt ser jag att han har en tatuering där det står familjen är allt. men direkt under står det sex drugs & rocknroll.

Tessan har en kvartsmiljon i skulder och samtidigt lägger han ut en video där han säger att han är skuldfri. han fattar alltså inte att hans skulder växer honom över öronen då han är gift med henne. vilket han såklart skulle livesända som om han vore en brad pitt med behov av pengar.

och samtidigt när han lanserade sin egen CBD olja som var så jävla bra mot allt så brakade han ihop av kemikalierna han sålde och fick panikångest och låg i badkaret i timmar.

Tessan är inte smart. men hon har förstått att om hon ska ha mat på bordet så måste hon fixa det själv. baronen skulle kunna ta ett jobb med att köra budbil eller städa.

och när alla problemen hoppade sig i familjen så var det fel på alla andra. var det inte ungarna med diagnoser så var det tessan som hade borderline. nu har han dock säkert efter ett stort möte med släkten fått ett ultimatum, gå och ta reda på dina egna problem. annars kommer dom inte fortsätta att betala alla hans utgifter.

jag har säkert missat hur mycket som helst. jag har inte ens tagit upp baltmercan han köpte av en bogdan från irak. klockan för 15 papp. hundscamet. han sitter i en annan video och röker ciggar, 2 veckor senare säger han att han inte tål ciggarer.
Citera
2021-11-06, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romanche92
Notera att plagiat inom Creepypasta berättelser är väldigt annorlunda. Många läsare på Youtube tar berättelser som är skrivna på Creepypasta's egna Wiki eller hemsida och sedan läser upp dem på sin egna kanal utan ha frågat om lov.

Däremot att Rask tog berättelserna från början utan att ha lämnat (Credit) åt skaparna via Spotify är en helt annan femma. Jag vet inte riktigt hur det fungerar inom Spotify branschen. Men om man ska kopiera någons arbete inom dessa typer av Berättelser lämnar man alltid ut sig av källa.Vilket BB inte gjorde tills någon ifrågasatte honom att han inte alls hade gjort allt arbete själv

Tror du fått lite om bakfoten. Ja, man ska lämna credit till skaparen. Men det innebär inte att det inte är OK bara för att man gör det. Läs domen om ”Mordpodden”. I ett avsnitt så hade man använt sig av en bok om ett mord på 60-talet som källa. Det är helt ok att använda källa. Men man hade även använt författarens upplägg på texten. Saken är att man hade gjort stora arbeten på att ändra i texten, men domstolen kom fram till att det ändå var ett plagiat. Man hade även källhänvisat i slutet av avsnittet. Det blev dryga böter för en av skaparna till Mordpodden. I Rasks fall kommer det inte bli dryga böter, för han har väldigt låga inkomster. Skadeståndet som utgick avgjordes inte samtidigt. Man kan räkna med att även det landade på en ganska saftig summa.

Så nej, man får absolut inte plagiera ens om man källhänvisar. Men till saken hör att det inte är ett brott som alla andra. Det krävs att upphovsmannen väljer att stämma för att det ska bli en polissak.

Vad som övergår mitt förstånd är dock mest att Rask verkligen känner sig hedrad av att hans podd läggs till på listor och att folk hyllar honom för den. Jag förstår att en kreatör som gjort något själv och får uppskattning för det känner sig stolt över det. Men att inte gjort annat än att googla fram lämplig text och kört den i Google translate och ändå få någon kick av att få recognition, det går över mitt huvud.

Jag antar att jag är lite för lite narcissist för att förstå grejen.
Citera
2021-11-06, 02:53
Medlem
talad13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Det är ju bra att du totalt spårar i din argumentation istället för att fokusera på det jag ställt frågor om.
Vet inte om du är dum i huvudet på riktigt, men jag besvarade ditt inlägg.
Sen om jag OCKSÅ väljer att kritisera din empati för Rask, är det då jag som spårar i mina argument eller är det jag som kritiserar dina inlägg?

Eller du tror på riktigt att jag/folk har följt VARENDA inlägg du postat här?
Hoppas det blev tillräckligt tydligt med stora bokstäver.
Senast redigerad av talad13 2021-11-06 kl. 02:57.
Citera
2021-11-06, 08:14
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talad13
Sen om jag OCKSÅ väljer att kritisera din empati för Rask, är det då jag som spårar i mina argument eller är det jag som kritiserar dina inlägg?

På vilket sätt uppvisar jag någon som helst form av empati för Rask? Jag ifrågasatte ifall en användare faktiskt hade bevis för att han raderar genuina kommentarer om hans produkter, hur får du detta till att man uppvisar empati till Rask?
Citera
2021-11-06, 08:42
Medlem
erpers avatar
Citat:

Hur är det själv? Sluta lek Tarzan här!
Citera
2021-11-06, 08:58
Medlem
Citat:

Är du upprörd?
Citera
2021-11-06, 09:07
Medlem
Citat:
På vilket sätt uppvisar jag någon som helst form av empati för Rask? Jag ifrågasatte ifall en användare faktiskt hade bevis för att han raderar genuina kommentarer om hans produkter, hur får du detta till att man uppvisar empati till Rask?
Som jag förstår det hade han sagt det själv? Någon annan mer ambitiös användare kanske har tillgång till vilken YT post eller livesändning som detta sades?
Citera
2021-11-06, 11:55
Medlem
talad13s avatar
Citat:
Det hela är bara efterblivet, att du vill låtsats vara fyndig när du fick det du ifrågasatte besvarat. Påminner ju lite om Rask faktiskt.

Han har sagt det öppet i flera av hans videos och det är inget han har döljt. Det är inte ens särskilt kontroversiellt att göra så på Youtube, alla andra som eventuellt får en anställning på Samhall är öppna med det. Kluee, Anjo, Jokeboj. Man får så många efterblivna kommentarer så det nästan förväntas.
Citera
2021-11-06, 14:13
Medlem
Det är dagslive från sjukstugan, good vibes only.

Spelar upp delar av osläppt musik.
Citera
2021-11-06, 14:20
Medlem
wpgnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Det är dagslive från sjukstugan, good vibes only.

Spelar upp delar av osläppt musik.

Är han snuvig året runt? Spelar tamefan ingen roll vilken dag/månad så är han snorig.
Eller är hela lyan befruktad med mögel fortfarande?
Citera
2021-11-06, 14:27
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Det hela är bara efterblivet, att du vill låtsats vara fyndig när du fick det du ifrågasatte besvarat. Påminner ju lite om Rask faktiskt.

Han har sagt det öppet i flera av hans videos och det är inget han har döljt. Det är inte ens särskilt kontroversiellt att göra så på Youtube, alla andra som eventuellt får en anställning på Samhall är öppna med det. Kluee, Anjo, Jokeboj. Man får så många efterblivna kommentarer så det nästan förväntas.
Om han sagt det så bör du inte ha några som helst problem att referera mig till dit han sagt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in