Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-11-02, 13:51
Medlem
Hej vänner Jag kommer norr ifrån. Har just flyttat till Göteborg och tänkte gå ut i helgen och se om jag kunde träffa lite folk. Främtst tjejer.

Funderar på vad man kan ha på sej. Och om de funkar med ett par Jeans, T-shirt och en snygg jacka på nattklubb i Göteborg? Jackan tar man naturligvis av sej.

Har inte riktigt tid ekipera mej och de kommer ta ett tag för mej att känna mej bekväm i skjorta osv.

Vill gå till något bra ställe där folk festar inte till något ölhak som jag gått till innan med gubbar från jobbet. Så de skulle va trevligt med lite tips också. Gärna från folk som bor i stan då. Inte från folk som inte gillar Göteborg osv.

Tack : )
Senast redigerad av JalleKalle55 2021-11-02 kl. 13:55.
Citera
2021-11-02, 13:58
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Viktigaste är nog vad du har på fötterna.
Citera
2021-11-02, 13:59
Medlem
Genelkurmays avatar
Haha tror du att du ska gå på filmgala på Hollywood eller?

Klä dig som du vill. Ingen kommer skratta åt dig. Däremot lär folk titta snett om du klär dig för fint.
Citera
2021-11-02, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalle55
Hej vänner Jag kommer norr ifrån. Har just flyttat till Göteborg och tänkte gå ut i helgen och se om jag kunde träffa lite folk. Främtst tjejer.

Funderar på vad man kan ha på sej. Och om de funkar med ett par Jeans, T-shirt och en snygg jacka på nattklubb i Göteborg? Jackan tar man naturligvis av sej.

Har inte riktigt tid ekipera mej och de kommer ta ett tag för mej att känna mej bekväm i skjorta osv.

Vill gå till något bra ställe där folk festar inte till något ölhak som jag gått till innan med gubbar från jobbet. Så de skulle va trevligt med lite tips också. Gärna från folk som bor i stan då. Inte från folk som inte gillar Göteborg osv.

Ser du ut som att du kan spendera pengar, bete dig normalt, och inte som en infödd norrlänning med kläder från 90talet så släpper de in dig.

En skön snubbe kan gå ut i mysbyxor, barfota, men en stel och osäker kille kommer inte in i kostym ens.

Om du blir stoppad i dörren, så var sjysst och artig och fråga dörrvakten vart han tror att du kommer in med din outfit. Är han sjysst så svarar han ärligt och du behöver då gå 500meter eller så för nästa ställe.

Du fattar väl att det inte är pga outfit som du inte kommer in?

En bra idé är alltid att lära känna vakterna. Det är aldrig negativt.
Citera
2021-11-02, 14:10
Medlem
halaltarzans avatar
T-shirt funkar men det krävs att man inte har kagge.
Citera
2021-11-02, 14:34
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Märkes tischa ala 500 spänn typ Sailracing,replay eller nått - inte nått från Konsum toppat med ölkagge så kommer du vart du vill.

Den skall sitta tajt så ev ölkagge syns

Samma med jeans inte 4 nummer för stora

Undviker man DDR Säpo stilen är man inne direkt👍

Skor extremt viktigt , no 1 indikator på slusk
Citera
2021-11-02, 17:51
Medlem
Hehe. Vi har Budbee och UPS uppåt landet också. Men de ligger en del i de du säger.

Jag är smal och vältränad så T-shirt sitte bra i alla fall.

Va på avenyn för ett tag sedan och folk ser rätt välklädda ut.

Nån som har tips på bra ställen i Göteborg? När man googlar så verkar de mest vara avenyn som kommer upp.
Citera
2021-11-02, 18:10
Medlem
448s avatar
Citat:
Hehe. Vi har Budbee och UPS uppåt landet också. Men de ligger en del i de du säger.

Nån som har tips på bra ställen i Göteborg? När man googlar så verkar de mest vara avenyn som kommer upp.

Ja är både i Stockholm o Götet men det är väl ingen skillnad så men är man välklädd även med tischa o jeans så kommer man in överallt.

Skall vara lite märke på e.v väst toppat med jacka också - keps funkar men som sagt märke

I Göteborg är det rekomnderat att börja på andra lång och dess pubar på em.

Cruisa hela gatan , blandat syltor o bra med ipa , sen kan man kolla vasagatan/vasa viktoras gatans syltor o ställen.

Man bör ha lämnat dessa gator kanske innan 19-20 för det är lite hög crimerate o dratt in nånstans på avenyn som slutstation.

Sen taxi hem ,never go back samma sträcka.

Lite mycket rån på gatorna tebax sent ofta.

På avenyn har du massa scyssta ställen.

Rockbaren är en riktig sumpkrog i högsta rang , den får man inte missa om det är mycket folk uppe på avenyn
Citera
2021-11-02, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Ja är både i Stockholm o Götet men det är väl ingen skillnad så men är man välklädd även med tischa o jeans så kommer man in överallt.

Skall vara lite märke på e.v väst toppat med jacka också - keps funkar men som sagt märke

I Göteborg är det rekomnderat att börja på andra lång och dess pubar på em.

Cruisa hela gatan , blandat syltor o bra med ipa , sen kan man kolla vasagatan/vasa viktoras gatans syltor o ställen.

Man bör ha lämnat dessa gator kanske innan 19-20 för det är lite hög crimerate o dratt in nånstans på avenyn som slutstation.

Sen taxi hem ,never go back samma sträcka.

Lite mycket rån på gatorna tebax sent ofta.

På avenyn har du massa scyssta ställen.

Rockbaren är en riktig sumpkrog i högsta rang , den får man inte missa om det är mycket folk uppe på avenyn

Har promenerat run nattetid i stan och de finns en hel del mänskor som ser rätt labila ut och som nog inte är så trevliga att ha att göra med.
Citera
2021-11-02, 20:51
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
jag dööör. Kostym är ett säkert kort annars, gärna från myrorna.
Citera
2021-11-02, 23:09
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:

Är du under 25 så kan du gå till Park lane, Trädgårn, Valand eller Excet. Förbered dig på hemsk musik och mycket babbar bara.
Är du över 25 så är Rockbaren och Lilla London rätt okej. Mycket turister och utesocknesbönder på Lilla London så där kanske du kommer trivas

Mitt bästa tips är dock Gretas. En gaybar på pappret men 95% är hetro och det är lättraggat och avslappnat. Ett av få ställen jag skulle kunna gå ut på ensam och ändå ha kul och träffa folk. Tack vare Gretas stämpel som gaybar så finns det inga spännblattar alls där. Det har blivit lite av en fristad för festsugna svenska göteborgare.
Citera
2021-11-02, 23:54
Medlem
Citat:

Fasen va oschysst av alla i tråden är då va att inte berätta säga sanningen till grabben!
Ta på dig frack och en matchande fluga och ett par snitsiga myggjagare så skall du se att du kommer bli kvällens höjdpunkt. ingen fara råden är gratis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in