2021-10-29, 21:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran-2010
För att jag är inte helt säker på att det är den politikern jag fått uppfattning om, kollade hans facebook och han var från en ort jag inte hört talas om. MEN som sagt, man kan ju ringa Mora tingsrätt och kolla till veckan så får man ett säkert namn på denne person också.

Man har byggt upp ett case under några månader, vad jag vet så är det någon som suttit häktad eller anhållen tidigare också för att kunna beslagta och samla in bevis.

Detta har inget att göra med någon politiker från värmland enligt mina uppgifter, det där är nog ett helt annat brott

Absolut, det är lugnt, är du inte säker ska du inte droppa något namn, på måndag så är Mora Tingsrätt tillgänglig och då får vi namnet om inte förr.
Citera
2021-10-29, 21:30
Medlem
R.A är inte kvar på husvagnsfirmans kontaktsida, när försvann han därifrån ??
Citera
2021-10-29, 21:32
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gripe
Intressant men du ska nog komma med fakta och lite sanning innan du spyr ut något
Det är visst korrekt, det beror på att män begår mer brott än kvinnor och det är större andel män som är förtroendevalda i SD än i de andra partierna, så då blir de automatiskt så att SD:s förtroendevalda har högre andel dömda för brott.

Men givetvis försöker de vänsterblivna vinkla det på annat sätt...
Senast redigerad av Enydrion 2021-10-29 kl. 21:36.
Citera
2021-10-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Absolut, det är lugnt, är du inte säker ska du inte droppa något namn, på måndag så är Mora Tingsrätt tillgänglig och då får vi namnet om inte förr.

Som jag skrev ovan handlar det med all sannolikhet om sjukvårdspartiet Gävleborgs ordförande HO. Därav att den vice ordföranden fick kommentera i AB. Han är vän med Robin A på Facebook och de delar intresset för campingliv.
Citera
2021-10-29, 21:37
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utsikten15
Det låter som på Sveriges Radios inspelade intervju att de haft anmälan en längre tid. Men du menar alltså att anmälan kommit in under 2021? För att få in bild och film nu när detta skedde 2020 låter helt orimligt.

Eftersom kvinnan sov eller var medvetslös har hon kanske bara fragmentariska minnen från våldtäkten. Kanske tänkte hon att det inte hade varit lönt att anmäla eftersom tio gubbars ord hade stått mot hennes och de hade gått fria? Kanske har den som filmade våldtäkten laddat upp filmen på en porrsajt, kvinnan har hittat den och därför gjort en anmälan eftersom det nu finns teknisk bevisning? Kanske är det därför som det varit locket på. Kvinnan är orolig för att andra ska se filmen och tycka att hon är en hora.
Citera
2021-10-29, 21:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Som jag skrev ovan handlar det med all sannolikhet om sjukvårdspartiet Gävleborgs ordförande HO. Därav att den vice ordföranden fick kommentera i AB. Han är vän med Robin A på Facebook och de delar intresset för campingliv.

Ok, du ligger nog nära med din gissning, vi kommer ju att få facit i veckan som kommer, har du rätt så kommer i alla fall jag ge dig cred
Citera
2021-10-29, 21:42
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Men e vi säkra på att det e den här Robin A eller spekulerar vi bara?

Citat:
Ursprungligen postat av Upthehill
Han sitter häktad.
Han är extremt generös att lägga ut bilder på sig själv och sitt liv på fb, det tackar vi för. Han verkar gilla sig själv och sitt utseende väldigt mycket. Riktig linslus.

Far till en son och en dotter. Undrar hur en sån man tänker när han uppfostrar sina barn. Kan en sån man vilja att ens son blir lik sin pappa, en våldtäktsman? Kan en sån man vilja att ens dotter utnyttjas grovt av flera män? Bli behandlad som en köttslamsa? Fy vad vidrigt!
Citera
2021-10-29, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Eftersom kvinnan sov eller var medvetslös har hon kanske bara fragmentariska minnen från våldtäkten. Kanske tänkte hon att det inte hade varit lönt att anmäla eftersom tio gubbars ord hade stått mot hennes och de hade gått fria? Kanske har den som filmade våldtäkten laddat upp filmen på en porrsajt, kvinnan har hittat den och därför gjort en anmälan eftersom det nu finns teknisk bevisning? Kanske är det därför som det varit locket på. Kvinnan är orolig för att andra ska se filmen och tycka att hon är en hora.
Det ryktas ju dessutom att hennes pojkvän var med så isf skulle ju även han förneka detta..
Citera
2021-10-29, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Han är extremt generös att lägga ut bilder på sig själv och sitt liv på fb, det tackar vi för. Han verkar gilla sig själv och sitt utseende väldigt mycket. Riktig linslus.

Far till en son och en dotter. Undrar hur en sån man tänker när han uppfostrar sina barn. Kan en sån man vilja att ens son blir lik sin pappa, en våldtäktsman? Kan en sån man vilja att ens dotter utnyttjas grovt av flera män? Bli behandlad som en köttslamsa? Fy vad vidrigt!

Tänkte exakt samma när jag såg alla bilder med barnen. Han framstår ju annars som en bra och engagerad pappa.
Citera
2021-10-29, 21:52
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Finns isf redan en tråd om honom här på flashback från 2018 då han var misstänkt för att ha försökt köpa sexuella tjänster
(FB) Regionrådet Henrik Olofsson, Bollnäs misstänkt för försök att köpa sexuella tjänster
Citera
2021-10-29, 21:52
Medlem
Citat:

Intressant, googlade en bild på honom och minns honom från en annan tråd. Antigen handlande det om barnporr i Dalarna eller sexköp och tror du inte är fel ute att han varit i blandade i någon form av sexualbrott. Kan vara inblandad i en av de 200 sexköparna i Falun.
Citera
2021-10-29, 21:53
Medlem
Hur gammal är offret, mycket yngre än förövarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in