Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Jag behöver inte googla, jag är av SPSF legitimerad vapenkontrollant. Praxis vid filminspelningar är förhoppningsvis lite bättre än när Baldwin är inblandad... Angående åklagaren:
“We haven’t ruled out anything,” district attorney Mary Carmack-Altwies told the New York Times. “Everything at this point, including criminal charges, is on the table.”
Det tyder jag som att det kan komma ett åtal mot Baldwin. Och som jag påpekade så tar det 10 sekunder att avgöra om ett vapen är laddat eller inte. Hur korkad är karljäveln? Han tar emot ett laddat skjutvapen, men litar på att det är ofarligt. Han riktar det rakt mot en annan människa, spänner hanen och trycker av. Han borde ju få livstid bara pga dumhet! Jag vill inte vara fotgängare om han kör bil i närheten. "I was told it's OK to drive at high speed on the sidewalk."
Om en Gatling används vid en filminspelning så tvivlar jag på att det kommer att finnas skarp ammunition på plats. Om inte Baldwin är producent förstås.
SPSF? 🤔 Låter tungt. Behöver googla. Men ids icke.
Ja någon form av åtal lär det bli, känns ganska givet. Men mot vem/vilka/vad? Återstår att se. Att Baldwin skulle kunna undkomma detta helt utan skuld tror jag ej, men någon annan lär de hänga högre.
Sedan kan det väl knappast vara tiden som det bör ta för skådisen att kolla vapnet som avgör skuldfrågan?
En flintlåspistol skall nyttjas: är flintan bytt mot frigolit?: det går snabbt att avgöra, sikta och skjut!
En Gatling skall avfyras: oj, nu blev det svårare, vi har ej tid att kolla, brassa på och hoppas på det bästa!
Självklart är det skumt att det öht fanns skarp ammo på platsen. Den ansvarige för det lär ligga sämre till. Och det kan ju vara Baldwin.
Citat:
Ursprungligen postat av
B.R.Donut
Intervju med en skådis med lång erfarenhet av Pang-pang-filmer om hur man normalt hanterar vapen vid en filminspelning. Otroligt strikt säkerhetsmässigt som det verkar enligt honom.
https://youtu.be/AM129qTYrKk?t=293
Tack för klipp👍
Han sammanfattar det bra: ”people that don’t understand guns are the problem”.
Och frågan blir, som jag ser det, vilka kan man kräva skall ha tillräcklig kompetens vid inspelning?