Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Finns det nån som tror att han försökte åka fast? Det tycker jag är helt bakvänt.
Det jag menade är att många här som tror att SE mördade Palme tror han gjorde det i affekt pga avsnäsning, detta går inte ihop med Clarke.
Okej, läste snabbt.
Jag tror ju att SE sköt pga avsnäsning (om han nu är GM), eller ännu hellre, att OP var genuint otrevlig. Jag tror att SE som GM ville bekänna/erkänna inledningsvis (han utgick så klart ifrån att han för eller senare skulle haffas). SE hade väl någon form av stolthet, morskade upp sig, efter en tid la han istället ut pusselbitar, men när polisen inte ens nappade på dem, struntade han i det, insåg att han kommit undan, och försökte förhålla sig till det resten av sitt liv.
Clarke är intressant, men jag får ju för mig, att MOP ändå har något urtypiskt svenskt kynne i sig, därför tycker jag Clarke blir delvis ointressant, eftersom han inte har Sverige i "ryggraden" och (får jag för mig) kan ta in MOP fullt ut, då blir ju Anckarsäter, även Åsgård/Olssons GMP intressantare, exempelvis. Dessutom representerar ju Clarke enbart en persons röst. Men jag kan ha missuppfattat allt och vara ute cykla.