Citat:
Ursprungligen postat av
BMC64
Om du läser hela tråden , så har jag både saxat och hänvisat till FUP , Lagrum och andra fakta, Du verkar ha problem med mej, du kan komma med dina straw man teser bäst du vill, nu syftade jag inte på Remark när jag skrev kvasiteori, om något av inläggen du citerar är påhopp så anmäl, du verkar mest förbannad i allmänhet, tycker du att brädgårdsindianens insutationer om yngre kvinnor är ok så fine
Du verkar nyss ha kommit på uttrycket gripa efter halmstrån, fast på Engelska. Men nåväl du är väl ilsk av dej. Jag tycker definitivt att nån borde ha reagerat på både L & E:s vapeninnehav. du är heller inte så trevlig i tonen i alla dina inlägg, vill du att jag fortsätter tjafsa

Du har skrivit 140 inlägg i tråden. Hur många av dom har varit saxat från FUP? Och hur många har varit i stil med dom jag just citerade? Det är alltså exempel på när du medvetet misstolkar andra, ägnar dej åt personliga påhopp och dräller teorier kring dej. Alltså inte så att jag håller med någon av dom du ifrågasatte. Det är ett bra exempel på det du pratar om "halmstrån", när jag menar straw man, som i det välkända och vanligt förekommande argumentationsfelet
https://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man där man misstolkar någons argument och sedan argumenterar mot sin egen misstolkning.
Gällande polarisering har du en handfull inlägg i den här stilen:
"För en del av oss är det högst relevant att se längre ett par månader bakåt i tiden, men för andra som knappt kan ta in FUP objektivt och analysera så är det ointressant, så då ska dom patronisera, bessewissra å leka allsmäktiga, nej jag håller med dej denna människa är en osäkrad handgranat, å till sist kom explosionen, hade det kunnat undvikas, troligen inte, kommer hon att få sitt straff , ja det tror jag iaf, sen får skyddskåren med marietourette, lassekongo , dröm jönsen, kommoisarie mer å bokmärket tro vad dom vill å babbla i tomma, inget att bry sej om"
Polarisering är alltså att hävda ett vi och dom. Dom i det här fallet babblar i det tomma och beläggs med öknamn. Medans du(vi) håller dej(er) till fakta och den rätta teorin. Vad du(ni) gör är relevant och dom andra kan knappt läsa en FUP. Du är korrekt och sansad. Dom leker allsmäktiga.