2021-10-26, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
OT:
Nej, och 2 fosterbarn i förskoleålder som "dog" under hennes "vård". Samt katter och hundar i hennes "uppfödarverksamhet" !

Ls dåd är utfört i en stundens vrede, och hon KAN ju ha glömt att vapnet var laddat och osäkrat, i fyllan.

Sorgligt är det i alla fall, för alla inblandade!

Vidrigt! Hemsk människa. Kände ej till det med uppfödarverksamheten, blir äcklad. och fosterbarn som dog, fruktansvärt sorgligt.
2021-10-26, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, pga Ls promillehalt i blodet när skottet avlossades, så TROR jag att det finns en rätt stor möjlighet att hon kan ha minnesluckor, JA!

Och så vitt jag förstår av filmen (jag har inte sett den) så var det inte sekunder mellan sovrummet och skottet, det var minst 4 minuter.

Själv kan jag ibland ta mig faan glömma var jag ställde drinken för en 2 minuter sedan!
Hoppsan?!

Jag hoppas att du inte har jaktvapen. Lätt hänt att i påverkat tillstånd glömma vad såna är tänkta att användas till. Därav denna tråd.
2021-10-26, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Men snälla nån, jag har väl också rätt att uttrycka min åsikt, Nej jag polariserar verkligen inte, jag försöker bidra med fakta från FUP , när kvasiteorier sprids, nu ber jag dej sluta tjafsa , skribenten har klargjort vad hen menade, så du kan sluta ditt korståg

Ha ha ha. Projicering.
Berätta gärna vilka fakta du bidragit med och diskuterat.
Det här: "Jag har kommit fram till samma slutsats, tyvärr tror jag inte detta inlägg övertygar skaran som ska hitta andra orsaker till att hon sköt."?
Eller det här:"Så är det , du har helt rätt. Jag kommenterade bara bradgårdsindianens insinuation om att E sökte "sökte yngre kvinnor". Det fick mej att associera till att han skulle vart nån form av sugar daddy, å det tror inte jag är fallet här. "
Eller denna straw man: "Men jag tror inte att han var så elak att han förtjänade att bli skjuten. Men om du tror/tycker det så får det stå för dej. Jag tycker att hela resonemanget är skevt, ska vi acceptera att folk med diagnoser skjuter andra om dom blir provocerade, eller hur menar du ?"
Etc, etc.
Berätta gärna hur det Remark skrev är en kvasiteori? Du valde att vantolka det till en kvasiteori möjligtvis.
Vilket är ett av dina favoritbegrepp tillsammans med andra nedlåtande utspel och öknamn.
2021-10-26, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Javisst, absolut!
Och eftersom FUP inte ger alla svar, så är det ju käckt om nån väljer att i brev fråga henne. Då får vi ju det direkt från hästens mun så att säga.
"...som en häst travar.." visserligen..

Vad gissar du att påföljden blir?
Fråga 2: Vad vill du att påföljden skall bli?

Jag avvaktar till jag får mer relevant information. Den kommer innan slutlig dom faller i detta case. Jag har ingen brådska, ej heller intresse av att gissa.
2021-10-26, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon har fram tills nu hanterat vapnen som sig bör, så vad hände vid detta tillfälle som fick henne att passera gränsen? Det är en intressant fråga jag gärna skulle vilja få svar på, vad hände under kvällen?

Oavsett om E ägde bostaden så bodde de båda gemensamt där sedan flera månader. Han köpte huset i november och dom träffades vid nyår. L hade tillbringat mesta helgerna där från januari tills hon flyttade in i april.

Tidigare på kvällen hade de varit på puben och därefter hade hög musik hörts från bostaden. Men den hade slagits av/tystnat enligt grannarna. Tidigare hade grannarna stört sig på att det spelades högt in på småtimmarna.

Pga värmen hade sovrumsmadrasserna flyttats ut på altanen.

Det var också platsen där skottet avlossades och E sköts.

Vad hände under kvällen som fick L att gå in till sitt rum, låsa upp vapenskåpet, välja ett vapen och gå ut på altanen samt prata med E i 4 minuter innan skott avlossades?
Ja den frågan har nog ställt 10gånger förut i denhär tråden
2021-10-26, 16:58
Medlem
Citat:
Snarare i så fall att ta varandras liv?

Men du verkar ju inte vara särskilt nogräknad med hur du formulerar dig..

Jo, det är skillnad på att ta sitt liv eller att ta någon annans liv. Så innan du vräker ur dig påhopp som verkar ha blivit en vana för dig, läs om.

Att hota någon med att ta sitt liv, är inte samma sak som att hota någon att man ska ta dennes liv.
2021-10-26, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Jag vill veta vad som hände, som jag tidigare sagt.

Om jag hade brevväxlat med henne, hade du då velat veta vad hon svarade?

Med tanke på att du inte bryr dig om henne, så bryr du dig väl inte vad hon då hade svarat?

Hon är ju bara en mördare i din värld, i den världen verkar det inte finnas en anledning varför, eller någon omständighet eller något alls. Man är bara en mördare, punkt slut.
App, app, app -hold your horses!
Du får nog lägga till att ibland är man dessutom en fyrabarnsmamma...

Som tv-reklamen: "Jag är inte bara mamma, jag är tandläkare* också."
2021-10-26, 17:01
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Ha ha ha. Projicering.
Berätta gärna vilka fakta du bidragit med och diskuterat.
Det här: "Jag har kommit fram till samma slutsats, tyvärr tror jag inte detta inlägg övertygar skaran som ska hitta andra orsaker till att hon sköt."?
Eller det här:"Så är det , du har helt rätt. Jag kommenterade bara bradgårdsindianens insinuation om att E sökte "sökte yngre kvinnor". Det fick mej att associera till att han skulle vart nån form av sugar daddy, å det tror inte jag är fallet här. "
Eller denna straw man: "Men jag tror inte att han var så elak att han förtjänade att bli skjuten. Men om du tror/tycker det så får det stå för dej. Jag tycker att hela resonemanget är skevt, ska vi acceptera att folk med diagnoser skjuter andra om dom blir provocerade, eller hur menar du ?"
Etc, etc.
Berätta gärna hur det Remark skrev är en kvasiteori? Du valde att vantolka det till en kvasiteori möjligtvis.
Vilket är ett av dina favoritbegrepp tillsammans med andra nedlåtande utspel och öknamn.

Om du läser hela tråden , så har jag både saxat och hänvisat till FUP , Lagrum och andra fakta, Du verkar ha problem med mej, du kan komma med dina straw man teser bäst du vill, nu syftade jag inte på Remark när jag skrev kvasiteori, om något av inläggen du citerar är påhopp så anmäl, du verkar mest förbannad i allmänhet, tycker du att brädgårdsindianens insutationer om yngre kvinnor är ok så fine
Du verkar nyss ha kommit på uttrycket gripa efter halmstrån, fast på Engelska. Men nåväl du är väl ilsk av dej. Jag tycker definitivt att nån borde ha reagerat på både L & E:s vapeninnehav. du är heller inte så trevlig i tonen i alla dina inlägg, vill du att jag fortsätter tjafsa
2021-10-26, 17:03
Medlem
SalthavsStjaerts avatar
Vad är paret för ena människor - med tanke på att kvinnan hade en pistol?...
2021-10-26, 17:05
Medlem
Psykfall som detta borde åtminstone inte få ha vapen. Lägger in sig på psykakuten för att vila upp sig borde bara det räcka för att grejerna ska ryka. Men psykfall finns ju inte längre sen vi stängde ner mentalsjukhus.
2021-10-26, 17:06
Medlem
Citat:
Snarare i så fall att ta varandras liv?

Men du verkar ju inte vara särskilt nogräknad med hur du formulerar dig..

En skribent har tidigare uppgett sig haft förtroligt samtal med E och L, på Es initiativ, då E hotat ta sitt liv med sitt vapen i fyllan. Jag förstod att skribenten var en förtroendeperson delaktig i Es missbruks(beroende)behandling.
2021-10-26, 17:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Vad är paret för ena människor - med tanke på att kvinnan hade en pistol?...

Det var en hagelbössa.

Hon hade jaktlicens och vapenlicens, egna vapen och vapenskåp med kodlås i sovrummet.

Han hade jaktlicens och vapenlicens, egna vapen och vapenskåp med kodlås i garaget.

Hon hade psykiatriska diagnoser med medicinering, han ville inte att hon tog medicinerna.

Han hade alkoholproblem/missbruk, troligen hon också, i alla fall när hon inte tog medicin.

Läs gärna Bradgardsindianens brillianta inlägg och teori om paret.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-10-26 kl. 17:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in