2021-10-26, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller helt med, jag tycker detta är mer åt ett dråp.

Ett annat fall som någon annan drog upp är Arboga-kvinnan (Johanna Möller) och menade att L är på samma nivå, men de två är ju ljusår ifrån varandra. Johanna Möller var/är otroligt kalkylerande, planerande och totalt vidrig och empatilös. I mitt tycke är Johanna Möller en kvinnlig seriemörderska!

Både barnflickan och Möllerskan hade även något att vinna med sina dåd, det har inte L.

Håller med!! Man kom väl inte ens fram till vem som låg bakom mordet på hennes f.d man?
2021-10-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
L ville väl inte bli filmad i bara trosorna av E, och han vägrade att sluta filma.......

Lite respektlöst kan jag tycka, och L visste väl inte om E kanske la ut det live på något socialt media......

L säger väl "sluta filma"?
Synd att E inte ens hann säga: "Sluta skjuta!"
2021-10-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Synd att E inte ens hann säga: "Sluta skjuta!"

Han var så berusad att han inte ens la benen på ryggen och drog. Och vem vet? Kanske detta är ngt som dom brukade göra? Hota varandra med att ta sina liv?
2021-10-26, 16:25
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Ja, du har all rätt att misstolka och sedan svara din egen misstolkning. Nu har ju både jag och skribenten själv påvisat vad hen menade. Vill du fortfarande tjafsa? Är det din egentliga agenda?
Jaså tjafsar jag , vilken otrevlig ton du har. Jag misstolkade inte jag tolkade det som stod skrivet.
Om du inte kan avhålla dej från att kalla mina frågor från tjafsande, så ta ett djupt andetag å räkna till tio
2021-10-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Aha, så andra ska brevväxla tycker du? Och om de nu visat ånger, hade du då brevväxlat?
Vad vet du om att Lydia inte visar ånger? Vad vet du om hur hon mår?
FYI: Jag bryr mig inte om hur LB mår.

Gör du det?
Brevväxlar du med henne?
2021-10-26, 16:29
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Vet inte varför jag slösar tid och tangenter på dig.
Kan du inte läsa en gång till vad jag skrev?
Jag undrade om du på fullt allvar trodde att LB skulle ha drabbats av en akut amnesi (=minnesförlust) under den korta promenaden från vapenskåpet fram tills hon höjer bössan mot E.
Du undrade om LB möjligen kunde ha glömt att vapnet var laddat [av henne själv, några sekunde tidigare].
Det är ju vad du undrar över, åtminstone skriver du så.

Jaa, pga Ls promillehalt i blodet när skottet avlossades, så TROR jag att det finns en rätt stor möjlighet att hon kan ha minnesluckor, JA!

Och så vitt jag förstår av filmen (jag har inte sett den) så var det inte sekunder mellan sovrummet och skottet, det var minst 4 minuter.

Själv kan jag ibland ta mig faan glömma var jag ställde drinken för en 2 minuter sedan!
2021-10-26, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Jaså tjafsar jag , vilken otrevlig ton du har. Jag misstolkade inte jag tolkade det som stod skrivet.
Om du inte kan avhålla dej från att kalla mina frågor från tjafsande, så ta ett djupt andetag å räkna till tio

Skribenten du citerade och ifrågasatte har ju själv förtydligat. Efter att jag påpekat det två gånger. Varför skriver du då långa haranger om hur din tolkning är rätt eller ej? Det är att tjafsa.
Precis som en mycket stor andel av dina inlägg är polariserande, nedlåtande och personligt riktade. Det är också ovidkommande tjafs.
2021-10-26, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Alla här VET vad som hänt NU! Frågan var snarast VARFÖR NU när hon aldrig tidigare skjutit någon, trots sina diagnoser och trots alla knepiga relationer med karlar. Vad fick alla spärrar att släppa nu?

EDIT. Därför är det av största intresse att veta vad som hände INNAN hon gick till vapenskåpet.
Javisst, absolut!
Och eftersom FUP inte ger alla svar, så är det ju käckt om nån väljer att i brev fråga henne. Då får vi ju det direkt från hästens mun så att säga.
"...som en häst travar.." visserligen..

Vad gissar du att påföljden blir?
Fråga 2: Vad vill du att påföljden skall bli?
2021-10-26, 16:35
Medlem
Citat:
FYI: Jag bryr mig inte om hur LB mår.

Gör du det?
Brevväxlar du med henne?

Jag vill veta vad som hände, som jag tidigare sagt.

Om jag hade brevväxlat med henne, hade du då velat veta vad hon svarade?

Med tanke på att du inte bryr dig om henne, så bryr du dig väl inte vad hon då hade svarat?

Hon är ju bara en mördare i din värld, i den världen verkar det inte finnas en anledning varför, eller någon omständighet eller något alls. Man är bara en mördare, punkt slut.
2021-10-26, 16:38
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Skribenten du citerade och ifrågasatte har ju själv förtydligat. Efter att jag påpekat det två gånger. Varför skriver du då långa haranger om hur din tolkning är rätt eller ej? Det är att tjafsa.
Precis som en mycket stor andel av dina inlägg är polariserande, nedlåtande och personligt riktade. Det är också ovidkommande tjafs.

Men snälla nån, jag har väl också rätt att uttrycka min åsikt, Nej jag polariserar verkligen inte, jag försöker bidra med fakta från FUP , när kvasiteorier sprids, nu ber jag dej sluta tjafsa , skribenten har klargjort vad hen menade, så du kan sluta ditt korståg
2021-10-26, 16:42
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Håller med!! Man kom väl inte ens fram till vem som låg bakom mordet på hennes f.d man?

OT:
Nej, och 2 fosterbarn i förskoleålder som "dog" under hennes "vård". Samt katter och hundar i hennes "uppfödarverksamhet" !

Ls dåd är utfört i en stundens vrede, och hon KAN ju ha glömt att vapnet var laddat och osäkrat, i fyllan.

Sorgligt är det i alla fall, för alla inblandade!
2021-10-26, 16:42
Medlem
Citat:
Han var så berusad att han inte ens la benen på ryggen och drog. Och vem vet? Kanske detta är ngt som dom brukade göra? Hota varandra med att ta sina liv?
Snarare i så fall att ta varandras liv?

Men du verkar ju inte vara särskilt nogräknad med hur du formulerar dig..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in