2021-10-26, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Har du kollat vad L hade i promillehalt när hon kom till häktet?

Det finns en rätt stor möjlighet till att L har vissa minnesluckor. L var inte nykter den kvällen, inte BO heller!

Exakt, dom kanske brukade dra fram sina vapen? vem vet? En sak vet vi att ingen av dom var nykter, utan snarare redlöst berusade.
2021-10-26, 16:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ursäkta, har jag bara drömt att det skulle finnas en film där E filmar LB och där hon hämtar ett vapen?

För om E filmar LB när hon lämnar rummet för att strax därefter återkomma med hagelgeväret (hennes!), så.är det knappast frågan om "en gemensam grej"..

Eller du menar att jag har drömt?

L ville väl inte bli filmad i bara trosorna av E, och han vägrade att sluta filma.......

Lite respektlöst kan jag tycka, och L visste väl inte om E kanske la ut det live på något socialt media......

L säger väl "sluta filma"?
2021-10-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Varför kontaktar du inte själv Lydia då? Och vad vet du om hon har kontakt med andra än sin familj? Hon har kanske kontakt med många! Just det, det vet du inget om. Kanske är det så att alla inte skriver ut allt på FB?! Precis som alla de som väljer att vara tysta om vad de känner till ang många utav de frågor som finns här men där man sitter på svaren. Tex berättar få något om vem Emil var, hur han fungerat innan. Varför skulle huset säljas, kom ej med snacket att han ville ifrån henne, för han har ju sagt samma sak til henne att han ville ifrån Bålsta m.m.

En som har svar och känner Lydia är Lasseliten2, men honom valde man att spärra. Sen kan andra sitta här och vräka ur sig förtal, påhopp m.m men ändå få stanna kvar. Mkt intressant. Men, sanningen kommer ut till slut.
Börjar med det jag fetat, där längst ned:
Låt oss för all del hoppas på att Sanningen kommer ut, gärna asap och definitivt helst många många långa år innan LB kommer ut..

Jag har inte minsta lust att brevväxla med LB. Jag brevväxlar f ö inte med Johanna Möller eller Sara Lundblad heller och orsaken är bl a att ingen av de nu nämnda uppvisar nån ånger.
2021-10-26, 16:08
Medlem
Citat:
L ville väl inte bli filmad i bara trosorna av E, och han vägrade att sluta filma.......

Lite respektlöst kan jag tycka, och L visste väl inte om E kanske la ut det live på något socialt media......

L säger väl "sluta filma"?

Ja, småperverst beteende och fruktansvärt provocerande. Frågan är hur provocerad man blir när man utöver det är extremt berusad och inte är vid sina sinnes fulla bruk?

Ett mera kalkylerat och medvetet mord är ju barnflickans mord i Knutby. Hon var helt nykter och gick från busshållplatsen sen förbi ett antal hus och bort till huset där Helge bodde och smyger in i huset och in till sovrummet där hon avrättar kvinnan. Och hon fick 7 år?! För att hon bodde med en sekt eller? Lydia fick gå i en skola som är under all kritik, vad mer har hänt i hennes liv kan man fråga. Säger inte att det är en ursäkt, men många får nog se om de kan få lite perspektiv i sina utlåtande.
2021-10-26, 16:10
Medlem
Citat:
Ursäkta, har jag bara drömt att det skulle finnas en film där E filmar LB och där hon hämtar ett vapen?

För om E filmar LB när hon lämnar rummet för att strax därefter återkomma med hagelgeväret (hennes!), så.är det knappast frågan om "en gemensam grej"..

Det är en del i ett resonemang kring hur vapen hade hanterats i hushållet tidigare med en annan användare. Till och med i inlägget du citerar kan man följa det.
Varför framställer du dej dummare än du är med vilja?
2021-10-26, 16:10
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Poängen är fortfarande att hon inte skjutit mot någon tidigare. Och det var antagligen det den du citerade syftade på. Du gör en ny straw man som jag ser det.
Och det är ju dessutom du som påstått att din tolkning och åsikt är den faktiska sanningen tidigare i tråden.

Det jag vänder mej mot är att Remark skriver Citat: Hon har ju tidigare hanterat vapen som sej bör.

Hur vet DU att hon gjort det, om man menar att hon inte skjutit nån tidigare, så bör man skriva det.
Inte insinuera att man VET att hon haft säker vapenhantering. Det kanske är självklart för dej vad hen menar, likväl det är självklart för mej, hur jag tolkar det, du har inte tolkningsföreträde med avseende på säker vapenhantering
2021-10-26, 16:13
Medlem
Citat:
Börjar med det jag fetat, där längst ned:
Låt oss för all del hoppas på att Sanningen kommer ut, gärna asap och definitivt helst många många långa år innan LB kommer ut..

Jag har inte minsta lust att brevväxla med LB. Jag brevväxlar f ö inte med Johanna Möller eller Sara Lundblad heller och orsaken är bl a att ingen av de nu nämnda uppvisar nån ånger.

Aha, så andra ska brevväxla tycker du? Och om de nu visat ånger, hade du då brevväxlat?
Vad vet du om att Lydia inte visar ånger? Vad vet du om hur hon mår?
2021-10-26, 16:13
Medlem
Citat:

Alla här VET vad som hänt NU! Frågan var snarast VARFÖR NU när hon aldrig tidigare skjutit någon, trots sina diagnoser och trots alla knepiga relationer med karlar. Vad fick alla spärrar att släppa nu?

EDIT. Därför är det av största intresse att veta vad som hände INNAN hon gick till vapenskåpet.
Senast redigerad av Remark 2021-10-26 kl. 16:20.
2021-10-26, 16:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja, småperverst beteende och fruktansvärt provocerande. Frågan är hur provocerad man blir när man utöver det är extremt berusad och inte är vid sina sinnes fulla bruk?

Ett mera kalkylerat och medvetet mord är ju barnflickans mord i Knutby. Hon var helt nykter och gick från busshållplatsen sen förbi ett antal hus och bort till huset där Helge bodde och smyger in i huset och in till sovrummet där hon avrättar kvinnan. Och hon fick 7 år?! För att hon bodde med en sekt eller? Lydia fick gå i en skola som är under all kritik, vad mer har hänt i hennes liv kan man fråga. Säger inte att det är en ursäkt, men många får nog se om de kan få lite perspektiv i sina utlåtande.

Jag håller helt med, jag tycker detta är mer åt ett dråp.

Ett annat fall som någon annan drog upp är Arboga-kvinnan (Johanna Möller) och menade att L är på samma nivå, men de två är ju ljusår ifrån varandra. Johanna Möller var/är otroligt kalkylerande, planerande och totalt vidrig och empatilös. I mitt tycke är Johanna Möller en kvinnlig seriemörderska!

Både barnflickan och Möllerskan hade även något att vinna med sina dåd, det har inte L.
2021-10-26, 16:20
Medlem
Citat:
Har du kollat vad L hade i promillehalt när hon kom till häktet?

Det finns en rätt stor möjlighet till att L har vissa minnesluckor. L var inte nykter den kvällen, inte BO heller!
Vet inte varför jag slösar tid och tangenter på dig.
Kan du inte läsa en gång till vad jag skrev?
Jag undrade om du på fullt allvar trodde att LB skulle ha drabbats av en akut amnesi (=minnesförlust) under den korta promenaden från vapenskåpet fram tills hon höjer bössan mot E.
Du undrade om LB möjligen kunde ha glömt att vapnet var laddat [av henne själv, några sekunde tidigare].
Det är ju vad du undrar över, åtminstone skriver du så.
2021-10-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Alla här VET vad som hänt NU! Frågan var snarast VARFÖR NU när hon aldrig tidigare skjutit någon, trots sina diagnoser och trots alla knepiga relationer med karlar. Vad fick alla spärrar att släppa nu?

Jag tror, märk väl tror..., jag spekulerar. Jag tror att Emil lovat Lydia att sälja sitt hus och att dom två ska lämna Bålsta. Lydia gillade inte Bålsta, ville ej bo där. Emil ville därifrån pga lite olika anledningar som kommit fram här tidigare.
Men, vad hände med vårdnaden om Emils barn? Enligt folk i tråden, hade han ej dom på kvällar och helger? Pga alkoholproblem? Lyda och Emil försökte lura i exen bla enligt vad som sägs i förhör att det var slut mellan dom två. Vad gjorde då Emil hos exet kvällen före? Vad hände?

Jag tror att Emil ej vågade lämna Bålsta pga att han då kanske skulle förlora vårdnaden helt om sina barn som han älskade. Han kanske sa till Lydia att det blir ingen flytt. Bråk uppstod som vanligt, men denna gång eskalerade det helt. Kanske såg Lydia att allt hon trott på var en lögn?

Jag tror även att Emil har haft kontakt med andra kvinnor, rädd att vara ensam. Allt finns nog i mobiltelefonerna.

Spekulation s.a.s
2021-10-26, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Det jag vänder mej mot är att Remark skriver Citat: Hon har ju tidigare hanterat vapen som sej bör.

Hur vet DU att hon gjort det, om man menar att hon inte skjutit nån tidigare, så bör man skriva det.
Inte insinuera att man VET att hon haft säker vapenhantering. Det kanske är självklart för dej vad hen menar, likväl det är självklart för mej, hur jag tolkar det, du har inte tolkningsföreträde med avseende på säker vapenhantering

Ja, du har all rätt att misstolka och sedan svara din egen misstolkning. Nu har ju både jag och skribenten själv påvisat vad hen menade. Vill du fortfarande tjafsa? Är det din egentliga agenda?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in