Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Alla här VET vad som hänt NU! Frågan var snarast VARFÖR NU när hon aldrig tidigare skjutit någon, trots sina diagnoser och trots alla knepiga relationer med karlar. Vad fick alla spärrar att släppa nu?
Jag tror, märk väl tror..., jag spekulerar. Jag tror att Emil lovat Lydia att sälja sitt hus och att dom två ska lämna Bålsta. Lydia gillade inte Bålsta, ville ej bo där. Emil ville därifrån pga lite olika anledningar som kommit fram här tidigare.
Men, vad hände med vårdnaden om Emils barn? Enligt folk i tråden, hade han ej dom på kvällar och helger? Pga alkoholproblem? Lyda och Emil försökte lura i exen bla enligt vad som sägs i förhör att det var slut mellan dom två. Vad gjorde då Emil hos exet kvällen före? Vad hände?
Jag tror att Emil ej vågade lämna Bålsta pga att han då kanske skulle förlora vårdnaden helt om sina barn som han älskade. Han kanske sa till Lydia att det blir ingen flytt. Bråk uppstod som vanligt, men denna gång eskalerade det helt. Kanske såg Lydia att allt hon trott på var en lögn?
Jag tror även att Emil har haft kontakt med andra kvinnor, rädd att vara ensam. Allt finns nog i mobiltelefonerna.
Spekulation s.a.s