2021-10-26, 15:49
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, det är ju klart att hon har, det gör väl alla som har vapen?

Hur vet du att hon inte tagit ut den förut på fyllan och viftat med den ? det har du ingen aning om , eller hur
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Det fetade, hur vet vi att hon inte tagit vapen ur skåpet , vid tidigare tillfällen ?

Nu syftar hen antagligen på att hon inte skjutit någon?
I övrigt har ingen i tråden en susning. Dom hade bägge vapen och vapenskåp.
Någon har tidigare i tråden vittnat om att BO hotat att/försökt ta livet av sej.
Att vapnen åkte fram kan ha varit en gemensam grej likaväl som motsatsen.
Medlem
Citat:
Det fetade, hur vet vi att hon inte tagit vapen ur skåpet , vid tidigare tillfällen ?

Nu syftade jag på att hon aldrig siktat/avlossat skott mot någon människa förut.
2021-10-26, 15:52
Medlem
Citat:
Människor i chocktillstånd vid naturkatastrof är ju inte annorlunda ön människor i chocktillstånd över något annat.

Men det är lättare att SE (med sina ögon) att en del går in i ett irrationellt chocktillstånd precis efter ex en större jordbävning. När en 50 personer nästan exakt samtidigt rusar ut ur sina hus på en gata, ser man rätt omgående vilka som är i värre chocktillstånd än andra!

L kanske hade glömt att bössan var laddad......

Jag tror att L själv blev chockad!
Varför, varför, varför?!
Varför kommer du med frågor/ifrågasättanden som det finns svar på?
LB valde att välja hagelgeväret till att skjuta E med.
LB valde att ladda hagelgeväret!
LB hade inte "glömt" att vapnet var laddat.

Försåvitt du inte antyder att LB under promenaden från vapenskåpet plötsligt drabbats av en akut amnesi rörande vad hon gjort för mindre än en halv minut sedan?
Är det i såna banor du tänker, Marie-Antoinette?
2021-10-26, 15:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Nu får du faktiskt ge dej med dina kvasiteorier, hon erkänner ju i förhör att hon laddar bössan, förut skrev du att hon blev i chock efter hon sköt, å nu menar du att hon var i chock innan hon sköt. Seriöst inser du hur dina spekulationer får dej att framstå som förvirrad

Och du kan ju fortfarande inte läsa.......

Det är du som är förvirrad!

Och jag har RÄTT att spekulera och teoretisera här som alla andra!

Vad jag inte tycker om är skvaller, och specifikt kärringskvaller!
2021-10-26, 15:54
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Någon har tidigare i tråden vittnat om att BO hotat att/försökt ta livet av sej.

Exakt, därför kan du ,jag eller nån annan i tråden veta om dom varit skötsamma med sina vapen, en del får tydligen spekulera fritt å få det till nån form av sanning, medans andra knappt får säja hej innan dom sågas i tråden. Faktum är att hon kan mycket väl ha viftat med bössan tidigare på fyllan, likväl som att E kan ha gjort det. Men kom inte å påstå att vi VET att hon skött sej angående vapnen
2021-10-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag har, på fullaste allvar, föreslagit en brevväxling med LB. Den vägen skulle tråden kunna få ta del av vad LB har att berätta, åtminstone i viss utsträckning.

Förstår inte varför det inte tycks finnas nån enda som tagit brevkontakt med henne.
Sannolikheten är ganska stor för att hon skulle välkomna brev från andra än barnen hon har. Gissar att det trots allt gör lite ont i mammahjärtat när hon får brev med barnens teckningar och frågor om när hon kommer hem (läs: ut -nåt hem har hon ju inte) och hon inte kan svara barnen.
Många barn har väldigt svårt att förstå hur lång tid det är till 2042 och blir det en ännu längre bortovaro, blir det ju ännu mer svårhanterat för dem.
En sån mamma!
Arma barn!

Varför kontaktar du inte själv Lydia då? Och vad vet du om hon har kontakt med andra än sin familj? Hon har kanske kontakt med många! Just det, det vet du inget om. Kanske är det så att alla inte skriver ut allt på FB?! Precis som alla de som väljer att vara tysta om vad de känner till ang många utav de frågor som finns här men där man sitter på svaren. Tex berättar få något om vem Emil var, hur han fungerat innan. Varför skulle huset säljas, kom ej med snacket att han ville ifrån henne, för han har ju sagt samma sak til henne att han ville ifrån Bålsta m.m.

En som har svar och känner Lydia är Lasseliten2, men honom valde man att spärra. Sen kan andra sitta här och vräka ur sig förtal, påhopp m.m men ändå få stanna kvar. Mkt intressant. Men, sanningen kommer ut till slut.
2021-10-26, 15:55
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Och du kan ju fortfarande inte läsa.......

Det är du som är förvirrad!

Och jag har RÄTT att spekulera och teoretisera här som alla andra!

Vad jag inte tycker om är skvaller, och specifikt kärringskvaller!

Men vilken otrevlig ton du har
Mitt problem är ju att dina spekulationer inte håller i nån ände å det står mej fritt att tycka
2021-10-26, 15:56
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Varför, varför, varför?!
Varför kommer du med frågor/ifrågasättanden som det finns svar på?
LB valde att välja hagelgeväret till att skjuta E med.
LB valde att ladda hagelgeväret!
LB hade inte "glömt" att vapnet var laddat.

Försåvitt du inte antyder att LB under promenaden från vapenskåpet plötsligt drabbats av en akut amnesi rörande vad hon gjort för mindre än en halv minut sedan?
Är det i såna banor du tänker, Marie-Antoinette?

Har du kollat vad L hade i promillehalt när hon kom till häktet?

Det finns en rätt stor möjlighet till att L har vissa minnesluckor. L var inte nykter den kvällen, inte BO heller!
2021-10-26, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Ursäkta, har jag bara drömt att det skulle finnas en film där E filmar LB och där hon hämtar ett vapen?

För om E filmar LB när hon lämnar rummet för att strax därefter återkomma med hagelgeväret (hennes!), så.är det knappast frågan om "en gemensam grej"..

Eller du menar att jag har drömt?
2021-10-26, 15:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Varför kontaktar du inte själv Lydia då? Och vad vet du om hon har kontakt med andra än sin familj? Hon har kanske kontakt med många! Just det, det vet du inget om. Kanske är det så att alla inte skriver ut allt på FB?! Precis som alla de som väljer att vara tysta om vad de känner till ang många utav de frågor som finns här men där man sitter på svaren. Tex berättar få något om vem Emil var, hur han fungerat innan. Varför skulle huset säljas, kom ej med snacket att han ville ifrån henne, för han har ju sagt samma sak til henne att han ville ifrån Bålsta m.m.

En som har svar och känner Lydia är Lasseliten2, men honom valde man att spärra. Sen kan andra sitta här och vräka ur sig förtal, påhopp m.m men ändå få stanna kvar. Mkt intressant. Men, sanningen kommer ut till slut.

Håller helt med dig !
2021-10-26, 15:59
Medlem
Citat:
Exakt, därför kan du ,jag eller nån annan i tråden veta om dom varit skötsamma med sina vapen, en del får tydligen spekulera fritt å få det till nån form av sanning, medans andra knappt får säja hej innan dom sågas i tråden. Faktum är att hon kan mycket väl ha viftat med bössan tidigare på fyllan, likväl som att E kan ha gjort det. Men kom inte å påstå att vi VET att hon skött sej angående vapnen

Poängen är fortfarande att hon inte skjutit mot någon tidigare. Och det var antagligen det den du citerade syftade på. Du gör en ny straw man som jag ser det.
Och det är ju dessutom du som påstått att din tolkning och åsikt är den faktiska sanningen tidigare i tråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in