Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Vet inte hur mycket energi jag vill lägga på en diskussion med dig.
Dock!
Även om LB hittills är ostraffad, så finns det enligt min ringa mening några rejäla övertramp hon begått.
I samband med att hon fick licens för jaktvapen förband hon sig, visserligen inte skriftligt men ändå, att vara varsam med vapnet. Där brast LB grovt.
Att LB dessutom väljer att döda E i hans bostad får ses som mycket allvarligt. Vidare har hennes dödande inte skett "i hastigt mod", utan hon har tagit ut ett skjutvapen ur ett låst skåp, laddat det med patron/-er, ställt sig och under en stund med det laddade vapnet siktat på E innan hon tryckte av. Det är lika med mord, det där!
Det finns ett mycket stort mått av hänsynslöshet vid brottets genomförande. Det framgår av förhör att hon inte varit uppriktig mot utredare (e g LB bluffade tills hon fick se filmen) och hon tycks inte ens försöka spela ångerfull, vilket iofs indirekt hedrar henne. Hon kan inte i den delen dömas för hyckleri.
LB är kallhamrad och mycket farlig. Tillsammans med det ovanstående bör påföljden för LB bli livstid. Det börpå sikt också kunna bli bäst för hennes barn.
Ang det där du skriver om att du hoppas att inte domstolen skall döma nån efter hur många karlar/kvinnor man haft, så får jag säga att jag inte bryr mig hur många partners en åtalad haft. Knappast TR heller.
Att jag öht nämnde LB:s jakt på karlar, det var för att jag tyckte jag kunde ironisera över att det var inte för karljakt hon fick jaktvapenlicens.
Sarkasmer kan för en del människor bli svårtolkade.
Hon har fram tills nu hanterat vapnen som sig bör, så vad hände vid detta tillfälle som fick henne att passera gränsen? Det är en intressant fråga jag gärna skulle vilja få svar på, vad hände under kvällen?
Oavsett om E ägde bostaden så bodde de båda gemensamt där sedan flera månader. Han köpte huset i november och dom träffades vid nyår. L hade tillbringat mesta helgerna där från januari tills hon flyttade in i april.
Tidigare på kvällen hade de varit på puben och därefter hade hög musik hörts från bostaden. Men den hade slagits av/tystnat enligt grannarna. Tidigare hade grannarna stört sig på att det spelades högt in på småtimmarna.
Pga värmen hade sovrumsmadrasserna flyttats ut på altanen.
Det var också platsen där skottet avlossades och E sköts.
Vad hände under kvällen som fick L att gå in till sitt rum, låsa upp vapenskåpet, välja ett vapen och gå ut på altanen samt prata med E i 4 minuter innan skott avlossades?