Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-24, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomplantfan
Detta. Började få några få gråa hår runt 26-28. Numera är det färre gråa hår, men överlag har jag sluppit gråa hår.

Ganska patetiskt att bry sig ärligt talat.

"Haha du har gråa hår"
Jag: Tack?
Tips, låt det va. Några kommentarer får du men ta det tycker jag. Verkat jobbigare att hålla på att noppa eller färga
Citera
2021-10-24, 00:31
Medlem
Jailhouserocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Han har inte grått hår, men man ser dvs att han börjar att bli lite gråhårig.

Vi andra ”mobbar” honom på ett skämtsamt vis, förstås.

Jaha men dåså. Ej så ovanligt alls då vill jag påstå.
Citera
2021-10-24, 00:34
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Har en kollega på jobbet som är 33-år gammal, syns tydligt att han har börjat bli gråhårig. Vi andra mobbar honom för detta (även om jag själv är 44 år, och lite gråhårig). Fast är det vanligt att man börjar bli gråhårig som 33 åring?
Inte ovanligt alls. Men att det är synligt är inte vanligt.

Har träffat 20åringar med gråa hår.
Citera
2021-10-24, 00:39
Medlem
Citat:
Har en kollega på jobbet som är 33-år gammal, syns tydligt att han har börjat bli gråhårig. Vi andra mobbar honom för detta (även om jag själv är 44 år, och lite gråhårig). Fast är det vanligt att man börjar bli gråhårig som 33 åring?
Du är med andra ord ängslig för att dina gråa strån ska synas alltmer snart och gör därför en tråd om det här för att berättiga er mobbing.
Moget för en 44-åring. 🤐
Citera
2021-10-24, 00:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Du är med andra ord ängslig för att dina gråa strån ska synas alltmer snart och gör därför en tråd om det här för att berättiga er mobbing.
Moget för en 44-åring. 🤐
Haha... Nej, inte alls. Jag låter naturen gå sin gång på mitt hår, utseende, kropp, hälsa osv.
Citera
2021-10-24, 00:45
Medlem
Citat:

Gråhårig, ha. Jag har en bekant som tappade allt hår och vart flintskallig under puberteten.Tänk dig det!

När man är i sin "prime" och tonårens lusta och äventyr brinner i kroppen och tjejer är allt, då blir du flintis.
Citera
2021-10-24, 00:49
Medlem
Citat:

Det är inte ovanligt i vart fall, varken hos kvinnor eller män. Det är genetiken som styr det där.

Precis som andra tecken på att kroppen har några år på nacken, visar grånande hårväxt att man levt ett tag och därmed har med sig ett visst mått av livskunskap. Detta är inte något att skämmas för.

Om man, kanske framförallt som äldre än den grånande personen, mobbar och driver med denne indikerar det i stället grav omogna och brister i livskunskap. Behandla folk med respekt.
Citera
2021-10-24, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Moget för en 44-åring. 🤐

Huvudet på den berömda spiken.
Citera
2021-10-24, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Min syster fick gråa hår när hon var 25, helt grå vid 40, och jag vet en kille som började få "måne" när han var 22.
Lågt att mobba någon för detta!

Hur levde din syster fram till 25? kosthållning, arbetsmiljö, stressnivåer osv.

Intressant ämne det här. Om vi bortser från genetik, finns det någon annan gemensam nämnare hos unga människor med grått hår? Framförallt tjejer lär väl slita ut sina hårfästen med alla hundratals kemikalieprodukter som missbrukas...
Senast redigerad av Deballerur 2021-10-24 kl. 01:21.
Citera
2021-10-24, 01:33
Medlem
Jag är 71 år och har kvar mitt råttfärgsbruna hår. Inte ett grått hårstrå. Inte ens ett högt hårfäste. Det där är nog väldigt olika. Att reta någon är bara barnsligt. Sådant slutade man med när man lämnade tonåren.
Citera
2021-10-24, 05:46
Medlem
Det är inte alls ovanligt tror jag, finns ju fan de som börjar bli skalliga redan vid den åldern!
Citera
2021-10-24, 06:30
Medlem
Citat:

Säg åt honom att käka Koppar-tillskott. Om han inte gillar att bli gråhårig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in