Citat:
Ursprungligen postat av
Humerus
Jag häcklade dig lite för din infantila analys av en aktiens värdering grundar sig i antal $ och inte börsvärdet som alla andra 😋
Btw Tesla är utan tvekan den aktie som jag tjänat mest pengar på. Är mer bull än bear men det går i perioder 😊
Citat:
Ursprungligen postat av
bratider
Ett par enkla frågor borde du kunnat svarat på ?
Du får ha precis dina åsikter som mina, fast är intresserad av hur stor post du sitter på ?
Vart det känsligt ?
Äsch lite häcklande har ingen dött av! Varsågoda jag kan ge och ta. Retas lite med er björnar men det ska tas med en nypa salt. Ni kan mkt väl få rätt men jag hoppas inte det såklart då förlorar ju jag

Men jag utgår helt enkelt ifrån min kunskapsnivå. Den är rätt så låg men det har jag aldrig hymlat med heller. Försöker faktiskt lära mig utav er allihop och det är därför jag undrar varför ni pratar så mkt om värdering samt försöker ge min take på det som småsparare. Har förstått att Tesla är värderad högt, högre än vad företaget presenterar för vinster.
Min take var som sagt att Teslas värdering varit högre än vinsterna i flera år nu och den drar fortfarande in pengar. Och att deras värdering säkert kmr att vara högre än faktisk prestation av företaget framöver också. Men i slutändan tjänar jag ju ändå kosing så min poäng var, varför behöver jag bry mig om värderingar och annat då? Jag har ändå inte koll på sådant liksom är ingen börshaj som ni

Kul att höra att du fått så bra utdelning av dina Tesla innehav Humerus.
Glöm inte heller att många av sparare är som mig som inte kan så mkt om att läsa av värden och är insatt i företag mer än på ytan. Så försök ha lite tålamod också. Jag har hittat Teslas aktie som jag tror på och den ger mig fin utdelning, har några st Tesla har faktiskt nyligen börjat spara i dessa jag kom ju hit för bara några veckor sedan och köpte in mig med tre st aktier men på kort tid ändå sett bra utdelning procentuellt. Månadssparar som sagt. Har råd med ca 1-2 per månad + några andra aktier. Det är på den nivån.
Och analys ja du vet ju redan Bratider att jag är en sparare med kaliber haha! Och att jag inte äger så mkt Tesla ännu(fast det klart jag hade velat) men budget etc gör att det kommer ta ett tag innan jag når önskad innehavsmängd. Men allt i sinom tid.
Går på känsla mer än något annat. Elbilar är framtiden. Tesla är bäst och det tror jag alltid kommer stämma det bara känns så. Läser andras analyser. Försöker följa Tesla nyheter och jag följer börshandeln dagligen av aktien såklart det är roligt att se ens investering gå med vinst. Därmed skulle en analys bara bestå utav varför JAG har valt Tesla som långtidsinvestering på känsla + vad jag tar till mig av andra. Med det sagt, har faktiskt jag också rätt att fatta mig en åsikt. Det måste jag för att fatta beslut. Åsikten kan komma att ändras. Jag förstår mkt väl att aktier kan gå upp liksom ned och ni björnar kanske har rätt. Men jag lägger mig bull. Och retas lite med björnarna på kuppen, ger och tar
Slutligen har jag faktiskt svårt att förstå resonemang kring kortande av Tesla då det känns kontraproduktivt. Men det kanske vänder, ni tror ju det. Kanske stämmer. Men jag tror det inte, Tesla tuffar på och gör mig till en rund och glad pensionär hoppas jag