Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-20, 10:15
  #361
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Upprörda känslor
Tranemo vill utmana
med kommunpoet
Citera
2021-10-20, 10:20
  #362
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Inget blir som tänkt
Fastän viljan var så god
Stadspoet fick ris
Citera
2021-10-20, 12:28
  #363
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Är det uppmärksamhet kommunen vill få
Då är en miljon till poet fel väg att gå
Det blir billigare att en natsoc flagga höjs
Och förfrågningar från journalister avböjs
Citera
2021-10-20, 13:41
  #364
Medlem
När man inte trodde att vansinnet i Sverige kunde bli värre.

Arma, jävla land
Citera
2021-10-20, 14:49
  #365
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Ja idrott e otroligt dumt för ungdomar att hålla på med, man får bättre hälsa.. man lär sig lagarbete o man får en massa nya kompisar o massa glädje.. ja det e dumt!
Bättre att ge alla barn i Tranemo ett PS 5 så dom kan sitta hemma o bli spelmissbrukare…
Låt deras föräldrar betala då. Varför ska jag betala för att skräpföräldrar i Tranemo är försumliga och låter sina ungar bli feta?
Citera
2021-10-20, 15:15
  #366
Medlem
early.birds avatar
Det här är inget nytt egentligen. Konstnärsnämnden och t ex Folkbildningsrådet kastar pengar på folk som inte kan försörja sig på egen hand. Jag gissar att det sitter ett antal flummiga personer, tillsammans gamla sossar och kommunister i sådana nämder. De saknar egen kompetens och är korrupta framhejade av sina "vänner".

Lägg ner dessa omedelbart.
Citera
2021-10-20, 16:12
  #367
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
En skäggig poet från Tranemo stad,
var ovanligt munter och glad.
"Nu får jag äntligen betalt för alla timmar
som jag sitter här i köket och rimmar."
Nu har han råd att raka sig, klippa sig och ta sig ett bad.

Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
En arbetsskygg slashas från Tranemo
ville bara slappa och "ta-de-me-ro"
Han tänkte "ni andra får slita och plikta"
medans jag får ligga och dikta
Sen miljonfakturera staten, "var-se-go"
Det är många här som skulle kunna tjäna pengar om de skickade in till Grönköpings Veckoblad.

Det vore självklart mycket bättre om Tranemos kommuninvånare själva kunde skicka in förslag och rösta fram en vinnare som fick något pris. Billigare också.

Den överbetalde hovpoeten kommer givetvis främst att hylla konungarna av Tranemo vilka betalar hans lön, liksom andra hovnarrar gör.

Men att hålla folket utanför och hjärntvätten maximal utgör grundpelare om man skall kunna flytta makten till Bryssel.

Hoppas kommuninvånarna själva tar upp kampen mot resursslöseriet i en egen tävling och visar att de själva kan prestera bättre på lägre budget.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-10-20 kl. 16:50.
Citera
2021-10-20, 20:43
  #368
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Jasså hur då?

Hur mycket tror du att denna reklamkampanj skulle kosta i annonser och reklambyrå? Tranemo har redan gått så fruktansvärt plus att 900 000 är inget. Dessutom är det staten som betalar hahaha.
De har fått reklam för säkert 20 miljoner nu...
Citera
2021-10-20, 20:51
  #369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Hur mycket tror du att denna reklamkampanj skulle kosta i annonser och reklambyrå? Tranemo har redan gått så fruktansvärt plus att 900 000 är inget. Dessutom är det staten som betalar hahaha.
De har fått reklam för säkert 20 miljoner nu...

Det är som jag alltid har sagt. Kultur = reklam = propaganda = manipulation.

Hahaha. Jag är en vinnare!!!
Citera
2021-10-20, 21:14
  #370
Avstängd
wwrs avatar
Visst blir de kända och en viss effekt har det.

Men som helhet vill ingen bli känd för idiotier och slöseri med skattemedel vem som än betalar. Framförallt vill ingen flytta dit om de hanterar skattemedel på det sättet. Det är en prioriteringsfråga.

...

När isarna smälter och skogarna brinner
Kungen av Tranemo lösningen finner:

Låt folket lyss till poetens guldkantade ord
Men då säger Greta: Godnatt Moder Jord!
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-10-20 kl. 21:21.
Citera
2021-10-21, 09:49
  #371
Medlem
Naknekejsarens avatar
Jag kan höra nästan pretentiösa "konsttyckare" förklara sig med något i stil med:

"Det här är vad konst är ämnad att göra: ge upphov till motstridiga känslor och väcka debatt ute i samhället."

Men i vilket fall, den där flintskalliga, långhåriga hipsterlosern som läser av wikipedia för att lovsjunga om kommunal byråkrati har i det stora hela gjort ett bra jobb i att få folk att hata sin skatteservice mer än förrut, för det bör han få eloge!
Citera
2021-10-21, 22:40
  #372
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag kan höra nästan pretentiösa "konsttyckare" förklara sig med något i stil med:

"Det här är vad konst är ämnad att göra: ge upphov till motstridiga känslor och väcka debatt ute i samhället."

Men i vilket fall, den där flintskalliga, långhåriga hipsterlosern som läser av wikipedia för att lovsjunga om kommunal byråkrati har i det stora hela gjort ett bra jobb i att få folk att hata sin skatteservice mer än förrut, för det bör han få eloge!

Vad tror du Stsdskampen och sån djur kostar kommuner som deltar? Det här är ett helt utmärkt sätt att spendera kulturpengar. När väl boken släpps med 52 dikter kommer kommunen tjäna en hacka. Den bästa kultursatsningen på länge. Kritisera hellre den rosa enhörningen i Malmö.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback