Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-20, 03:03
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otur2
Allt är relativt. Som sagt kan vi inte veta något vad gäller långtidseffekter. Vi får vänta och se.

Precis. Vi vet inget om långtidseffekter. Inget att jaga upp sig över just nu.
Citera
2021-10-20, 08:49
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Jo, folk har dött av myocarditis till följd av vaccination.
Nej. Sluta ljug eller visa källa.
Citera
2021-10-20, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Nej. Sluta ljug eller visa källa.
Israel släppte nyligen en stor studie gällande myocarditis, 10 per 100000 män mellan 16 och 29-år drabbas av Myocarditis efter vaccination av Pfizer. 1 dödsfall.

Att vaccinera våra barn i gruppen 6 månader till 18 år skulle innebära cirka 30 Myocarditis fall.

https://www.nejm.org/doi/full/10.105...elated_article
Citat:
The highest incidence of myocarditis (10.69 cases per 100,000 persons; 95% CI, 6.93 to 14.46) was reported in male patients between the ages of 16 and 29 years. A total of 76% of cases of myocarditis were described as mild and 22% as intermediate; 1 case was associated with cardiogenic shock.

https://www.google.se/amp/s/www.dail...er-vaccine/amp
Citat:
The New Zealand Health Ministry reported Monday its first recorded death linked to the COVID-19 vaccine from U.S. drugmaker Pfizer and its German partner BioNTech, after a woman suffered a rare side-effect leading to inflammation of the heart muscle
Senast redigerad av Otur2 2021-10-20 kl. 09:23.
Citera
2021-10-20, 09:56
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Israel släppte nyligen en stor studie gällande myocarditis, 10 per 100000 män mellan 16 och 29-år drabbas av Myocarditis efter vaccination av Pfizer. 1 dödsfall.

Att vaccinera våra barn i gruppen 6 månader till 18 år skulle innebära cirka 30 Myocarditis fall.

https://www.nejm.org/doi/full/10.105...elated_article

https://www.google.se/amp/s/www.dail...er-vaccine/amp
Jaha, det var 1 dödsfall någonsin. Wow.

Det är normalt att ha sällsynta biverkningar. Det finns inget vaccin eller läkemedel som inte har det. Jämför det med nästan fem miljoner dödsfall av Covid. Till och med fler barn har dött av covid.

Citat:
Jättekorkat sätt att räkna. För det första vet vi inte hur vanligt det är bland 0-18-åringar och för det andra var vi inte hur ofta dödsfall kommer att ske i framtiden.
Citera
2021-10-20, 10:16
Medlem
Citat:
Jaha, det var 1 dödsfall någonsin. Wow.

Det är normalt att ha sällsynta biverkningar. Det finns inget vaccin eller läkemedel som inte har det. Jämför det med nästan fem miljoner dödsfall av Covid. Till och med fler barn har dött av covid.

Jättekorkat sätt att räkna. För det första vet vi inte hur vanligt det är bland 0-18-åringar och för det andra var vi inte hur ofta dödsfall kommer att ske i framtiden.
Det var du som sa att ingen hade dött och anklagade mig som lögnare. Det finns fler fall.

Om vi inte vet riskerna av att vaccinera 12 åringar och att risken av att drabbas av svår covid är nästan obefintlig, då anser jag att det är ytterst tvivelaktigt att vaccinera den gruppen.

Ditt mer utvecklade jag, om du fortfarande utvecklas, kommer att se tillbaka på den här dialogen och fundera över hur du bemöter folk. Du kan inte må bra, med all välmening, sök hjälp.
Citera
2021-10-20, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Precis. Vi vet inget om långtidseffekter. Inget att jaga upp sig över just nu.
Just därför är jag skeptisk till vaccineringen av barn. Barn och covid är som en förkylning.
Citera
2021-10-20, 10:23
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Det var du som sa att ingen hade dött och anklagade mig som lögnare. Det finns fler fall.

Om vi inte vet riskerna av att vaccinera 12 åringar och att risken av att drabbas av svår covid är nästan obefintlig, då anser jag att det är ytterst tvivelaktigt att vaccinera den gruppen.
Fast förut sa du att det definitivt är farligt. Nu säger du att du "inte vet".

Citat:
Ditt mer utvecklade jag, om du fortfarande utvecklas, kommer att se tillbaka på den här dialogen och fundera över hur du bemöter folk. Du kan inte må bra, med all välmening, sök hjälp.
Jag är trött på idioter som sprider uppenbart fejkade videor och information. Anti-vaxxers idioti skapar riktiga problem i världen, så varför skulle jag ha respekt för dig?
Citera
2021-10-20, 10:34
Medlem
Citat:
Fast förut sa du att det definitivt är farligt. Nu säger du att du "inte vet".

Jag är trött på idioter som sprider uppenbart fejkade videor och information. Anti-vaxxers idioti skapar riktiga problem i världen, så varför skulle jag ha respekt för dig?
Folk som inte respekterar andra människor och har problem att föra sig är ett problem. Du behöver inte visa någon respekt, men det är en tråkig människosyn du uppvisar.

Dock kanske du är lite förstörd över att vara besatt av pedofiler och nekrofiler.

Alla har inte samma tur att hamna i en kärleksfull familj där man lär sig att vara anständig.

Nu är det min tur att ställa frågor. Börja med att bevisa att videon är fejk.
Senast redigerad av Otur2 2021-10-20 kl. 10:37.
Citera
2021-10-20, 10:45
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Folk som inte respekterar andra människor och har problem att föra sig är ett problem. Du behöver inte visa någon respekt, men det är en tråkig människosyn du uppvisar.
Det är inte åsikten jag inte respekterar. Det är problemen er dumhet skapar i världen jag har problem med.

Citat:
Dock kanske du är lite förstörd över att vara besatt av pedofiler och nekrofiler.
Tycker du inte att det är positivt att bekämpa pedofiler och nekrofiler? Misstänksamt.

Citat:
Nu är det min tur att ställa frågor. Börja med att bevisa att videon är fejk.
Återigen har du problem med det logiska tänkandet. Det är din uppgift att bevisa att din video är äkta eftersom inget i videon tyder på att den är det. Tvärtom, den ser uppenbart fejk ut och är gjord av en organisation som har fejkat videor förr. Så vilken anledning har jag att tro på att den är äkta?
Citera
2021-10-20, 10:48
Medlem
Citat:
Det är inte åsikten jag inte respekterar. Det är problemen er dumhet skapar i världen jag har problem med.

Tycker du inte att det är positivt att bekämpa pedofiler och nekrofiler? Misstänksamt.

Återigen har du problem med det logiska tänkandet. Det är din uppgift att bevisa att din video är äkta eftersom inget i videon tyder på att den är det. Tvärtom, den ser uppenbart fejk ut och är gjord av en organisation som har fejkat videor förr. Så vilken anledning har jag att tro på att den är äkta?
Vet du vad. Tack för pratstunden.
Ha en fin dag.
Citera
2021-10-20, 10:51
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Vet du vad. Tack för pratstunden.
Ha en fin dag.
Det blev lite svårt när du insåg att det är du som har bevisbördan, va?
Citera
2021-10-20, 10:54
Medlem
Citat:
Det blev lite svårt när du insåg att det är du som har bevisbördan, va?
Du är en person som man inte vill ha med att göra. Tyvärr.

Jag för gärna en diskussion med anständiga och hederliga människor. Jag placerar dig inte där. Kämpa på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in