Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-19, 08:10
  #36061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hon är grym Greta hon vågar stå upp för det hon tror på
Ja, det är verkligen modigt att våga stå upp för en så kontroversiell åsikt som att man ska tänka på miljön. Det är sannerligen tur att vi har några få som vågar sticka ut hakan där. Malala kan slänga sig i väggen, här kommer Greta.
2021-10-19, 08:23
  #36062
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Ja, det är verkligen modigt att våga stå upp för en så kontroversiell åsikt som att man ska tänka på miljön. Det är sannerligen tur att vi har några få som vågar sticka ut hakan där. Malala kan slänga sig i väggen, här kommer Greta.

Det är en missuppfattning att Greta står upp för miljön. Greta själv betecknar sig som ”klimataktivist” och klimat och miljö är olika saker, precis som klimat och väder.

Börja med att lyssna på vad hon verkligen säger och läs några böcker i ämnet. Jaså, det är för jobbigt. Det verkar vara ett genomgående drag hos de som gillar Greta.
2021-10-19, 08:27
  #36063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det är en missuppfattning att Greta står upp för miljön. Greta själv betecknar sig som ”klimataktivist” och klimat och miljö är olika saker, precis som klimat och väder.

Börja med att lyssna på vad hon verkligen säger och läs några böcker i ämnet. Jaså, det är för jobbigt. Det verkar vara ett genomgående drag hos de som gillar Greta.

Sarkasm är inte din grej va?
2021-10-19, 08:33
  #36064
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Sarkasm är inte din grej va?
Jag vill försvara MM som brukar skriva relevanta och nyanserade inlägg. (Även om jag inte alltid instämmer i dem.) Det där var nog bara ett enstaka olycksfall i arbetet på morgonkvisten

Självklart är Greta så mainstream det går att bli. Hon skryter själv som sommarpratare hur det blir kaos i FN-skrapan när alla världens ledare vill ta selfie med henne.

'När Greta talar (i tidningarna) lyssnar man'

Greta följer ju mediernas agenda helt, klimat, Corona, vaccin, Hong Kong ...

Hon skäller ut politikerna efter noter, men då applåderar politikerna! Hennes "krav" är så diffusa att de inte leder till åtgärder utan bara skapar panik som politikerna, främst EU i vårt fall, kan utnyttja för att försöka ta demokratisk makt från folket.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-10-19 kl. 09:30.
2021-10-19, 11:19
  #36065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Sarkasm är inte din grej va?

Hej Rune, brukar nog inte ha några större problem med sarkasm men det kan vara svårt i skrift. Lite emojis kan underlätta och undanröja missförstånd

Med tanke på att många verkligen hyllar Gretas osjälviska kamp för att inte bara rädda indiska bönder och aborträtten utan även miljön så utgick jag från att du tillhörde hennes beundrare. Hon behöver alla hon kan få.
2021-10-19, 11:20
  #36066
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag vill försvara MM som brukar skriva relevanta och nyanserade inlägg. (Även om jag inte alltid instämmer i dem.) Det där var nog bara ett enstaka olycksfall i arbetet på morgonkvisten

Självklart är Greta så mainstream det går att bli. Hon skryter själv som sommarpratare hur det blir kaos i FN-skrapan när alla världens ledare vill ta selfie med henne.

'När Greta talar (i tidningarna) lyssnar man'

Greta följer ju mediernas agenda helt, klimat, Corona, vaccin, Hong Kong ...

Hon skäller ut politikerna efter noter, men då applåderar politikerna! Hennes "krav" är så diffusa att de inte leder till åtgärder utan bara skapar panik som politikerna, främst EU i vårt fall, kan utnyttja för att försöka ta demokratisk makt från folket.

Tack wwr!
2021-10-19, 14:10
  #36067
Medlem
Är det bara jag eller är det inte väldigt tydligt att Greta ser ut att vara i bättre form nu rent fysiskt? Hon har fått tillbaka lite hull i ansiktet, håret ser friskare ut.. Hon såg så otroligt avmagrad ut för ett år sedan.
2021-10-19, 14:41
  #36068
Medlem
Greta är glad, skrattar och sjunger Rick Astley. Är klimatproblemen lösta nu??

https://twitter.com/bennyjohnson/sta...d-miserable%2F
2021-10-19, 14:48
  #36069
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Är det bara jag eller är det inte väldigt tydligt att Greta ser ut att vara i bättre form nu rent fysiskt? Hon har fått tillbaka lite hull i ansiktet, håret ser friskare ut.. Hon såg så otroligt avmagrad ut för ett år sedan.
Ja hon ser hälsosammare ut än direkt efter USA turnen. Klippt håret samt flätorna är borta nu vilket var ett av hennes tidiga trademarks.
2021-10-19, 15:20
  #36070
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja hon ser hälsosammare ut än direkt efter USA turnen. Klippt håret samt flätorna är borta nu vilket var ett av hennes tidiga trademarks.

Plötsligt får jag för mig att hon bara så där ändrar sin inriktning. Som många i den åldern. Lägger ned allt om klimatet. Sadlar om söker till scenskola och blir skådis. Ex v. Eller går in ett parti och blir politiker.
Kanske inte idag, men...
2021-10-19, 15:58
  #36071
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Plötsligt får jag för mig att hon bara så där ändrar sin inriktning. Som många i den åldern. Lägger ned allt om klimatet. Sadlar om söker till scenskola och blir skådis. Ex v. Eller går in ett parti och blir politiker.
Kanske inte idag, men...
Eller så stämmer ryktena från Italien att hon träffat en pojkvän och bara är lite kär o galen.
Hon har ju varit/är i en ålder då man växer mycket till utseende och sinne. Vi har ju följt henne här sen hon var 16. Om hon inte hade förändrats alls hade varit mer märkligt.
2021-10-19, 16:33
  #36072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Eller så stämmer ryktena från Italien att hon träffat en pojkvän och bara är lite kär o galen.
Hon har ju varit/är i en ålder då man växer mycket till utseende och sinne. Vi har ju följt henne här sen hon var 16. Om hon inte hade förändrats alls hade varit mer märkligt.

Hon ser gladare och friskare ut nu. Gått upp i vikt också. Men ser inte ut som att hon är 18 snart 19. Ser fortfarande ut som ett barn.Men som sagt kul att hon skrattar mer.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback