Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-10-18, 14:51
  #241
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Ser att medlemmar på flashback varit behjälpliga med att sätta lilla, lilla Tranemo på kartan.
Vilket tydligen var meningen med diktandet. Kommunen Tranemo har alltså nåt sitt mål och fler är nu medvetna om att Tranemo existerar.
Det har du rätt i. En plats som styrs av idioter och som man till varje pris bör undvika, i synnerhet som framtida plats att bosätta sig i och bidra till skatteslöseriet. (Men det ligger en del i det du säger.)

Ju*n Ocho* - Echev*rri* ansvarig kulturchef
Skall vi gissa på ättling från latinamerikanska flyktingar, kanske från Kuba?, som gjort avtryck i svenskt kulturliv. Verkar bo ihop med en annan man vilket jag inte har något problem med, men går kanske främst i Pridetågen? Kort sagt, hela programmet, allt hänger samman. Connect the dots har Greta sagt.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-10-18 kl. 15:29.
Citera
2021-10-18, 16:02
  #242
Medlem
zuperzums avatar
Tycker det låter fantastiskt bra med en kommunpoet. Kanske lite fattigt betalt om han ska skatta på kalaset dock. Blir nog ingen rolex. Blir själv lite sugen på att flytta till Tranemo.
Citera
2021-10-18, 16:12
  #243
Moderator
Carlboms avatar
Grattis till poeten framför allt. Undrar hur mycket kontakter och svågrar som hjälpt honom fram till det giget. Vad tjänar normalt folk i en skitkommun som Tranemo? Han lär vara bäst betald i socknen nu.
__________________
Senast redigerad av Carlbom 2021-10-18 kl. 17:04.
Citera
2021-10-18, 16:17
  #244
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Ett poem till alla Tranemos skattefinansierade parasiters ära:

I Tranemo hörs ej längre tranesången
i stället ljuder svanesången

Där i forna rackarbygden
råder nu istället sossedygden

Plundra med skatt den som arbetar och spar
och ge till sosseadeln som allt redan har.



Undrar om jag kan skicka en räkning till
Tranemo Kommun nu ?

Jag skriver bra poesi, har inte fått en miljon än, han är alltså min konkurrent, och jag är hästlängder mer begåvad än denna sopa. Den där dikten är nog faktiskt det sämsta jag någonsin läst.
Citera
2021-10-18, 16:26
  #245
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Jag skriver bra poesi, har inte fått en miljon än, han är alltså min konkurrent, och jag är hästlängder mer begåvad än denna sopa. Den där dikten är nog faktiskt det sämsta jag någonsin läst.
Dikten i citatet verkar inte tillägnad kungarna av Tranemo. Den förefaller inte skriven av deras hovpoet, att döma av innehållet om man läser den.
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-10-18 kl. 16:31.
Citera
2021-10-18, 16:54
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ett exempel på hans "diktande": https://www.youtube.com/watch?v=mYeKIPSI-5M
Nä, det är inte värt det.


Whaat haha, han läser det med konstpauser men inte fan är det en dikt för det!

Prova att läsa samma text utan släpande konstpauser så låter det som en standard uppsats om Borås skriven av en högstadieelev

Konststycket i det hela är väl hur fan Jimpan har lyckats förhandla fram den fantastiska monetära ersättningen. Det är den stora bedriften!
Citera
2021-10-18, 16:56
  #247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Verkligen "diktande". Det där är som citerat från en Wikipedia-sida. Det där är ingen jävla dikt, det är ju ett föredrag från klass 9A om Borås historia.


Du hann före
Exakt så!!
Citera
2021-10-18, 17:04
  #248
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Jag skriver bra poesi, har inte fått en miljon än, han är alltså min konkurrent, och jag är hästlängder mer begåvad än denna sopa. Den där dikten är nog faktiskt det sämsta jag någonsin läst.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Dikten i citatet verkar inte tillägnad kungarna av Tranemo. Den förefaller inte skriven av deras hovpoet, att döma av innehållet om man läser den.
Men, vad i helvete!
Hur fan är det med uppfattningsförmågan?!
Ser ni inte ironin om idiotin och meddelandet om att arbetade får plocka upp notor åt
svinaktiga Sossepolitker med feta nackar!
Citera
2021-10-18, 17:16
  #249
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Men, vad i helvete!
Hur fan är det med uppfattningsförmågan?!
Ser ni inte ironin om idiotin och meddelandet om att arbetade får plocka upp notor åt
svinaktiga Sossepolitker med feta nackar!
Instämmer. Det är det jag säger. Du bör inte citera mig men gärna den andre postaren.
Eftersom dikten i citatet inte förhärligar konungarna av Tranemo så är den förmodligen inte skriven av deras överbetalde hovpoet.
Citera
2021-10-18, 17:27
  #250
Medlem
Flus avatar
Vår hjälte intervjuades i P1-morgon och läste ett stycke ur sitt senaste skattefinansierade mästerverk, vilket råkar vara samma som länkats i tråden.

https://sverigesradio.se/artikel/han...-dess-invanare
Citera
2021-10-18, 17:33
  #251
Medlem
HemskeSvens avatar
En mille är inte särskilt dyrt för att anlita/anställa en snubbe i ett helt år. Klart man kan ifrågasätta nyttan av en poet, men detsamma kan sägas för de flesta kommunanställda. Hellre en harmlös poet än en "ungdomsproducent" eller annan skattebetald kaffer-aktivist.
Citera
2021-10-18, 17:47
  #252
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Vår hjälte intervjuades i P1-morgon och läste ett stycke ur sitt senaste skattefinansierade mästerverk, vilket råkar vara samma som länkats i tråden.

https://sverigesradio.se/artikel/han...-dess-invanare
Citat:
Det du prioriterar beror på den politik som vi invånare väljer att rösta på
"Poeten" är naturligtvis anställd för att bedriva hjärntvätt.

Vi har inga möjligheter att välja längre. Kommunpolitiken har jag inte följt men i Riksdagen sitter 8 partier med samma åsikter. Dessa åsikter dikteras från högre ort och sammanfaller helt med EU:s strävanden.

Det här påminner lite om filmen om Staffanstorp, där kommuninnevånarna tvingades betala 100.000 kronor till den moderatstyrda kommunen som gav pengarna till en moderatkollega som gjorde en film som skulle visa hur trevlig kommunen var att flytta till.

Men filmen gick ut på att skapa hat mot muslimer hos kommuninnevånarna. I filmen flyttade en skådespelare in i kommunen. Men han bar skägg av IS-typ!

Staffanstorp ligger nära Malmö och hade dessutom några månader innan haft debatt om hur man skulle hantera IS-återvändare. Det verkade föreligga en oro för att det lugna Staffanstorp skulle förvandlas till Malmö.

Regimen använder våra pengar till indoktrinering och att sprida hat. (OK, det var inget nytt.)
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-10-18 kl. 17:54.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback