2021-10-12, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
"Enligt DSM-5 uppskattas borderline finnas mellan 1,6 och 5,9 % av befolkningen. I amerikanska psykiatriska öppenvårdsmottagningar har 10 % av patienterna borderline och hos patienter inlagda inom den psykiatriska slutenvården i USA har 20 % av patienterna borderline."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Borderline_personlighetsst%C3%B6rning

Och då är ju inte borderline den diagnos som dominerar bland mördare direkt.
Att hon mördat hittar du knappast anledningen till i att hon knullat runt. Varken i Sverige eller någon annanstans. Och definitivt inte i att hon försöker hitta mediciner som lugnar det inre kaoset. Det har varenda en med allt från milda svängningar till allvarliga störningar gjort.

Är hennes diagnos endast borderline?
Tror inte det....
2021-10-12, 20:39
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Är hennes diagnos endast borderline?
Tror inte det....
Leta i FUP på vilka fler diagnoser hon har då?
2021-10-12, 20:40
Avslutad
Citat:
Kan också bekräfta att det förekom många män på olika hotell även i Sverige . Kan dock inte bekräfta vad hon gjorde där.

Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Precis så har hon levt.

Hon har lockat till sig män, för att senare förgöra dem.

Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
Det som saknas i ett förundersökningsprotokoll är slutsatser. För att dra slutsatser gör man bland annat det han faktiskt skrev, samlar material, behandlar och presenterar. I huvudförhandlingen väljer sedan åklagaren att presentera valda delar ur materialet, med dragna slutsatser, för att styrka sitt åtal.
Saker som står i FUP men som inte presenteras i förhandlingen är oväsentliga för domen, på samma sätt som saker som presenteras som inte återfinns i FUP.

Har du inte varit på en större rättegång med tillgång till FUP kan det vara ganska intressant att följa åklagarens arbete.
Det är tack och lov så att fler kan bekräfta hennes leverne.
Sanslöst att ifrågasätta fakta.
Livserfarenhet spelar in, men alltför många ser är den söta spralliga sexiga bruden. Det är därför som människor likt Lydia kommer undan, fladdrar iväg till nästa famn.
Jag satte mig och tittade över hur ofta hon ville ha fler piller, det var sjukt. Sjukvården sa stopp. Hon visste vad hon ville ha, kom med egna förslag och bekräftade att hon minsann hade tagit två, tre, fyra gånger så mycket och därför behövde mer eller något annat, eftersom det inte längre hade effekt, det är ett pillermissbruk, som även kallas för att knarka. Ibland uppger Lydia att hon inte röker, inte snusar, inte dricker, annars så är hon psykiskt sjuk pga alkoholvanor, tål inte antabus, går på beroendemottagning. Osv
Senast redigerad av Mumsbulle 2021-10-12 kl. 20:46.
2021-10-12, 20:42
Medlem
Citat:
Ja.. Dom männen har ju iaf haft turen att undgå att bli stjutna

Ja eller också är det så att det inte ligger mycket sanning i det hela.
Man kan ju varje fall undra då det ännu inte visats några bevis på saken.
2021-10-12, 20:43
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Livserfarenhet spelar in, men alltför många ser är den söta spralliga sexiga bruden. Det är därför som människor likt Lydia kommer undan, fladdrar iväg till nästa famn.
Jag satte mig och tittade över hur ofta hon ville ha fler piller, det var sjukt. Sjukvården sa stopp. Hon visste vad hon ville ha, kom med egna förslag och bekräftade att hon minsann hade tagit två, tre, fyra gånger så mycket och därför behövde mer eller något annat, eftersom det inte längre hade effekt
Ja, hon hade ett osunt liv men hur gör du direktkopplingen därifrån till att det är därför detta slutade i mord?
2021-10-12, 20:45
Medlem
Citat:
Jag satte mig och tittade över hur ofta hon ville ha fler piller, det var sjukt. Sjukvården sa stopp. Hon visste vad hon ville ha, kom med egna förslag och bekräftade att hon minsann hade tagit två, tre, fyra gånger så mycket och därför behövde mer eller något annat, eftersom det inte längre hade effekt

Det är ingen annan än sjukvården som bär ansvar för att hon inte fått den vård hon uppenbarligen behöver. Inte ens en vårdplan som jag kan se. Inget annat än en skandal anser jag.
2021-10-12, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja eller också är det så att det inte ligger mycket sanning i det hela.
Man kan ju varje fall undra då det ännu inte visats några bevis på saken.
Sanning i vad?
2021-10-12, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Det är ingen annan än sjukvården som bär ansvar för att hon inte fått den vård hon uppenbarligen behöver. Inte ens en vårdplan som jag kan se. Inget annat än en skandal anser jag.
Man kan vända på det, om man vill undkomma att bli påkommen med missbruk och osunt leverne, passar det rätt bra att byta adress, kommun, mm
Socialtjänstens journaler följer inte ens med, utan det blir nytt för varje flytt, så fort problemen börjar, vilket det gör.
2021-10-12, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är som sagt var olika. Sätt dig själv och skriv ner, det blir en lååång lista, beroende på vad hon själv säger.
2021-10-12, 20:51
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det är som sagt var olika. Sätt dig själv och skriv ner, det blir en lååång lista, beroende på vad hon själv säger.
Inte jag som stod för påståendet så det är inte upp till mig att göra nån lista

Edit: Lista själv det du tycker bygger en tydlig kedja som pekar från barndom till mord. Om du kan...
Senast redigerad av DreamTwister 2021-10-12 kl. 20:55.
2021-10-12, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Här läs...
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Psykopati
2021-10-12, 20:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Här läs...
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Psykopati
Vet mycket väl vad en psykopat är (det är inte ens en erkänd diagnos och inte behandlingsbart). Du lär finna att många framgångsrika människor är det, utan att någonsin mörda någon

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in