2021-10-09, 14:46
Avslutad
Som inkomst står det att Lydia har barnbidrag, varför? Hon hade inte ens ansvar för barnen, hon är snarare ytterst olämplig som vårdnadshavare..
2021-10-09, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
VA?
Ja, förundersökningen borde inte släppas innan målet avhandlats i rätten. Det är alltför lätt att som vittne låta sig påverkas och förändra sin historia om fupen är tillgänglig.
2021-10-09, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, förundersökningen borde inte släppas innan målet avhandlats i rätten. Det är alltför lätt att som vittne låta sig påverkas och förändra sin historia om fupen är tillgänglig.

Nåja, liksom i SDs fall avslöjas det direkt när man läser förhör före resp efter tillgång till FUP.
2021-10-09, 20:22
Medlem
Citat:
Jag undrar vad lasse nu anser vara värst, att skjuta ett rådjur i jaktsammanhang eller att avrätta en människa?

Det handlade DÅ om tillgång till vapen. Båda visade sig ha det. Båda hade eget vapenskåp.

NU vet vi att L sköt E. L är åtalad för Mord på E.
Senast redigerad av Remark 2021-10-09 kl. 20:25.
2021-10-10, 13:24
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Trist att Lasseliten ff är avstängd..
Hade velat höra hur han lagt fram ett försvarstal för Lydia nu när allt kommit fram i ljuset..
Sista avstängning jag ser är att hen är avstängd for 1.06 i 1 månad från 2021-07-24, varför ff markerat med rött/avstängd?
Det åt sida, jag skulle gärna sett all sms-/app-konversation mellan parterna och förhör med anhöriga/vänner, inte bara grannarna. Konstigt att det inte var med i det som lämnats ut i offentlig fup. Hoppas verkligen att ljudfiler från rättegången blir tillgängliga så snart det öht blir möjligt. Känns som det fortfarande är mycket vi inte vet, vilket ju, som du säger, vore intressant att få Lasseliten2’s kommentarer till.
2021-10-10, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
All eloge till fantastika grannarna som
Reagerade direkt och utsatte sig själva för livsfara.

Mitt hjärta blöder för Douglas som fick se sin pappa för sista gången på ett sånt där vidrigt fruktansvärt sätt. Hoppas alla närmast Emil får all hjälp dem behöver.
För Lydia verkar det ju inte gå nån nöd på- får samtal, mediciner och hjälp att sova, hjälp med ångest . Hon borde inte få ett djävla skit.

Och visst - jätte bra att Kimmo tar barnen- men med hennes historik borde man väl tänkt både 2 och 3 ggr innan man skaffar barn med en sån- inte direkt lämpligt modersmaterial.
Och när han vetat hur illa ställt psykiskt det är med den där paddan - varför rapporterade han inte in henne ? Hennes vapen borde beslagtagits direkt för flera år sen.
Och varför la inte han på och ringde 112? Satt och pratade med Lydia i 11 min. Han hade ju ingen aning om ifall Lydia talade sanning om
Att Emil var med grannarna.

Hade varit väldigt intressant att höra Mufits vittnesmål. Gifta extremt kort och 2 mån efter skilsmässa är hon redan på jakt efter ett nytt offer.

Många försökte ju skuldbelägga Emil - att han minsann snott chefens brud och fick sluta.
Det var ju inte så- som jag redan sagt - det var Emils yngsta barns mamma som låg med hans chef för att djävlas . Hon som både Emil och nu även Lydia påstår är helknäpp.

Så jag är förvånad att inget av trollen ens har ryggrad att skriva - fan vi hade fel. Djävligt fel i allt vi spottade ur oss.
Emil var den som försökte hindra Lydia att skjuta sig. Vilket med facit i hand är djävligt tråkigt att han lyckades med.

Men herregud, varför måste du ge dig på Lydias ex? Verkar väldigt omoget av dig att klandra honom för att han blev ihop med Lydia en gång i tiden. Tidigare i tråden gav du dig på hennes barn och smutskastade dem. Varför är du så hatisk mot Lydias familj? De har väl inte mördat någon? Hoppas verkligen ingen i din närhet begår ett brott och du blir uthängd by proxy. Alla har väl någon i sin släkt som gjort något skit...
2021-10-10, 15:46
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Som inkomst står det att Lydia har barnbidrag, varför? Hon hade inte ens ansvar för barnen, hon är snarare ytterst olämplig som vårdnadshavare..

Herregud, kan du inte bara sluta att spy ur dig en massa irrelevanta saker! Alla VET att du hatar L nu, och att det är din prioritering nr 1! Sååå tröttsamt! Dessutom hade hon CSN, och hennes ex som tog hand om ALLA barnen verkade inte precis behöva barnbidragen, eller tjafsa om det! Vilken drömkille, verkar vara bra mycket bättre än E faktiskt!

Om du och de andra E-groupies kan läsa fuppen mer förutsättningslöst så tycker i varje fall jag att det verkar som att L kände sig ganska utnyttjad av både E, men även av hans ex, gällande barnvakt t.ex.

Hon nämner bl.a. att E väcker henne (ofta?) för sex mitt i natten, inte ens när hon går ner och sover i källaren, får hon vara ifred, E börjar då ex att föra oljud i trappan när hon försöker att sova där i källaren.....

E tar ifrån henne mediciner (bör vara mediciner på recept efter inläggningen på psyket, kanske ex sömntabletterna, min anm.). Att E flyttat på Ls saker (E verkar ha hämtat flyttkartongerna/möbler från lgh i Farsta och själv kört dem till Bålsta), och packat upp hennes saker (när hon "vilade upp sig" på psyket), samt att han tjatade på henne att avsluta den "behandlingen" och "komma hem". Hon verkade väldigt störd/arg/ledsen över att E gått igenom hennes saker, det nämner hon flera gånger. Som jag läser fuppen så verkar det även som att L egentligen INTE ville flytta in hos E, utan att E själv hämtade hennes saker (när hon låg på psyket) och att hon mer vart tvingad att flytta dit hennes saker var. Hon menar att hon redan hade ett ställe att förvara sina saker, i en väns förråd, men att E hämtade dom självmant, på eget bevåg, mer eller mindre.

Att hon fått "vabba" för Es barn (troligen utan att få betalt), fått köra (hämta/lämna) Es barn till förskola/skola för att E sett till att åka mycket tidigt till sitt jobb (dessa dagar han hade barnen) fast han inte åka så tidigt alternativt börjat att supa redan kl 7-8 på morgonen.

L får inte umgås med vänner och familj, och just denna helg får hon inte träffa sin barndomsvän (som hon kanske sett fram emot enormt), hon FÅR träffa barndomsvännen, men på Es villkor, hela partyt ska flyttas hem till E! Vem faan vill åka till Bålsta när man bestämt att festa i Stockholm City......

De verkar ju ha mer gemensamt än alkohol och sex, L nämner att de delar ett stort intresse för olika jordmåner och grus.

L är mycket oroad för att hon ställer upp för mycket, och pga det försakar sina studier, som verkar vara mycket viktiga för henne, och hon verkar få noll i stöd för studierna av E.

Några av Es (ex?)-vänner har ju skrivit i tråden att det E "ger bort" som gåva, brukade han ofta ta tillbaka när det inte passade längre, och det verkar som att det kanske var droppen för L, att E tog tillbaka bilen, troligen där och då! Det verkar inte som att bilen i sig var speciellt viktig för henne, men att hon just då behövde den som mest, just för att flytta sina saker därifrån, och flytta själv. Hon blev oerhört trängd där, tror jag.

Mmm, undrar om det blir rättsspsyk, eller fängelse.

Fuppen "slutar" mer eller mindre direkt när filmen påträffas av polisen. Vilket är rätt och riktigt, inte slösa mer pengar på att fortsätta utredningen. Speciellt inte för att tillfredställa några skvallerkärringar i Es bekantskapskrets!
2021-10-10, 18:04
Medlem
Haha, du är ju för rolig. Tar en mördares parti direkt du får chansen.

Hon har ju ljugit om precis allt.
Om hon nu så gärna ville till sin kompis den helgen - varför drar hon inte då? Han ber henne flera ggr att lämna hans hus. Hon blir så arg av det så hon måste skjuta honom.

Finns redan i gamla psyk journaler att hon låg efter i skolan och hade mycket svårt att hänga med. Långt innan E kom in i bilden.

Vadå ge mig på hennes familj? Dem
Verkar ju klart efterblivna som backar upp henne och hennes beteende gång på gång.
Jag sa från start ocå att hon inte hade hand om sina barn.
Vad tillför du här eg? Inget du skrivit har haft nånting sant eller vettigt att tillägga.
Du och dem andra mupparna som gillar L kan ju bilda en fan club . Den perfekta profilbilden har ni i Fup. Stackars hennes barn alltså. Djävla troll morsa.
2021-10-10, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Herregud, kan du inte bara sluta att spy ur dig en massa irrelevanta saker! Alla VET att du hatar L nu, och att det är din prioritering nr 1! Sååå tröttsamt! Dessutom hade hon CSN, och hennes ex som tog hand om ALLA barnen verkade inte precis behöva barnbidragen, eller tjafsa om det! Vilken drömkille, verkar vara bra mycket bättre än E faktiskt!

Om du och de andra E-groupies kan läsa fuppen mer förutsättningslöst så tycker i varje fall jag att det verkar som att L kände sig ganska utnyttjad av både E, men även av hans ex, gällande barnvakt t.ex.

Hon nämner bl.a. att E väcker henne (ofta?) för sex mitt i natten, inte ens när hon går ner och sover i källaren, får hon vara ifred, E börjar då ex att föra oljud i trappan när hon försöker att sova där i källaren.....

E tar ifrån henne mediciner (bör vara mediciner på recept efter inläggningen på psyket, kanske ex sömntabletterna, min anm.). Att E flyttat på Ls saker (E verkar ha hämtat flyttkartongerna/möbler från lgh i Farsta och själv kört dem till Bålsta), och packat upp hennes saker (när hon "vilade upp sig" på psyket), samt att han tjatade på henne att avsluta den "behandlingen" och "komma hem". Hon verkade väldigt störd/arg/ledsen över att E gått igenom hennes saker, det nämner hon flera gånger. Som jag läser fuppen så verkar det även som att L egentligen INTE ville flytta in hos E, utan att E själv hämtade hennes saker (när hon låg på psyket) och att hon mer vart tvingad att flytta dit hennes saker var. Hon menar att hon redan hade ett ställe att förvara sina saker, i en väns förråd, men att E hämtade dom självmant, på eget bevåg, mer eller mindre.

Att hon fått "vabba" för Es barn (troligen utan att få betalt), fått köra (hämta/lämna) Es barn till förskola/skola för att E sett till att åka mycket tidigt till sitt jobb (dessa dagar han hade barnen) fast han inte åka så tidigt alternativt börjat att supa redan kl 7-8 på morgonen.

L får inte umgås med vänner och familj, och just denna helg får hon inte träffa sin barndomsvän (som hon kanske sett fram emot enormt), hon FÅR träffa barndomsvännen, men på Es villkor, hela partyt ska flyttas hem till E! Vem faan vill åka till Bålsta när man bestämt att festa i Stockholm City......

De verkar ju ha mer gemensamt än alkohol och sex, L nämner att de delar ett stort intresse för olika jordmåner och grus.

L är mycket oroad för att hon ställer upp för mycket, och pga det försakar sina studier, som verkar vara mycket viktiga för henne, och hon verkar få noll i stöd för studierna av E.

Några av Es (ex?)-vänner har ju skrivit i tråden att det E "ger bort" som gåva, brukade han ofta ta tillbaka när det inte passade längre, och det verkar som att det kanske var droppen för L, att E tog tillbaka bilen, troligen där och då! Det verkar inte som att bilen i sig var speciellt viktig för henne, men att hon just då behövde den som mest, just för att flytta sina saker därifrån, och flytta själv. Hon blev oerhört trängd där, tror jag.

Mmm, undrar om det blir rättsspsyk, eller fängelse.

Fuppen "slutar" mer eller mindre direkt när filmen påträffas av polisen. Vilket är rätt och riktigt, inte slösa mer pengar på att fortsätta utredningen. Speciellt inte för att tillfredställa några skvallerkärringar i Es bekantskapskrets!

Jajaja.. Nu vet vi att du har valt att tro att E inte tillhör the Good guy.
2021-10-10, 18:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Om hon nu så gärna ville till sin kompis den helgen - varför drar hon inte då? Han ber henne flera ggr att lämna hans hus. Hon blir så arg av det så hon måste skjuta honom.

Finns redan i gamla psyk journaler att hon låg efter i skolan och hade mycket svårt att hänga med. Långt innan E kom in i bilden.

Verkar ju klart efterblivna som backar upp henne och hennes beteende gång på gång.
Vad tillför du här eg? Inget du skrivit har haft nånting sant eller vettigt att tillägga.
Du och dem andra mupparna som gillar L kan ju bilda en fan club . Den perfekta profilbilden har ni i Fup. Stackars hennes barn alltså. Djävla troll morsa.
+100 inlägg och ändå tycks du inte begripa att du måste citera den vars inlägg du bemöter? Eller att särskrivning inte direkt höjer din trovärdighet...
2021-10-10, 18:20
Medlem
Citat:

Men snälla. Jag är inget fan av L och jag tycker det är förjävligt att hon dödade E. Men varför ger du dig på hennes ex Kimmo och hennes barn? Kimmo har säkert stöttat L men det var FÖRE hon dödade E!!!! Dessutom stöttade han henne säkert för barnens skull. Ls barn är helt oskyldiga. Sen måste du förstå att man kan fördöma en anhörigs GÄRNINGAR men fortfarande bry sig om den som gjort något fruktansvärt fel. Tror du på allvar att du skulle klippa alla band med din mamma om hon gjorde ett allvarligt brott?
2021-10-10, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
+100 inlägg och ändå tycks du inte begripa att du måste citera den vars inlägg du bemöter? Eller att särskrivning inte direkt höjer din trovärdighet...

Kanske var djävligt uppenbart vem jag svarade. Herr polis.

Och jag är fortfarande den som haft fakta som är sant - det ser ni nu ju i Fup. Väldigt rätt om allt.
Så skiter totalt i vad du tycker om min trovärdighet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in