Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Som inkomst står det att Lydia har barnbidrag, varför? Hon hade inte ens ansvar för barnen, hon är snarare ytterst olämplig som vårdnadshavare..
Herregud, kan du inte bara sluta att spy ur dig en massa irrelevanta saker! Alla VET att du hatar L nu, och att det är din prioritering nr 1! Sååå tröttsamt! Dessutom hade hon CSN, och hennes ex som tog hand om ALLA barnen verkade inte precis behöva barnbidragen, eller tjafsa om det! Vilken drömkille, verkar vara bra mycket bättre än E faktiskt!
Om du och de andra E-groupies kan läsa fuppen mer förutsättningslöst så tycker i varje fall jag att det verkar som att L kände sig ganska utnyttjad av både E, men även av hans ex, gällande barnvakt t.ex.
Hon nämner bl.a. att E väcker henne (ofta?) för sex mitt i natten, inte ens när hon går ner och sover i källaren, får hon vara ifred, E börjar då ex att föra oljud i trappan när hon försöker att sova där i källaren.....
E tar ifrån henne mediciner (bör vara mediciner på recept efter inläggningen på psyket, kanske ex sömntabletterna, min anm.). Att E flyttat på Ls saker (E verkar ha hämtat flyttkartongerna/möbler från lgh i Farsta och själv kört dem till Bålsta), och packat upp hennes saker (när hon "vilade upp sig" på psyket), samt att han tjatade på henne att avsluta den "behandlingen" och "komma hem". Hon verkade väldigt störd/arg/ledsen över att E gått igenom hennes saker, det nämner hon flera gånger. Som jag läser fuppen så verkar det även som att L egentligen INTE ville flytta in hos E, utan att E själv hämtade hennes saker (när hon låg på psyket) och att hon mer vart tvingad att flytta dit hennes saker var. Hon menar att hon redan hade ett ställe att förvara sina saker, i en väns förråd, men att E hämtade dom självmant, på eget bevåg, mer eller mindre.
Att hon fått "vabba" för Es barn (troligen utan att få betalt), fått köra (hämta/lämna) Es barn till förskola/skola för att E sett till att åka mycket tidigt till sitt jobb (dessa dagar han hade barnen) fast han inte åka så tidigt alternativt börjat att supa redan kl 7-8 på morgonen.
L får inte umgås med vänner och familj, och just denna helg får hon inte träffa sin barndomsvän (som hon kanske sett fram emot enormt), hon FÅR träffa barndomsvännen, men på Es villkor, hela partyt ska flyttas hem till E! Vem faan vill åka till Bålsta när man bestämt att festa i Stockholm City......
De verkar ju ha mer gemensamt än alkohol och sex, L nämner att de delar ett stort intresse för olika jordmåner och grus.
L är mycket oroad för att hon ställer upp för mycket, och pga det försakar sina studier, som verkar vara mycket viktiga för henne, och hon verkar få noll i stöd för studierna av E.
Några av Es (ex?)-vänner har ju skrivit i tråden att det E "ger bort" som gåva, brukade han ofta ta tillbaka när det inte passade längre, och det verkar som att det kanske var droppen för L, att E tog tillbaka bilen, troligen där och då! Det verkar inte som att bilen i sig var speciellt viktig för henne, men att hon just då behövde den som mest, just för att flytta sina saker därifrån, och flytta själv. Hon blev oerhört trängd där, tror jag.
Mmm, undrar om det blir rättsspsyk, eller fängelse.
Fuppen "slutar" mer eller mindre direkt när filmen påträffas av polisen. Vilket är rätt och riktigt, inte slösa mer pengar på att fortsätta utredningen. Speciellt inte för att tillfredställa några skvallerkärringar i Es bekantskapskrets!