Citat:
Ursprungligen postat av
Grizlo
För drygt 3år sedan så var Kias bank Santander. Så leasade eller köpte på avbetalning så var det Santander som var kreditgivare åt alla KIA åf. Vet inte hur det är idag men får undersöka saken
Ja, kolla den saken. Nu kan jag minnas lite fel, men jag har för mig att Santander Leasing varit ganska internetbaserat, dvs att du "klickar hem" det bilmärke du vill ha.
Det kan ju vara så att KIA använder Santander som banklösning, men ändå sköter övrig hantering helt själva om du tecknar avtalat på plats hos återförsäljaren (ÅF). Tycker att du ska åka och prata med din KIA handlare och om det är Santander så ska du framföra dina tvivel och säga att du är tveksam med tanke på deras rykte. Det kan ju knappast vara okänt för ÅF att det varit kundupplevt krångel med Santander då det är ganska känt hos konsumenterna.
Sen får du väl värdera vad de säger, men svälj inte deras säljar-svada med hull och hår bara. Men jag har en känsla av att du har rätt bra koll och tar bra beslut med tanke på övriga inlägg.