Citat:
Ursprungligen postat av
Teabag-d
Du vet väl att LP vred på ryggen exakt samtidigt som GM sköt? Annars var det ett perfekt skott som missade med en tiondels sekund eftersom LP vred sig samtidigt för att gå efter OP som trillade ner. Det ovanstående som jag skrev tyder på ett planerat mord av en vapenkunnig person.
Sedan så motsäger du dig själv då SE hade vapenkunskaper så om nu skottet mot LP var så amatörmässig så tyder det inte på SE.
Och Palme rörde sig nästan alltid med livvakter.
Att hon vred på sig förklarar inte varför inte GM avlossade ett till skott mot henne!!?
Arr skjuta ett skott mot henne men sedan avstå från ett andra dödande skott tyder i allra högsta grad på att mördaren saknade en plan,
Antingen borde GM aldrig ha avlossat nåt skott mot LP ELLER ha skjutit en gång till och släckt även henne!=
Det finns väl ingen plan i världen som innehåller BÅDE skjut och skjut inte!??
Jag har aldrig skrivit att GM saknade vapenkunskap.bara ett morde var amatörmässigt utfört en en GM utan någon son helst plan och att det var en impusdåd.
I den stora Palmetråden var det någon( gissar på att det var i början av detta år) som redogjorde för OPs schema i under hans sista månad i livet, februari 1986.
Enligt detta rörde sig OP ca 20 gånger utan livvaktsskydd bara under denna månad.
Livvakterna brukade både plocka upp honom på morgonen och lämna honom på kvällen, men sällan skedde det vid hemmet utan något kvarter därifrån. Denna sträcka promenade OP utan skydd.
Helgen eller möjligen två veckor före mordet var makarna Palme ute på Djurgården och åkte skidor inte heller då med livvaktar närvarande.
Helgen före mordet satt de barnvakt inte heller då fanns livvakter närvarande.
Så det fanns betydligt bättre tillfällen att mörda honom än på en lönefradag mitt i city på en plats där förhållandevis mycket folk ändå rör sig, Det är ofattbart att det fortfarande finns folk som anser att mordet var välplanerat och professionellt utfört.